Heratorpets Vinja

Alla inlägg den 24 april 2010

Av Heratorpets Vinja - 24 april 2010 21:17

Hej igen   nu kommer det äntligen ett blogg inlägg med nya kort och lite filmer på valparna   .


Som ni alla vet vid det här laget så är jag ju fortfarande kvar hos Monika och hjälper henne med valparna och dom vuxna hundarna. Hon är lite bättre men orkar inte på långa vägar än sköta 6 små hulliganer själv, så jag blir nog kvar ett tag. Måste dock hem senast på torsdag för på fredag måste jag till jobbet   .


Det är inte så lätt ta kort på valparna nu när dom blivit så stora, dom springer ju omkring som galningar när dom är ute så att få bra bilder är inte lätt. Kommer som vanligt lägga ut lite bilder i taget. Den här första omgången blir det tyvärr mycke sova bilder för. Är lite lättare få bra bilder om dom är stilla   .


Dom som är tingade nu har också fått namn. Monikas foder tik ska heta Zoya, hon är märkt vänster fram. Tiken märkt vänster bak ska heta Ziwa. Tiken märkt höger bak ska heta Ztella och hanen märkt i manken ska heta Zäpo.



Ztella sitter och funderar.


Här ligger Ziwa, Zäpo och en jag inte ser vem det är.


  

Två utslagna tjejer.


  

Trött.


  

Hela gänget utspridda i valphagen.


  

Lilla Zoya helt utslagen.


  

Hanen märkt korset vilar lite.


  

Lille Zäpo är också trött.


  

Tror detta är Ziwa.


  

Så skönt.


  

Ziwa.


  

Liten sötnos.


  

Zäpo.


  

Ligger som en liten groda.


  

Inte skönt när dom biter i fötterna.


  

Vi gillar fötter.....



Här kommer två filmer. Den första är när Zäpo och Ztella leker.





Här är en film när dom protesterar för dom måste vara instängda.







Nu blir det inte mera kort och filmer för idag. Ska nu ner och ge valparna sin sista måltid för idag.


Ha ni alla en fortsatt skön lördags kväll så hörs vi i morgon.


Bye, Bye och Natti Natti   


    

Av Heratorpets Vinja - 24 april 2010 00:20

Jaha undrar bara var jag ska sova i natt då. Vinja verkar tycka jag kan lägga mig på hund fällen kanske.

 
Av Heratorpets Vinja - 24 april 2010 00:08

Här kommer ett kort när vi var ute på en promenad idag. Blev inte långt men en liten bit. Vi han små träna lite för att se vad hon glömt. Hon hade inte glömt men hon fuska med vissa saker. Blev lite fritt följ, lite vändningar, inkallande med ställande. Fick även ett uppletande i en backe. Hon tyckte det var kul o komma ut lite. Nu ska jag sova så jag orkar med dom små hulliganerna i morgon.Natti Natti.

 

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards