Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 8 juli 2010

Bad Och Lite Hundträning

Av Heratorpets Vinja - 8 juli 2010 22:43

Idag så har förmiddagen ägnats åt att vara på Mälarsjukhuset. Marcus skulle upp och röntga och kontrollera sin brutna tå och allt såg bra ut. Så om en ca två veckor får han ta av gipset.

 

När vi kom hem blev det en sväng ut till Jolle basen för att Vinja skulle få simma lite. Dottern var med lika så Angie, Rex & Zäpo. Alla vovvar tyckte det var jätte kul  Sunshine

 

Lite snopet blev det för Vinja då hennes leksak bara sjönk Bye bye. Hon simma runt länge och leta efter den för vi trodde först den bara kommit lite för långt ner under vattnet, men det hade den inte.

 

En massa bilder från badet blev det.

 

   

Zäpo sitter och väntar på att Rex & Vinja ska komma ut.

 

    

Dottern i badet.

 

    

Busig Zäpo.

 

    

Zäpo den lilla sötnosen.

 

   

Skönt i vattnet.

 

    

Vinja på väg ut efter sin leksak.

 

    

Så duktig liten flicka.

 

    

Lille Zäpo var duktig att simma.

 

    

Sån duktig kille.

 

    

Rex & Zäpo simmar tillsammans.

 

    

På väg upp.

 

    

Kolla in vilken sötnos.

 

    

Man blir trött av att bada.

 

    

Zäpo & Rex.

 

  

Hmm, kan det finnas nått kul i väskan tro undrar Vinja & Rex.

 

  

Angie med sina grabbar.

 

  

Klara för idag och på väg till bilen.

 

 

 

På eftermiddagen blev det en tur till Jyckens för lite träning på gåbandet för Vinja. Hon är jätte duktig att gå på den. Tror hon gick en ca 20 min med även lite lutning uppför och nedför.

 


  

Kämpar på bandet.

 

 

Mot kvällen började det bli lite mulet ute och kändes lite svalt, så vi gick en lite sväng ner på Torsharg för lite träning.

Gick väl inte så super lysande idag, vi får väl skylla på värmenSweaty och tillfällig formsvacka. Hoppas det i alla fall för annars lär det dröja innan jag tänker anmäla till någon tävling.


Är det någon föresten som har någon bra ide hur jag ska få mera fart på henne på vägen in på apporteringen och hennes sega och långsamma avslut Thumbs Down. Vi tragglar med bollen som belöning direkt hon kommer in så hon ska lära sig att det blir roligt om man skyndar sig in. Får hoppas att man hittar någon bra lösning. Ska ju åka på två olika läger snart så med lite tur kanske det finns någon där som har någon bra ide Lightbulb Idea.

 

 

Lite bilder blev det i alla fall på väg ut till Torsharg.

 


  

Lite poserande på stubben.


  

Bryggorna var intressanta idag också tyckte Vinja.


  

Kom riktigt mörka moln så jag trodde vi äntligen skulle få regnRain Cloud

 

 



Eftersom vi var själva och träna så blev det ju inga bilder idag. Blev bara ett kort på en laddad Vinja innan träningen.

 

 


  

Ska vi börja då......

 

 


Det var dagens lilla äventyr. Jobbar em i morgon så jag får se vad jag hinner med då. Är det lika varmt som vanligt så blir det nog att åka och bada.

Sköt om er nu och Sov GottDreaming







 
 
Maria

Maria

9 juli 2010 07:53

Vilken fart ni har hållt hela dagen. Ni har ju fått massor gjort! Fina bilder är det också, så kul när det finns bilder i bloggar :)
Lux hälsar att han har en unik simstil och det som är unikt ska man vårda, så det så! ;)

http://sluggster.blogs.se

 
Maria

Maria

9 juli 2010 09:29

Ja men visst är det lite lustigt att vi hundägare diskuterar sådana här saker :) Vi är nog ett underligt släkte vi ;)
Ha en riktigt bra dag!

http://sluggster.blogs.se

 
Mia och Razzel

Mia och Razzel

9 juli 2010 21:30

Fina bilder. Roligt att dottern ville följa med. Min son vill aldrig följa med på något som har med hundar att göra. Förstår inte varför. :-)
Ja snabba ingångar... antar att du testat med att springa ifrån henne också.
Det bli rsäkert bra, ha det så roligt på hundlägren. Avis! :-)
Kram!

http://www.razzeltrazzel.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards