Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 21 februari 2010

Sol, Kallt Blå Himmel & En Massa Kort

Av Heratorpets Vinja - 21 februari 2010 20:56

Ve och fasa så mycket snö det var när man vakna i morse. Hur mycke snö finns det egentligen  Snowstorm. Var bara tvungen ta med kameran ut på första rastningen för fota all snö innan dom kom och ploga  Snowplow.

 

 

   

Precis när man kommit utanför dörren, inte lätt ta sig fram.

 

    

Här är dom som bor längst ner, snö hela staketet upp.

 

    

Snö ända upp till magen. Inte lätt rasta sig då Hmm

 

   

Lite posera i solen  

 

   

Nästan svårt ta sig också.

 

   

Sitter och väntar på sin frukost.

 

   

Efter maten måste man ju vila lite också  Hammock 1.

 

   

Så här mycke snö låg det på fönsterblecket.

 

 

 

 

Vid 12-taget kom Vicky med Happy & Molle så vi gick en sväng  Walking The Dog Female . Blev en sväng ut mot Kolsta för dom brukar alltid vara duktiga att ploga där, så även idag  Thumbs Up.

 

Vi hade sol idag   men det var rätt kallt ute ändå  Freezing Cold , blåste lite på vissa ställen så man frös rätt fort när man skulle upp med kameran  Snappy . Men det blev några kort lite här och där.

 

 

  

Får jag presentera Vicky.

 

  

Vinja tar alla chanser att kolla om det kan finnas nått gott-gott i fickan.

 

  

Nu är vi på väg.....

 

  

Happy är busig.

 

  

Vinja smyger på Happy & Molle.

 

  

Min söta flicka.

 

  

Högt upp i snöhögen.

 

  

Vinja & Happy i snön.

 

  

Solar sig.

 

  

Den här hårbollen är Happy.

 

  

Min boll och jag.

 

  

Glada hundar.

 

  

Vi träffa även Jessica med Gnista och Sota.

 

  

Blev en till bild på Jessica och vovvarna.

 

  

Här är Sota.

 

 

Kolsta svängen blev ca 7,5km så det blev en rätt lagom promenad.

 

Måste försöka somna i tid ikväll, för jag ska följa med Ingrid i morgon bitti till Skillingaryd för att kolla och filma en ur hennes uppfödning som ska göra L-test. Ska bli jätte spännande att få kolla igen på ett. Förra gången när Vinja gjorde var man ju så koncentrerad vad hon gjorde. Men den här gången är man ju publik så då kan man ju koppla av mera  Smile .

 

 

Ha en bra kväll så hörs vi i morgon kanske. Kan bli rätt sent så vi får se om det blir nått inlägg i morgon.

 

Natti Natti  Sleeping 

 

 

  






 
 
amanda

amanda

21 februari 2010 22:13

Gud vilka fina hundar du har :) vad är det för ras?

http://www.vemfaneamanda.bloggplatsen.se

 
Eva

Eva

21 februari 2010 22:19

Hur är det med Vinja, är hon dräktig? På bilden där hon ligger ser det ju ut att vara en liten bula på magen.
Spännande att titta på L-test imorgon, men det måste vara långt att åka.

http://www.kohagslyckanskennel.se

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

21 februari 2010 22:36

Eva:

Vinja är med största sannolikhet dräktig. Hon ser ut så i alla fall. Magen växer och tuttarna likaså, sen är hon fruktansvärt tiggig som inte brukar. Så nog känns det verkligen så.

http://heratorpetsvinja.webs.com

 
Maria&Hera

Maria&Hera

22 februari 2010 10:11

Lite väl mycket snö nu för min smak. Jag bodde i Umeå ett år och där var det ju såhär men det är skönt att slippa slask och ljust och fint blir det:)
Nu vet jag inte hur Vinja såg ut innan men nog ser hon ut att ha en liten mage nu iaf:) Spännande!
kram

http://belgarfans.bloggagratis.se

 
Madde

Madde

22 februari 2010 11:17

Vilken kalaskombination, har träffat på 2 ixxonbarn mkt trevliga hundar, nyfikna framåt med suverän kamplust och en härlig utstrålning! Dock verkar han lämna lite stora valpar!
Skall bli kul att följa Vinjas & Ixxon puppisarna!

http://working-gsd.bloggplatsen.se

 
Maja Jaro o Hinta

Maja Jaro o Hinta

22 februari 2010 18:14

Vilken tjockis :-) fast en mycket söt sådan Då hoppas jag att fröken är med puppisar och att allt kommer att gå bra. Dagen D börjar väll närma sig.....?
Mys med alla foton men urk va de är TRÅKIGT med snön. De är för mycket av den varan nu. Stackars Vinja som ska skutta fram med magen, tur att hon ännu är i spänstighetslaget o inte börjar bli riktigt tjock.
Pussa på fina tjejen o ta vara på dig
Kramizar

http://www.majazarges.webs.com

 
Mia o Razzel

Mia o Razzel

22 februari 2010 19:02

Viss var det underbart igår. Och man blev så inspirerad att ta kort.

http://www.razzeltrazzel.se

 
Kerstin svarar

Kerstin svarar

22 februari 2010 20:41

Fy sjutton vad blött det ska bli överallt när våren bestämt sig för att anlända...
Vilken härlig promenad ni haft och så mysigt vovvarna ser ut att ha det. Sota träffade jag hos Therese förra året...kul att hitta henne hos dig!
Ser fram emot nästa inlägg...
Kram

http://trekillarsblogg.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9
10
11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards