Heratorpets Vinja

Alla inlägg under februari 2010

Av Heratorpets Vinja - 13 februari 2010 22:37

Jaha så var den här lördagen snart slut. Har faktiskt varit en rätt händelserik lördag.

 


Började vid halv 12 med att Angie och jag åkte till Hagby för att gå en promenad  Walking Dog.

Hade kanon tur att dom faktiskt hade plogat den svängen vi tänkt gå  Snowplow. Finns mycke fina promenad vägar i Hällby och det bästa är att man möter sällan några, vilket är väldigt konstigt för det finns säkert massa som har hund där.

 

Lite svårt förklara var vi gick men vi lyckades hitta en sväng så vi slapp att vända. Tyckte vi gått jätte långt men fy vad vi blev besvikna när stegräknaren bara visa lite drygt 6 km Sad , kändes som vi i alla fall gått 7,5 km. Men, men det var kul att gå på nått nytt ställe  Too Happy 1 .

 

Det var mulet, grått och blåste lite ute på dom öppna gärdena men i vägen i skogen var det kanon.

 

Blev ett helt gäng bilder i alla fall  Snappy .

 


  

Två schäfer rumpor på väg ut på promenad.

 


  

Stiliga Rex.

 


  

Min lilla söta flicka  .

 


  

Blir det bra så här.

 


  

Rex undrar om matte vill nått.

 


  

Span från snöhögen.

 


  

Hela den här vägen gick vi.



  

Hon är för söt min lilla flicka  3 Kisses .

 


  

På span vid vid Hagby.

 


  

På språng nerför.

 


   

En liten söt häst såg vi också Pony



  

Fick posera lite i sitt nya täcke.

 


  

Man kan undra vad som finns i det här diket när det ser ut så här.....

 


   

Tillbaka i bilen för hemfärd.

 

 


Blev sen hem en snabbis för att ge Vinja lunch och själv ta en Gorbys. Skulle nämligen åka till Ingrid för att kolla in Aqila och fota lite. Hu vad hon är stor och ändå är det en vecka kvar. Undrar hur stor den magen ska bli innan den blir klar, även hur många små söta puppisar det finns i denPuppies.

 

 

Blev ett gäng bilder också på Aqila och hennes mage. Men Aqila var inget samarbetande fotomodell så bilderna blev som dom blev. Tror Nina får börja blogga lite så Aqila lär sig hur man är en blogg hund  Wink .

 

 


  

Stående med magen.

 


  

Sittande, ser inte fullt lika tjock ut då.

 


  

Kennelmamma Ingrid känner på magen.

 


  

Vad gör du med min mage, kan jag också kolla vad du gör.



   

Puss kalas i valplådan.

 


Även jag kände på Aqilas mage och kände valp rörelserna, jätte häftigt Wakka Wakka. Kände dom flera gånger faktiskt, så nu vet jag vad man har att se fram mot på Vinja Happy.

 

 

Fick ett par bilder på Allt-I & Bolt också.

 


  

Väntar på mat.

 


  

Allt-I ville gärna kontrollera så det gick rätt till med sin mat.

 

 


Följde sen med Ingrid och Ove ut när dom körde ett gäng intervaller med Bolt & Allt-I. Blev tyvärr inga kort där för det hade blivit lite för mörkt att ta kort. Bolt sprang först sen gick vi med Allt-I. Men hu vad snabb hon är, rena rally bilen som kommer farande i skogen NASCAR . Jätte kul att se på.

 

 

Sen var det bara hem och laga lite mat och sen var kvällen slut. Så det var det som hände hos oss idag, får se vad morgondagen har att bjuda på.

 

 

Tills vi hörs i morgon, ha en skön kväll  Kisses 










Av Heratorpets Vinja - 12 februari 2010 21:48

Hu vad det har blåst kallt ute idag  Windyhar bara varit ca 5 minus ute men med den blåsten kändes det som minst -20 grader ute  Sadly I Can't.

 

 

Var en snabbis till uppfödaren för att hämta det foder Vinja snart ska börja äta inför kommande valpar. Hon skulle ju även kolla hur det såg med lilla fröken angående dräktigheten och hon tyckte det såg positivt ut  Na-na-na-na . Hon tycker hon visar rätt bra tecken på att vara dräktig, även hennes andra hundar var väldigt intresserade av henne och hon sa dom brukar vara det om dom är dräktiga. Så nu är det bara att vänta och hoppas Too Happy 1.

 

Blev tyvärr inga kort därifrån eftersom det inte är så lätt få dom stilla så länge att dom blir bra.

  

Har inte hunnit gått nått idag, hade nog inte velat heller i dagens blåst. Blev mest farande omkring överallt.

Blev ju först uppfödaren vid 11 taget, åkte därifrån ca halv 2. Var lite lat med maten idag så jag åkte och hämta lite mat på Spicy Hot, mums  Spaghetti .

Åkte sen till fisk affären för att fylla på med lite fisk och växter till akvariet. Upp med allt jag handlat och ut och rasta Vinja. Han sitta hemma ca 45 min innan det var dags hämta Per från jobbet som var tvungen åka och köpa nya vinterskor eftersom dom gamla gått sönderNo.

 

Så det har varit fullt upp idag  Phew fast man inte hunnit gå nått.

 

 

Lite bilder har det blivit från idag, tyvärr inte så mycke hund bilder men ni får nöja er med lite annat smått och gott idag.

 


  

Det här är vägen efter Arboga mot Örebro. Ni ser hur mulet och grått det är   .

 


  

Bild över gärdena hos Monika innan vi skulle åka hem.

 


  

ÖB i Arboga.

 


  

Här är vi ute på våran rastnings runda.



  

Min lilla raring.

 


  

Här är maten från Spicy Hot, men bara halva portonen.

 


  

Vinja ville ju också ha kvälls mat.

 


  

Riktigt gott tycker hon det var.

 


    

Den här maten ska jag börja gå över på, på söndag. Sen från nästa vecka ska hon bara ha den.

 



När jag hade min häst Pony så älska jag köpa nya täcken till honom, så jag har hur många täcken som helst kvar efter honom. När jag nu inte har någon häst köpa till så blir det Vinja som har fått en hel del på sista tiden, så även nu.

 

Har köpt ett litet tunnare täcke eftersom hon inte ska bli kall. Det passar bra när det blåser kallt ute. Har ju ett Back on Track som var lagom i tjocklek, men en snäll bloggläsare tala om att inte dräktiga tikar skulle använda såna.....Tack Jessica för du skrev och sa det Bow Down Before You .

 


  

Vinja i sitt nya täcke från Jami:s

 


  

Framifrån, Vinja var inte så glad åt att posera idag.....Kan inte förstå varför.....

 


  

Ligger i köket och väntar på att nått gott kanske ska ramla ner på golvet.

 

 



Hoppas på mindre blåst i morgon så man kan ut och gå lite, är ju rädd att lilla jag ska blåsa bort  Laughing 2 . Hmm skulle kanske inte tro det, här står man stadigt med alla sina kilon.

 

 

Nu tänkte jag se om det finns nå kul på TV att se  TV 1eller också kolla på massa man spelat in.

 

 

Ha en skön kväll så hörs vi i morgon igen  Blow Kiss 








Av Heratorpets Vinja - 11 februari 2010 22:51

Åhh vad härligt, nu är jag äntligen ledig några dagar  Na-na-na-na. Inte så många tyvärr eftersom jag börjar igen på söndag kväll och gör 4 nätter  Sadly I Can't.

 

 

Har haft ett kanon väder idag med sol och blå himmel  , är så mycke roligare gå ut och gå då. Ända tråkiga är att man skulle till jobbet så man kunde ju inte njuta hela dagen av det vackra vädret  Mostly Sunny.

 

 

Blev i alla fall en längre sväng än vi gjorde igår, gick Stora Gökstensrundan som är ca 6 km.

 

Är så mycke roligare med kort  Snappynär solen skiner, blir så mycke gladare då  Too Happy 1.

 


   

På väg ut och Vinja undrar som vanligt varför det ska stannas hela tiden.



   

 Valentine hand heart


   

Liten närbild på den lilla flickan   

 


   

Här har bävern varit och ätit lite  Beaver.

 


   

Kort tagit i markhöjd.

 


   

Inte så vacker stil, men det är sol.

 


   

Den här båten dröjer nog innan den kommer loss. 

 


  

Så vacker, ser faktiskt ut som om midjan är lite större. Tycker hon var mera slimmad förut. Så det finns hopp.

 


  

Min vackra Vinja.

 


  

Lipar åt oss gör hon den lilla busungen.

 


  

Gillar sin boll.

 


  

Hitta en liten pinne också......

 


  

......som såg ut så här några minuter senare.



  

Riktigt härligt ute, önskar vi kunde ha såna här dagar oftare.

 


  

Lite poserande i solen.

 

 

   

Bäst passa på visa lite blå himmel medans den finns. I morgon kan den vara borta.

 



I morgon blir det en tur till uppfödaren för att hämta det foder hon ska äta lite längre fram och lite koll hur hon tycker hon ser ut. Vinja är idag på dag 33 så hon gått lite drygt halva tiden. Spännande, spännande.

 

 

Det var allt för oss idag. Nu hoppas jag verkligen att inte datan/bloggplatsen krånglar så allt försvinner  Mean då blir jag vansinnig på den här datanThrow Computer, så håll tummarna.

 

 

Med lite tur blir det lite kort från uppfödaren i morgon. Men det är inte lätt få till några bra bilder då dom aldrig är stilla när man ska fota.

 

 

 

Hörs i morgon. Natti, Natti    Sleeping 





Av Heratorpets Vinja - 11 februari 2010 08:40

Fan vad arg man blir på dom här jävla datorerna ibland  Computer Smash. Hade skrivit ett inlägg igår kväll, var klar och skulle publicera det och vad händer då.........Jo den säger självklart att det är nå fel på sidan så allt försvinner  Soapbox, fan vad man blir argMean . Hoppas det funkar nu för jag tänkte försöka igen. Men ni får nog den förkortade verisionen nu på morgonen.

 

 

 

Blev inte så mycke promenad igår då det börja snöa massor strax innan vi skulle gå  Snowstorm.

Gillar inte få all snö på glasögonen för man ser ju inge då, sen blåste det och jag tycker inte det är skönt att gå då så hon fick nöja sig med en liten fjuttig sväng.

 

Gick ut mot udden och runt Torsharg, fick leka lite med bollen också, men helt klart hade min lilla flicka velat gått längre.

 

Men vi han i alla fall få ihop lite bilder på den korta svängen.

 


   

Satte på henne sitt täcke för hon inte skulle bli kall, är kanske lite larvig men eftersom hon inte ska bli kall om magen får hon ett på sig.

 


   

Det var bara grått ute igår.



   

Gjorde en vurpa ner i snön innan hon kom upp på stubben som finns där under snön.

 


   

Snöig i hela ansiktet.

 


   

Mattes lilla pärla  .

 


   

Får hoppas den här träbron håller hela vintern med all snö på.

 


   

Så fin i sitt täcke. Kan undra varför dom inte har gjort det så det täcker ner på benet  Hmmför det hade varit bättre. Magplattan är i alla fall kanon som går så långt bak.

 


   

Hallå bollen kan du inte röra lite på dig......



   

Matte kan du få lite fart på den här saken......

 


   

Okej då, får väl göra nått själv då. Tugga på den funkar ju också.

 


   

Hoppa ut i snön som var så djup att hon nästan försvann.

 


   

Har hämtat sin boll.

 


Som sagt så blev det inte långt. Om jag orkar släpa mig bort från datan strax kanske min lilla fröken kan få gå lite längre idag  Walking The Dog Female.

 

 

Sen håll tummarna att ni faktiskt kan läsa det här när jag snart ska publicera det.

 

Höll på att glömma, åt en smarrig semla igår. 



   

Visst ser den smarrig ut  Eating Pieden var jätte god.




Ha en skön dag nu så hörs vi kanske i kväll om tekniken vill, man kan ju aldrig vara säker hur det blir på den fronten.

 

 

Tills vi hörs nästa gång Bye Bye  Hello  





Av Heratorpets Vinja - 9 februari 2010 23:51

God kväll alla mina vänner. Blev sent med bloggandet idag då datan varit upptagen på kvällen  I Can't. Har haft mitt första em skift idag så vi gick en sväng på fm.

 

Men hu vad seg man är alltid första morgonen efter fm skiften, är verkligen svårstarad då. Brukar vilja försöka gå senast vid 10-taget men idag blev hon halv 11 innan vi kom iväg. Tiden rinner fort iväg när man hamnar framför datan  Computer.

 

 

Våran promenad idag blev våran Stora Gökstens runda som är lite drygt 6 km. Vinja har varit pigg och allert under hela promenaden och även ätit bra idag  Spaghetti, var bara lite seg i morse när hon bara hade lite kvar. Men det slank ner när jag mata henne.

 

 

Vädret har varit grått och tråkigt idag  Cloud 2men inte så kallt som tur var.

 

 

Det blev lite kort på djur och natur även idag, fast rätt gråa såna.

 


   

Måste ju spana och kolla läget lite också.

 


   

Så skönt med upplogade vägar.

 


   

Som ni ser så lyste solen med sin frånvaro idag.

 


   

Mattes lilla fina flicka.

 


   

Mycke snö är det, tur det finns upptrampade stigar.

 


   

Det bästa man har ställer man på bordet  Beating Heart.

 


   

Närstudie.



   

Vinja kollar in en annan hund  Dog 18.

 


   

Kolla in raggen, gick förbi en hund som skällde och då såg hon ut så här.

 


  

Fick bära på sin kära boll ett tag också  Basketball 6 .

 


  

Den här anden la sig mitt på gången där vi gick.

 


  

Så här fint har dom pyntat till alla hjärtans dag i en av våra rondeller.

 


  

Blir alltid så godis sugen när man går förbi här för oftast luktar det gott godis här.

 


   

Undrar hur många såna här stora snöhögar det ligger överallt. Kommer inte bli kul när det börjar smällta.

 


Jaha mina vänner, nu har klockan blivit en bit över midnatt. Så om jag inte ska bli seg i morgon förmiddag också är det nog bara natti, natti för tanten som gäller.

 

 

Sköt om er och ramla inte ner i någon djup snödriva så ni inte kommer upp  Wink 

 

 

 

Bye Bye Hello





Av Heratorpets Vinja - 8 februari 2010 21:29

Vilket kanon väder vi haft idag, runt 4 till 5 minus, sol och blå himmel  Mostly Sunny. Kan det bli bättre.

 

 

Gick en sväng med Angie & Rex, blev vanliga svängen till Kolsta och tillbaka  Walking Dog, var verkligen skönt ute när solen sken så vackert  .  Blir ju inte så mycke variationer på promenaderna när man jobbar för klockan hinner ju bli rätt mycke innan man är framme någonstans om man ska åka iväg så det får bli när vi är lediga. Fick ihop ca 7 km på dagens promenad.

 

Blev ett gäng härliga bilder i solen, både på natur och hundarna.

 


   

Så var vi på väg ut.

 


   

Hittar en intressant fläck att nosa på.

 


  

Om jag stoppar ner huvudet i snön så syns jag nog inte.



  

Lilla snömonstret.

 


  

Väldigt liten pinne hitta hon.



  

Spanar om Rex ska komma över bron.

 


  

Japp där kommer dom, Rex i full galopp.

 


  

Angie utan cigarett  Wink .

 


  

På väg upp i snöhögen.



  

Polarna  You're The Best .

 


  

Kolla vilken vacker solnedgång.

 


  

Lite paus vid vägkanten.

 


  

Rex spanar ut över gärdena bakom Angies ben.

 


  

Min söta lilla tjej i solnedgången.



  

Rex kunde också posera lite.



Vinja har varit riktigt pigg och glad  idag  Sunshine vilket känns väldigt skönt. Verkar som om hon inte heller mått illa idag för hon har ätit alla sin mål med god aptit, utan att behöva matas  Too Happy 1 .

Får verkligen hoppas det är slut med illamåendet nu så hon kan hålla sig och glad nu resten av tiden. Tror och hoppas verkligen att hon är dräktig nu. Hon borde vara det med tanke på hur hon beter sig. Hon brukar aldrig mat vägra annars och heller aldrig gjort så en månad efter löpet så förhoppningsvis växer det nått i min lilla stumpas mage  Circle Of Hearts .

 

 

Hon är idag på dag 30 så hon har nästan gått precis halva tiden, så nu är det bara att vänta.


I morgon blir det lite sovmorgon  Wakka Wakka har slut äntligen på mina förmiddagar så man slipper gå upp så tidigt. Fast det är svårt veta vilket som är bäst, fm eller em skift. Dom är bra på olika sätt. Fm är ju bra för man hinner ju oftast mer på em än man gör på fm. Men o andra sidan är man ju rätt trött om man går upp runt halv 5 på morgonen  Sleeping . Så det är klurigt det där, ja självklart är ju fri skiften bäst men dom får man väl kanske inte räkna in  Wink .

 

 

 

Nu är det snart läggdags, ha det så bra den tiden som är kvar på det här dygnet så hörs vi nog i morgon kväll igen.

 

 

 

Bye Bye  Heart Glasses 


  






Av Heratorpets Vinja - 7 februari 2010 20:49

Har haft strålande sol idag   men tyvärr så har jag jobbat så man har bara sett lite av den idag. Åkte direkt hem till Ingrid efter jobbet för vi skulle träffas och träna lite.

 

Ja vi träna inte så mycke för det blev rätt kallt när solen försvunnit  Sad men vi han och prata en hel del vilket var minst lika kul. Blev även lite laga av en boll som inte snöret var okej på.

 

Var även och kollade i Aqilas valprum, kommer nog bli kanon där när dom får in mattan och sängen  Way To Go.


Ingrid träna fritt följ med kommendering men gick som hon ville, sakta och snabba delen på framåtsändandet, steg förflyttningar och skall. Tror jag kom ihåg allt, ja just ja lite störningsträning blev det också. Det gick bra för dom,tycker jag. Tror Ingrid är nöjd också.

 

 

För Vinjas och min del blev det lite fritt följ med kommendering, blev en del svängar och halter. Hade svårt att se själv men Ingrid sa det såg bra ut rätt många gånger Yes!. Blev lite vändningar och sen körde vi ett sakta gående på framåtsändande. Hade lite bråttom först eftersom jag lagt ut bollen, men efter några gånger såg det helt okej ut. Vet hon får lite bråttom med bollen men ville hon skulle ha kul eftersom hon har varit lite hängig vissa dagar. Så jag ville pigga upp henne lite.

 

Gick sen ner i källaren och träna lite kryp, blev bara starter med ett till två "steg" för att hon skulle börja rätt. Är riktigt nöjd med det också  Too Happy 1 .

 

 

Blev inga bilder på Vinja idag men lite kort på Bolt och Allt-I blev det. Kommer först två bilder på väg till Ingrid.

 


  

Så härligt med solen, taget på Vallby vägen.

 


  

Gärdena efter Sundbyholms korset.

 


   

Lille Bolt.

 


   

Allt-I tar en paus. 

 


  

Ingrid fixar till sig för ett fritt följ.

 


  

Nu sitter jag ju fint, kan man kanske få sin boll då....

 


  

Allt-I & Ingrid i fria följe.

 


  

Fin liten tjej.

 


  

Stegförflyttningar, Kolla vilken kontakt  Well Done 

 


  

Sakta delen på framåtsändandet. Har tyvärr hals huggit Ingrid  Sorry 

 


  

Duktiga Allt-I.

 


  

Okej matte, nu har jag väl varit duktig så ge mig min boll....

 

 


Har även fått några bilder på Aqilas mage, så jag tänkte ni skulle få se dom också.

Och ja Nina självklart måste vi visa din fina flickas mage också.

 


  



  



  

Undrar hur mycke mage det ska bli till innan det är dags.

 

 


Fick tyvärr inte några bilder på lilla Vinja idag men det kommer med säkerhet i morgon   .

 

 

Fast en liten bild måste jag ju i alla fall komma med på Vinja.

 


  


Så har våran dag sett ut, hoppas på sol i morgon också. Gör min sista fm i morgon så sen får man lite sovmorgon. Kan verkligen vara skönt.

 

 

Ha en bra kväll och Natti Natti på er  Hammock 1 





Av Heratorpets Vinja - 6 februari 2010 19:40

Halloy på erHello , hoppas ni haft en skön lördag. Själv har jag jobbat så vidare kul dag har det inte blivit I Can't .

 

 

Blev bättre när jag slutade för då gick jag ute en promenadWalking The Dog Male. Rex var med Vinja och mig idag för Angie behövde lite hundvakt då hennes pappa fyller år idag, Så han var med oss och är kvar här nu också, ska gå hem med honom vid 9-taget.

 

 

Har gått bra ha en extra hund men i början undra nog Rex vad han gjorde här utan sin matte. Men nu ligger han och sover.

 

 

Vi gick mot Kolsta idag med eftersom den funkar himla bra om man vill ha hundarna lösa. Nu fick i och för sig Rex vara kopplad för han brukar kunna göra ryck och springa utan att det finns nått, så försäkerhets skull så var han kopplad.

 

 

Solen har tyvärr lyst med sin frånvaro idag också. Känner att den gärna skulle kunna få titta fram lite och sprida lite glädje  Sunshine .

 

 

Lite bilder blev det på dagens sväng. Var inte lätt att fota med en hund ikopplet, sen var inte Rex något bra foto objekt idag för han sakna nog sin matte  Miss U . Men några lyckades jag få i alla fall.

 


  

Hänger du på då......

 


  

Vinja hinner posera lite innan vi ska gå och hämta Rex.



  

Så här grått hade vi idag.

 


  

Så var vi alla på väg ut.



  

Liten flicka.

 


  

Rex som lite motvilligt låter sig fotas.

 


  

Så fina, gällde vara snabb om man skulle få bägge kolla åt samma håll.

 

 

  

Rex kollar in om det finns nått gott på diskbänken.

 

 

  

En utslagen Rex.

 


  

Per gjorde likadant fast i fotöljen.

 


Mer än så har inte hänt hos oss idag.

 

 

Vinja har varit pigg och glad idag men lite trög med maten I Can't , hon har ätit när vi matat henne. Har gjort det för om hon nu är dräktig vill man ju att hon får i sig sin mat. Känns som hon borde vara det för hon brukar aldrig krångla med maten annars.

 

 

Ha det så bra så hörs vi i morgon  Blow Kiss 








Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9
10
11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards