Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 30 december 2009

Kallt, Snö och En Strålande Sol.

Av Heratorpets Vinja - 30 december 2009 21:21

Har varit lika kallt idag, men fortfarande sol tack o lov  . I morse var det -20 grader ute men blev mellan 14-16 minus ute mitt på dagen.

 

Inte lätt för hundarna heller om dom måste gå för länge i snön då dom stackarna fryser om tassarna  Blue. Så Angie och jag försökte hålla oss där det var lite upp plogat.

 

Blev en sväng ut mot udden, runt Torsharg och sen runt lite på gatorna inne i Torshälla. Fick ihop ca 5 km innan vi kom hem så det blev en rätt okej promenad.

 

Var skönt sen att komma hem och värma sig i soffan med en bra bok  Thumbs Up.

 

 

Fick ihop ett gäng bilder i solen. Tänk om det alltid kunde vara sol så mycke bättre kort då  Wakka Wakka .

 


  

Min lilla sockertopp ligger och spanar efter Angie & Rex.

 


  

Världens bästa kompis AngieBig Hug och Rex.

 


  

Riktigt vackert är det utefter ån.

 


  

Godis tanten Angie kan man alltid lita på att man får nått gott av  Too Happy 1 

 


  

 Circle Of Hearts 



  

Men hallå....Ska ni fota hela tiden eller ska vi gå lite också  Hmm 2 

 


  

Min lilla solstråle  Sunshine 

 


  

 Best Friends 



  

Kom igen då kompis, ligg inte bara där.....Busa lite med mig.

 


  

Okej då...



  

Sen lite poserande får man ju inte glömma heller.

 


  

Rex solar sig.



  

Vinja smakar på snön.

 


  

Torshällas egna rondell hundar  Laughing 2 .

 


Kom till två träd med otroligt mycke mistlar i, helt bedårande vackert.....eller vad tycker ni???

 


  

Fullt med mistlar och massa rönnbär.



  

Vet inte om det syns men dom här mistlarna blommade med små vita blommor.

 


Resten av dagen har jag bara slappat  Hammock 1 . Kollat tv och läst en bra bok, så skönt. Ja lite mat var man väl tvungen att laga också, annars hade väl familjen knorrat  Wink .

 

 

Nu är det bara en dag kvar på det här året. Har ju nästan lagom börjat komma ihåg man ska skriva 2009 så ska det bli 2010. Ska bli intressant se vad nästa år har att erbjuda.

 

Vinja löper på sin 7e dag nu så om någon vecka borde det vara dags för parning, så om det blir några små valpar Puppy  så blir det verkligen ett spännande 2010.

 

 

Hoppas ni får en lugn och skön kväll så hörs vi nog i morgon.


 Blow Kiss 


 





 
 
Mia o Razzel

Mia o Razzel

30 december 2009 22:44

Visst är det härligt när solen skiner! Man skulle kunna vara ute och gå hur länge som helst. Men "plikten" kallar ibland.
Gott slut!

http://www.razzeltrazzel.se

 
Kerstin

Kerstin

31 december 2009 00:19

Vad kul att ha en kompis att promenera med...ja nu är det kallt men man måste ju ut ändå...
Härliga bilder i din blogg som vanligt!
Gott nytt år till er ifrån oss!
kram

http://trekillarsblogg.bloggplatsen.se

 
Maja Jaro & Hinta

Maja Jaro & Hinta

31 december 2009 06:08

Härligt när snön ligger o solen skiner. De blir mycket bättre foton när solen skiner dessutom. Vilket mys ni har o härligt med trevliga promenader i god väns sällskap.
Så spännande me puppisarna. Hoppas parningen går bra o att den tar.
Gott Nytt från oss
Kramar

http://www.freewebs.com/majazarges

 
Angie

Angie

31 december 2009 09:29

Tackar för promenaden igår :) !!! Undra vad vi ska hitta på idag då ?...
Ja, jösses vad spännande det är nu med parning inom så kort tid !!!
Kul är det när vi får olika foton fast det är från samma promenad...dina rondellhundar vart bättre än mina kan jag säga....
Vi ses sen... Kramiz !!!

http://www.angieorex.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards