Heratorpets Vinja

Alla inlägg den 26 juli 2010

Av Heratorpets Vinja - 26 juli 2010 18:37

Först måste jag bara säga att det tar verkligen jätte lång tid att ladda upp korten man ska ha i bliggen. Inte kul alls. Speciellt idag då det blev lite flera kort än jag tänkt i bloggen, men man vill ju ta med i alla fall ett kort på varje som man tränar med.

 

Sitter just nu och väntar på att det ska bli mat. Börjar verkligen bli jätte hungrig. Får se om den sega datan hinner klart bloggen innan det är dags.

 

Idag så blev vi indelade i två grupper, den ena körde spår på fm och den andra tvärtom. Min grupp började med lydnaden.

 

Även i år så är det Christer som håller i den. Alla fick börja idag med fritt följ idag. Vi fick först gå så Christer kunde kolla med sina kritiska ögon vad som vi behövde träna på.

 

I Vinjas fall så tyckte han allt såg bra ut förutom dom sega sättande och att hon tränger lite, fast jag själv tyckte inte hon alls trängde så mycke som hon brukar kunna göra. Så det blev en del övande på att få henne sätta sig fortare. Vi körde med bollen och Christer visade, lite svårt att förklara. Men nu så måste hennes matte öva så det blir "rätt" hjälp med handen vilket inte var så lätt. Men jag får väl träna så kanske jag klarar det också till slut.

 

På em var några och spåra, blev gärdes spår. Vinjas spår blev lite konstigt och tyvärr lite nära på vissa ställen då det fanns ett stort krondike där jag inte alls trodde det skulle finnas nått. Men hon trassla sig till slut igenom hela, med lite hjälp från sin matte då jag inte ville hon skulle hoppa på slutet bara strax efter vi börjat.


Alla var jätte duktiga med sina och det verkar som om alla fick lite nya tips och ideer att ta med sig på kommande träningar.

 

Jag har några bilder på dom som var med. Men eftersom det tar så lång tid att ta en bild i taget så kommer kanske bilderna hamna i oordning för jag ska slippa sitta här hela natten.

 

 

 

Michaela & Kampgårdens Wiggo

 

 

Annelie & Norpatorps Gretsky

 

  

Enduros Cenit.

 

  

Christer & Cenit tränar fritt följ. Bara 5 månader och går så fint.

 

 

Anna & Enduros Accsa.

 

 

Michaela & Hassemans Qach "Izza" .

 

 

Anita & Enduros Blixtra "Ixa".

 

 

 

Annelie & Passats Flexi-Fuel "Flexi".

 

  

Christer instruerar Anneli, Flexi tar sig en paus under tiden.

 

  

Daniel & Barvatorp´s Risk.

 

  

Vinja med sitt spår slut efter dagens spår. 

 

 

Nu verkar det som om maten är snart klar. Blir en massa grillade korvar har jag sett.

 

Vi hörs i morgon igen om datan vill. Kan säga att det tog jävla lång tid innan den koppla upp sig.

 

Tack och hej från Vinja och Mej.

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards