Heratorpets Vinja

Alla inlägg den 23 juli 2010

Av Heratorpets Vinja - 23 juli 2010 23:20

Våran fm inleddes med att vi åkte till Mälarsjukhuset för att ta bort sonens gips på fotenDoctor. Tänkte att det kan ju inte ta så lång tid, men tjosan hejsan vilken tid det tog Sadly I Can't. När gipset skulle bort så undrade dom som tog bort gipset vem f_n som hade gipsat??? Dom på akuten svara jag då. Han som tog bort det undrade varför hela foten var i gips men tån som var bruten var bara lindadThumbs Down. Lite puckat låter det i alla fall i mina öronCrazy 1 .

 

Så det blev en tur till röntgen  Xray för att sen gå tillbaka till doktorn igen Doctor .

 

 

 

Har tyvärr inte blivit så mycke motion på dagen för lilla stumpan då läkarbesöket tog längre tid en beräknat, sen var vi bjudna på födelsedags kalas vid 4 tiden och innan det skulle man ju hinna äta också.

 

Men på kvällen hade vi kul  Woohoo! . Då var jag, Angie, Zäpo & Rex i Kjula skogen och spåra med Janne & Berra. Har ju som jag sagt förut att jag har en sån himla tur att ha Janne som lägger mina spår  You Are The Man . Idag sa han att det var ett rätt klurigt spår med terräng byten och över lite diken. Vi la även några vanliga skogspinnar i spåret. Det var nästan ett fullt elit spår med 7 + 1 och hon hitta alla galant Bravo!. Även spetsvinklarna gick väldigt bra idag, så jag är verkligen super gladWakka Wakka .

 

 

Även lille Zäpo fick spåra lite och han var jätte duktig den lille killen Bravo!. Blev två spontan upptag för honom, eller vad det heter när man bara går över det lagda spåret och hunden tar det fel eller rätt så följer man bara med.

  

Både Berra och Rex spåra också med sin husse respektive matte och det hade också gått bra Good Job. Fast stackars Angie råkade visst ut för några ilskna getingar som stack henne flera ggr Bee. Aj, aj vad det måste gjort ontSad.

 

 

Vi vallade även av en full ruta och körde ett uppletande med Vinja. Det gick också kanon, hon hitta alla inom 5 minuter Well Done.

 

 

Som det pucko till klantarsel man är ibland så glömde jag totalt bort att fota Zäpo när han spåra, vad arg jag blev efteråt Kicking Dirt. Men vad gör man.

 

 

Men lite bilder har jag självklart att bjuda på efter all den svamlande text ni fått läsa ända hit. Börjar med lite kort från våran lunch rastning sen lite från skogen.

 

 

  

Att bryggor ska vara så spännande.

 

  

Första gången jag fått en skaplig bild där hon rör sigToo Happy 1.

 

  

Lilla pluttan.

 

Hittade några vackra växter som växte vid å kanten. Har ingen aning om vad men fina var dom.

 

    

 

 

  

Vinja med en av spårapporterna hon hittade.

 

  

Man måste ju få sin boll som belöning när man varit duktig.

 

  

Vinja letar. Ser ni den lilla oranga pricken i mitten, det är Vinja.

 

  

Duktig flicka på väg in med ett av föremålen.

 

  

Nöjd Vinja efter sitt uppletande.

 

  

Rex och Zäpo kampar med leksaken.

 

  

Rex den lilla fulingen såg till att en leksak blev två Wink.

 

  

Stolt Zäpo med en bit av trasan.

 

  

Gullegrynet Zäpo.

 

  

Rex sabotör.....Hade precis siktat in en närbild på Zäpo, men den blev så här när Rex kom i vägen.

 

  

Den här otroligt vackra solnedgången var jag bara tvungen att fota när vi åkte hem.

 

 

 

Detta är vad som hänt hemma hos oss idag. Om det svala vädret håller i sig så blir det nog en cykeltur för Vinja i morgon, även en promenad måste vi ju hinna med.

 

 

Ha en skön lördag ni alla Tanny.






Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards