Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 27 november 2009

Vinja Har Gjort L-Test

Av Heratorpets Vinja - 27 november 2009 22:15

Idag har verkligen varit en spännande dag för mig och Vinja. Vi har nämligen varit och gjort ett L-Test hos polisen  Policeman. Har aldrig ens varit och sett ett L-Test så det var verkligen pirrigt vill jag lova.

Vinja skötte sig lysande idag. i alla fall större delen av testet. Tyvärr var hon inte för dagen lämplig att prövas som polishund, men som väktarhund var hon lämplig German Shepard .

 

Det som inte var så bra var att hon hade lite brister i okända miljöer. Fast större delen som gick "dåligt" får jag nog ta på mig själv. Hennes kamp var inte så hög som den borde varit, om den hade det så hade hon nog löst flera saker bättre. Sen att vara på okända miljöer har vi väl inte heller varit på så mycke för att klara detta test. Självklart är hon miljö tränad men som privat person kan man ju tyvärr inte komma in och träna på såna bra ställen som polisen kan.

Mycke av det hon gjorde var riktigt bra, så jag är super nöjd med henne  Bravo! . Hon är fortfarande mattes lilla pärla Blow Kiss . Kommer inte gå in närmare än så än på testet för jag kan inte riktigt förklara. Kommer sen få ett papper på hur hennes resultat blev och då kanske jag kan förklara bättre.

 

Men dom tyckte i alla fall hon var en kanon trevlig hund, och för det vi gör så räcker hon alldeles perfekt  Bravo!. Så hade hon haft bättre kamp så tror jag hon hade kunnat klara det. Fast något har jag i alla fall lärt mig till nästa hund, KAMPA mera och hitta mycke mera "konstiga" miljöer att träna hunden i.

 

Tyvärr kan jag inte på några bilder från testet  I Can't . Men det går inte fota samtidigt.

 


  

Här inne hölls en del av testet.

 


Det som var super kul var att Vinjas bror Varro med husse kom dit för att titta. Fick lite bilder på honom.



  

Husse Thord och brorsan Varro.

 


  

Lite bus mellan syskonen.

 


  

Passa dig brorsan, nu kommer jag och tar dig.

 


  

Stiliga Varro.

 


  

Men kom igen då syrran....

 


Fick även träffa Vinjas pappa Sack, det var kul. Har aldrig träffat honom. För att vara så gammal som 12år såg han väldigt fin ut. Var inte lätt få något bra kort när det börja mörkna, sen tyckte Sack inte det var någon höjdare vara fotomodell heller.

 


  

Vinjas pappa Sack.

 


   

Fick även träffa Vinjas halv bror Tiger som också har Sack till pappa.

 


Var jätte kul träffa dom och Ulf Backman som är ägare till Sack och Tiger. Var han plus två poliser till som höll i testet idag. Stort tack till dom Bow Down Before You.

 

 

 

Blev också någon bild på dom två valpar som Monika har kvar.

 


    

Heratorpets Ystella "Stella"

 


En riktigt liten goding, verkligen totalt genom mysig men ett kanon temprament Thumbs Up. Så letar ni efter en BRA hund att jobba med så tveka inte ta kontakt med Monika. Efter man träffat den lilla tjejen är man totalt såld. Skulle jag skaffat en valp till nu hade jag garanterat tagit henne. 



  

Heatorpets Yanko.


Kanon bra hund den också, Hoppas Monika hittar ett bra hem till honom också. Riktigt tuff hund med mycke kamp.

 


Sen bar det iväg hemåt, hu vad seg man är.

 

Måste bara få tacka Monika för hon lät mig få vara med om detta med Vinja  Thank You .

 


  

Liten trött Vinja efter dagens bravader.



Det var allt för idag, är verkligen kanon nöjd med den. Ska försöka komma i säng i tid för det kan jag behöva.

 

Ha en fortsatt trevlig fredag så hörs vi i morgon.

 

Natti Natti  Heart Glasses 

  





 
 
Jessica

Jessica

27 november 2009 22:37

Vilken spännande dag ni har haft, både du och Vinja.

http://www.skeppartorps.se

 
Ida & Ivra

Ida & Ivra

27 november 2009 23:07

spännande att få läsa lite grann om testet :) och inte gör det ju ett skvatt att hon för dagen inte räckte till polishundsämne, utan det viktigaste är ju som du säger att hunden passar det man tänkt sig som tävlingshund t.ex :)

http://www.idahamberg.se

 
Maja Jaro & Hinta

Maja Jaro & Hinta

28 november 2009 05:44

Åh vilken spännande dag och vilket bra resultat ni fick. De är inte illa "pinkat" att vara lämplig som väktarhund. Kul med lite släkt träff på samma gång =)
Ha de bäst
Kramar

http://www.freewebs.com/majazarges

 
Angie

Angie

28 november 2009 09:04

Vilken häftig dag ni verkar haft och gu så kul att träffa lite släkt till Vinja :D !
Ja, Vinja är en jätte duktig hund och du är en duktig matte !!!
Kramizar Till Er Båda !

http://angieorex.blogspot.com

 
Vicky

Vicky

28 november 2009 11:57

Vilken rolig dag ni har haft! Kul att träffa släkten. Håller med Angie Vinja är en super duktig hund och hon har en toppen matten:). Ja det kommer bli jätte tomt när Maggie åker här ifrån. Har funderat på att låsa dörren när hennes matte kommer.
Kramar Vicky

http://www.berdis.dinstudio.se

 
Ingen bild

Anna

28 november 2009 14:30

Ja, ni verkar ha haft en spännande dag i går med massor av nya erfarenheter och rena rama släktträffen!!

Sköt om er!!

Anna

 
Mia o Razzel

Mia o Razzel

28 november 2009 17:20

Ååå, vad roligt att du är nöjd. För det är ju huvudsaken. Men inte hade du väl tänkt sälja henne till polisen?
Jättetråkigt att jag inte kunde komma med och spåra i morgon.
Kramizar!

http://www.razzeltrazzel.se

 
Anna

Anna

28 november 2009 18:47

Kul att L-testet gick så bra!

Fina bilder på tjocka släkten :-)

http://www.hogosta.se

 
Eva

Eva

29 november 2009 18:03

Kul att det gick så bra med testet! Huvudsaken man är nöjd med sin hund!

http://www.kohagslyckanskennel.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards