Heratorpets Vinja

Alla inlägg den 31 mars 2010

Av Heratorpets Vinja - 31 mars 2010 22:45

Äntligen har jag varit och träffat Vinja och hennes småttingar igen Na-na-na-na. Hej och hå vad dom växer, så jätte kul att få vara med så mycke i deras uppväxt och se dom utvecklas.

 

Dom har nu fått flyttat ut ur sin lilla valp låda och kommit ut till stora i världen på nedervåningen. Lite pirrigt var det nog för dom men man har ju inte hunnit bli så kaxig om man bara är 3 veckor. Så nu bor dom i stora världen "Monikas vardagsrum" vilket jag tror dom kommer gilla bara dom får känna sig lite hemma där.

 

  

Har även hunnit fått smakat sin första köttfärs som dom tyckte var jätte mums  Spaghetti , sen blev det också avmaskning av dom små liven men det var mindre   uppskattat Sadly I Can't. Det blev en del spotta och fräsa där, tyckte helt klart att köttfärsen var bättre  Thumbs Up .

 

 

Blev även vägning av hela gänget och det är verkligen en jämn kull. Hanarna vägde något mera än tikarna men skiljde inte jätte mycke.

 

  

Mycke bilder har det blivit ska ni tro, det tog 10 min ladda ner dom från kameran till datan.....Så jag har varit flitig Wink. Blev även en hel del filmat också som kommer ut lite då och då när Angie friskat upp mitt minne hur jag skulle göra Thinking.

 

 

Tyvärr hade märkning försvunnit på dom som vi fixa förra gången så det blev att kolla och märka om på nytt. Tyvärr är många av korten när dom är omärkta men dom är ju söta ändå Circle Of Hearts.

 

 

  

Börjar med en matbild på gänget.

 

   

När man ätit måste man sova lite Sleeping.

 

  

Syns verkligen hur mycke dom vuxit.

 

  

Syskonen vilar så sött.

 

  

Min lilla pärla.

 

  

Mätta och belåtna.

 

  

Ser lite fundersam ut......

 

  

Inte lätt vara ensamstående mor med så många små att "städa"

 

  

Busiga är dom också.

 

  

Kolla vilken lite goding.

 

  

En till lika bedårande söt.

 

  

Man kan använda sina syskon som huvudkudde också....

 

  

Är ute på lite stapplande steg här i livet.

 

  

Ett gäng söta ansikten.

 

   

Ser nästan lite förnäm ut med den uppsynen.

 

 

Mera kort än så här blir det inte idag. Som ni förstår så finns det MÅNGA bilder till som jag tagit. Mera av dom kommer i morgon.

 

  

Även om det är jätte kul träffa valparna så blir det ju tyvärr lite dåligt med sömn, så jag är verkligen lite trött nu Falling Asleep. Är inte lätt att sova för dom låter ju en hel del om småttingarna, framförallt om dom tappar bort morsan eller om hon kommer in till dom. Spelar ingen roll att dom nyligen har ätit för om Vinja går in och kollar till dom så kommer alla på att dom är JÄTTE hungriga, trotts det bara var en kort stund sen alla åt.

 

Så nu är det även Natti Natti för mig så vi hörs i morgon igen.

 

 

Godnatt Hammock 1

 

 







Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards