Heratorpets Vinja

Alla inlägg under april 2010

Av Heratorpets Vinja - 17 april 2010 00:30

Hej igen. Är fortfarande kvar hos Vinja o dom små söt nosarna. Dom är verkligen super härliga allihopa. Idag har dom som ska ha Monikas fodertik varit här o hälsat på. Verkligen kanon trevliga människor. Önskar verkligen dom stort lycka till med den lilla tjejen. Den som är på bild idag är hanen märkt i nacken.Kommer mera bilder när jag kommer hem. Fast det är verkligen inte lätt få bra bilder nu när dom bara springer omkring hela tiden. Nu ska jag försöka sova lite så Natti Natti på er alla.

 
Av Heratorpets Vinja - 16 april 2010 01:06

Nu har vi gott o lagt oss för idag. Vinja har lagt beslag på halva min säng. Men det funkar nog ändå. Kommer tyvärr inga valp bilder idag. Men ska försöka i morgon med mobilen om dom är stilla så länge.Dom var ute för första gången idag men det kunde man inte tro när man såg dom. Var hur modiga som helst o vissa gjorde rätt långa utflykter. Är så jätte mysiga allihop så man börjar nästan ångra sig att man inte ska ta någon denna gång. Men men så får det bli. Vinja kan få behöva vara själv med sin matte lite också.Natti Natti.

 
Av Heratorpets Vinja - 14 april 2010 20:07

Idag har jag varit och hälsat på Ingrid och hennes små hulliganer. Dom blir ju 8 veckor i morgon och ska börja flytta till sina nya hussar och mattar nu.

 

Så det var kul hälsa på dom innan dom alla ska åka. Har ju följt dom också sen dom var riktigt små.

 

Försökte ta lite kort på dom men det var absolut inte lätt Phew. Dom är ju inte stilla och när man sätter sig ner och ska fota så kommer ju allihop galopperande emot mig. Men några halv bra bilder ska ni få se.

 

Nu har ingen av dom någon märkning längre så på kort är det nog nästan omöjligt se vem som är vem.

 

  

Alla satt så fint uppradade och tittade ut, men självklart satt dom inte kvar när jag skulle ta kort.

 

 

Innan jag åkte så var det matdags, passa på ta lite då för då var dom ju i alla fall lite stilla.

 


  

Från början stod alla så här fint vid varje skål med mat.


  
Gott med mat.

 

  

Man kan ju sitta och äta också.

 

  

Så här såg det ut efter ett tag. Alla skulle äta på samma ställe.

 

 

Har även kommet ett gäng färska bilder på Vinjas valpar. Kommer några här av dom jag fick.

 

Blir flera bilder snart för i morgon när jag sovit ska jag åka och hälsa på min lilla sockertopp och hennes småttingar. Ska bli så jätte kul. Monika säger dom växt en hel del.

 


  

Sitter och funderar på filten.

 

  

Ser ut som en lite piraya här.

 

  

Liten sötnos.

 

  

Behöver ju vila lite ibland.

 

  

En av dom mörka tikarna har dragkamp.

 

  

Jag ger mig inte......

 

  

Nu för tiden käkar dom stående.

 

Det var allt för idag. Kommer bli massa film och kort efter mitt nästa besök Vinja och valparna som ni får kolla på när jag kommer hem.

 

Ska snart åka och jobba, vilket är mindre kul. Men det är sista natten och sen 4 dagar ledigt Wakka Wakka. Det är kanon skönt Sunshine.

 

 

Ha en skön natts sömn nu så hörs vi när jag hinner nästa gång.

Bye Bye Hello.






Av Heratorpets Vinja - 13 april 2010 20:18

Hej på er alla. Tyvärr så är bilderna slut på valparna som jag tog sistSorry. Var ju inte där så länge sist som jag brukar och han ju inte knäppa lika mycke som jag brukar.

 

Finns lite filmer i alla fall kvar som jag tänkte ni skulle få kolla på.

 

Den första är när den tiken som är märkt vänster fram är i busar tagen.

 

 

 

 

Här kommer en film när hanen märkt nacken leker med tiken märkt höger fram busar. Sen leker bägge hanarna med varandra på slutet.

 

 

 

 

Det är verkligen kul att se hur snabbt dom utvecklas. Jag ser verkligen stor skillnad för varje gång jag kommer dit.

 

Tänkte ni slulle få en liten tillbaka blick hur fort dom växt.

 

  

Här är dom så gott som nyfödda, är mellan 1-3 dygn.

 

  

Här är dom ca 1,5 vecka. Stor skillnad redan här.

 

  

Här är dom 3 veckor. Nu är dom ju verkligen små hundar.

 

   

Här är dom 3,5 veckor. Nu är dom verkligen stora.

 

 

 


Helt otroligt egentligen att det går så fort, från att vara så liten till att dom är 8 veckor klara sig helt själva och flytta till sina nya familjer. Tycker verkligen att det är helt otroligt.




Nu är det inte så lång tid innan jag ska iväg att jobba. Så ni som får sova hemma får jag önska en god natts sömn och för er som också jobbar natt så lider jag med.



Sköt om er så hörs vi nog i morgon också Heart Glasses







Av Heratorpets Vinja - 12 april 2010 20:27

Idag var ja ute med Angie & Rex en sväng. Har varit en strålande solig dag  . Gick en liten sväng runt vid Torsharg.

 

Blev inte så lång sväng och bara lite kort när vi var ute.

 

 

  

Lite fina tussilago.

 

  

Rex poserar.

 

  

Liten närbild.

 

  

Fina blommor.

 

 

Kommer lite bilder på valparna också.

 

 

 

 

Ett trött gäng.

 

   

Liten söt tik.

 

   

Liten tjej vilar vid vattnet.

 

   

Gäspar.

 

   

Utslagen.

 

   

Monikas katt Mysan.

 

   

Kan någon komma och gosa mig.

 

    

Matdags.

 

 

Nu ska jag snart åka och jobba så nu får vi höras i morgon. 

 

 

Bye Bye Hello





Av Heratorpets Vinja - 11 april 2010 20:34

Ska alldeles strax åka iväg och jobbaSadly I Can't så det blir bara en liten snabb uppdatering med lite kort på Vinjas valpar.

 

Man gör tyvärr inte så mycke när hon inte är hemma utan går bara hemma och såsar. Kan inte fatta man blir så trött av inte inte göra nått alls.

 

 

  

Liten tjej smyger på trasan.

 

   

Yes....Jag vann den Wakka Wakka.

 

  

Marcus leker med en av tikarna.

 

  

Man blir lite trött av att springa omkring.

 

   

Ser lite fundersam ut, vilken leksak ska jag väljaThinking .

 

   

Tror jag tar och vilar lite nu.

 

 

 

Blev inte så många bilder idag, men ibland hinner man inte och är inte på humör för att hitta på nått. Känner mig lite nere just nu Crying 1.




Ha en bra kväll så kanske vi hörs i morgonHello

Av Heratorpets Vinja - 10 april 2010 19:55

Då har jag varit och hälsat på min lilla pärla igen In Love. Blev tyvärr bara en kort stund då familjen också ville följa med och träffa Vinja och valparna Puppies.

 

Dom växer verkligen så det knakar, var ju inte så många dagar sen jag såg dom men hu vad dom har utvecklats. Blivit stadiga på benen när dom är ute på golvet i köket, sist jag var där såg dom mest ut som bambi på hal is Ice Skating. Men idag sprang dom som bara den på golvet Happy.

 

Är verkligen kul att se Vinjas valpar utvecklas, kommer trotts allt bli lite sorgligt när alla flyttar Crying, man fäster ju sig lite för dom trotts allt. Får bara hoppas att Monika får kort på dom så man har chans kolla lite hur dom växer och utvecklas.

 

Eftersom familjen ville med och kolla så blev det ju ett kort besök Sadly I Can't, så det hans inte heller med så mycke kort. Valparna var ju även ute i köket och det var inte så ljust där så det var svårt få riktigt bra kort. Men självklart blev det ett litet gäng bilder och även lite film  Thumbs Up .

 

 

  

Man ser verkligen när dom ligger så här hur dom växt.

 

  

En av dom "ljusa" tikarna kämpar med filten.

 

  

Kämpar och drar lite mera.

 

  

Här är en som inte vill vara sämre utan också kampar lite.

 

  

Stolt lite tjej med en kamptrasa.

 

 

Valparna är riktigt pigga och busiga. Här kommer lite film när dom leker.

 

 

 

 

Här kommer ännu mera valpbus.

 

 

 

 

  

Kolla in liggstilen.

 

  

Man blir trött efter man busat.

 

   

Kan knappt hålla ögonen öppna Falling Asleep.

 

  

Liten tik tar en paus från kampadet.

 

  

Anfaller min fot.

 

  

Lite trött är man.

 

  

Sover så sött.

 

 

Hanen märkt på korset är i busar tagen.





  
Det var allt för idag, finns både mera kort och filmer som kommer framöver. Men nu ska jag kolla lite på TV Reclineroch sen försöka att inte komma allt för sent i säng. Känns som det är dömt att misslyckas på förhand för klockan blir alltid mycke innan jag kommer i säng.

Ha en skön lördag kväll så hörs vi i morgon igen Blow Kiss



Av Heratorpets Vinja - 9 april 2010 23:05

Kom lite färska bilder från Monika på dom små sötnosarna Sunshinesom jag tänkte ni skulle få se.

 

I morgon blir det en tur till Vinja igen så då kommer mera färska bilder Clappy.

 

 

  

Gänget i valphagen.

 

  

Vilka små charmtroll.

 

  

Hu så gulliga dom är....Skulle kunna ta hem allihopa.

 

  

Raringarna.

 

 

Dom började äta när Vinja står upp förra gången jag var där.

 

 

 

 

Här kommer en snutt på när en av hanen busar och kampar lite.

 

 

 

 

Som sagt så blir det nya filmer och bilder i morgon när jag ska åka till dom små och Vinja igen. Ska bli så kul se dom igen Wakka Wakka.



Ha en skön helg nu så hörs vi i morgon.



Natti Natti Sleeping







Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards