Heratorpets Vinja

Alla inlägg den 1 augusti 2010

Av Heratorpets Vinja - 1 augusti 2010 23:36

Idag så var Jessica och jag i Vingåker för att vara med i uttagningen inför Landskampen i Morokulien. Det var 10 ekipage som ställde upp och det var 7st som skulle få åka, 5 ordinarie och 2 reserver. Alla dom 7 kommer att få åka upp till Morokulien.

 

Dom flesta var väldigt duktiga, vissa med lite små missar men överlag ett duktigt gäng. Fast den som var klart bäst var Jessica & Gnista, vilken glädje och en sån otroligt grym lydnad och ändå har både Jessica och Gnista haft lite semester i sommar. Dom är verkligen så roliga att se när dom håller på. Är verkligen så jätte kul att få träna ihop med dom  Too Happy 1.

 

För mig och Vinja gick det väl rätt okej men vi missa lite på 2 moment  Sadly I Can't. Det ena var när dom skulle lägga sig på handtecken från sittande där hon började ruska på sig för det regnade och blev då stående, men la sig i alla fall på mitt handtecken.

 

Det andra var på platsen, vilket hon alltid brukar sköta sig. Men redan när vi gick iväg så såg jag hon börja nosa massor. Så hon hade visst inte varit stilla, upptäckte när jag kom tillbaka att det låg massa harbajs där, eller rättare sagt några stycken. Så jag tror min lilla fröken hade roat sig med att äta lite medans jag var borta Grrr . Så det är väl bara börja träna på sån störning då för man vet ju inte vad det ligger på plan nästa gång.

 

Men vi fick i alla fall en reserv plats och får då åka med upp till Morokulien. Det är verkligen kanon fint där. Verkar finnas en massa fina vandringsleder och fin spår skog. Så Vinja och jag kan ju roa oss med en massa långa promenaderHiker och lägga spår om vi inte kommer med i laget.

 

Tyvärr så var det ju rätt mycke regn därRainy så det blev inga kort på dom som tävla. Bara ett på det lilla "klubb"huset och planen. Dom hade haft spår och lydnadsläger där så det var en massa mera folk där som inte tillhörde laget.

 

  

Den lilla stugan som fanns där.

 

  

På den här planen var vi, var rätt geggigt i början men blev bättre mot mitten.

 

 

 

Det tog rätt lång tid där så Jessica och jag var inte hemma föräns efter kl 7 på kvällen. Då var man rätt blöt och frusen om fötterna. Nästa träff är i Södertälje den 29/8 för lite mera träning innan vi åker.

Eftersom antalet bilder blev ju katastrofalt lite så blev det lite kort på min lilla pärla när vi kom hem och gick vid ån. Kan ju inte bara blogga med 2 futtiga bilder.

 


   

Vinja kollar läget lite när vi varit borta hela dagen.

 

 

   

Visst är hon fin min lilla flicka.

 

 

   

Grått och trist var det ute.


   

Var självklart tvungen kolla in bryggan också.

 

Ja mina vänner det var allt för idag. I morgon så blir det gåbandet för Vinja mitt på dagen. Sen får vi se vad som händer sen.

 

 

Natti, Natti Hammock 1 






Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards