Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 7 februari 2010

Hemma Hos Ingrid o Träna

Av Heratorpets Vinja - 7 februari 2010 20:49

Har haft strålande sol idag   men tyvärr så har jag jobbat så man har bara sett lite av den idag. Åkte direkt hem till Ingrid efter jobbet för vi skulle träffas och träna lite.

 

Ja vi träna inte så mycke för det blev rätt kallt när solen försvunnit  Sad men vi han och prata en hel del vilket var minst lika kul. Blev även lite laga av en boll som inte snöret var okej på.

 

Var även och kollade i Aqilas valprum, kommer nog bli kanon där när dom får in mattan och sängen  Way To Go.


Ingrid träna fritt följ med kommendering men gick som hon ville, sakta och snabba delen på framåtsändandet, steg förflyttningar och skall. Tror jag kom ihåg allt, ja just ja lite störningsträning blev det också. Det gick bra för dom,tycker jag. Tror Ingrid är nöjd också.

 

 

För Vinjas och min del blev det lite fritt följ med kommendering, blev en del svängar och halter. Hade svårt att se själv men Ingrid sa det såg bra ut rätt många gånger Yes!. Blev lite vändningar och sen körde vi ett sakta gående på framåtsändande. Hade lite bråttom först eftersom jag lagt ut bollen, men efter några gånger såg det helt okej ut. Vet hon får lite bråttom med bollen men ville hon skulle ha kul eftersom hon har varit lite hängig vissa dagar. Så jag ville pigga upp henne lite.

 

Gick sen ner i källaren och träna lite kryp, blev bara starter med ett till två "steg" för att hon skulle börja rätt. Är riktigt nöjd med det också  Too Happy 1 .

 

 

Blev inga bilder på Vinja idag men lite kort på Bolt och Allt-I blev det. Kommer först två bilder på väg till Ingrid.

 


  

Så härligt med solen, taget på Vallby vägen.

 


  

Gärdena efter Sundbyholms korset.

 


   

Lille Bolt.

 


   

Allt-I tar en paus. 

 


  

Ingrid fixar till sig för ett fritt följ.

 


  

Nu sitter jag ju fint, kan man kanske få sin boll då....

 


  

Allt-I & Ingrid i fria följe.

 


  

Fin liten tjej.

 


  

Stegförflyttningar, Kolla vilken kontakt  Well Done 

 


  

Sakta delen på framåtsändandet. Har tyvärr hals huggit Ingrid  Sorry 

 


  

Duktiga Allt-I.

 


  

Okej matte, nu har jag väl varit duktig så ge mig min boll....

 

 


Har även fått några bilder på Aqilas mage, så jag tänkte ni skulle få se dom också.

Och ja Nina självklart måste vi visa din fina flickas mage också.

 


  



  



  

Undrar hur mycke mage det ska bli till innan det är dags.

 

 


Fick tyvärr inte några bilder på lilla Vinja idag men det kommer med säkerhet i morgon   .

 

 

Fast en liten bild måste jag ju i alla fall komma med på Vinja.

 


  


Så har våran dag sett ut, hoppas på sol i morgon också. Gör min sista fm i morgon så sen får man lite sovmorgon. Kan verkligen vara skönt.

 

 

Ha en bra kväll och Natti Natti på er  Hammock 1 





 
 
Ingen bild

Nina

7 februari 2010 22:23

Börjar bli sugen på att träna igen när man ser när Ingrid och du tränar.
Det lär dröja ett tag till.

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

7 februari 2010 23:22

Ja det förstår jag, men nu ska du och jag vara mormor ett tag, sen blir det hård träning ska du se. Ska bli så spännande med valpar, har ju närmre hem till Ingrid än till min uppfödare så man kanske hinner hälsa på dom också.
Kul att du äntligen skrev i våran blogg!!!!

http://heratorpetsvinja.webs.com

 
Angie

Angie

8 februari 2010 05:25

Vilka bra bilder !!! Hon är himla fin - Allt-I - !
Ja, det är dom allihopa :) !!!!

Jag hör av mig senare.....
Kramizar !!!

http://www.angieorex.se

 
Mia

Mia

8 februari 2010 07:58

Hej på er där uppe..ser att även ni tränar i vinter mörket, fast snön lyser ju upp förstås. Vill även säg att fast jag inte skriver så osfta så ska du veta att jag läser å tittar på bilderna. ;-D
Ha det gott te vi hörs igen // Mia med flock

http://www.sokhundarna.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9
10
11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards