Heratorpets Vinja

Alla inlägg den 15 augusti 2010

Av Heratorpets Vinja - 15 augusti 2010 22:52

Det har inte blivit så mycke promenad idag men vi har varit flitiga med att träna  Thumbs Up . Började strax före lunch med att vi träffa Laila & Kenzo för lite träning på bruks.

Men först följde jag med och kollade när Kenzo gick sitt spår. Laila och Kenzo kör IPO och är jätte duktiga  Woohoo!. Dom har bland annat varit med på Belgar VM i Tyskland och kom med till finalenBravo!. Ska också var med på SM i år.

 

Fotade lite när Kenzo spårade och här kommer dom.

 

 

  

Kenzo i spåret.

 

  

Nosen i backen hela tiden.

 

  

Hittat en apport.

 

  

Kan man kanske få någon belöning då undrar Kenzo när han varit så duktig.

 

  

En lycklig Kenzo med sin belöning efter spåret.

 

 

 

Sen åkte vi till bruks för lite träning. Eftersom jag skulle träna med Jessica på kvällen så passade det bra att dela upp det jag tänkt träna så det inte blev för mycke.

 

Vinja och jag körde först lite fritt följ som uppvärmning, sen blev det träning med både tunga och metall apporten. Körde bara farten in och några avslut. Är riktigt nöjd med min lilla fröken idag, känns så skönt att det går lite framåt också  Thumbs Up .

 

Blev inga kort på Vinja denna träning men några när Kenzo apporterar blev det. Körde ett gäng kort där kameran tar 4 på raken och några blev riktigt bra  Sunshine .

 

 


  

Kenzo greppar apporten i full fart.


  

Har den och ska springa tillbaka, kolla blicken jag fick.


  

Full fart tillbaka till matte.

 

På kvällen blev det träning igen, den här gången med Jessica & Gnista. På kvällen   körde jag långa inkallningen med kommendering då hon sist reste sig när Ingrid ropa "kalla in". Det är ju inte så lysande om hon gör så den dagen vi ska ut och tävla Sadly I Can't. Så det ska det tränas mycke på.


Blev även en del framåtsändande med bollen som dragning. Vill försöka få lilla damen ha fart ut men inte glömma sakta ner vid gruppen, vilket inte är så lättHmm 2 . Vi får träna vidare och se om vi får till det. Risken med att hon har för mycke fart ut är att hon kommer ju för långt ifrån mig om hon inte verkligen lär sig gå ner i tempot vid gruppen. Säger bara det att framåtsändande är ett helvetes momentPulling My Hair Out. Om man inte kan lära hunden läsa regelboken förstås Wink.


Vi är inte på långa vägar klara men det går framåt, i alla fall vissa dagar.

Lite kryp träning blev det också. Där finns det också en hel del att fila på, speciellt att få henne att inte krypa iväg för långt för då är det ju lite svårt kunna hinna med i vinklarna. Ja, ja det kanske löser sig någon gång......Hoppas jag i alla fall.

 

Bilder blev det lite från dagens träning.

 


  

En tränings sugen Gnista väntar på att alla sakerna ska komma fram ur väskan.

 

  

Äntligen är hon klar, tror jag.....

 

  

Vinja väntar också på att få börja träna.

 

  

Vinja i närbild.

 

  

Vinja med sin belöning på framåtsändandet.

 

Här kommer en bildserie när Gnista apporterar.

 

 

  

Nästan framme...

 

  

Nu har hon den....

 

  

Och full fart tillbaka.

 

  

Gnista vänder i luften vid konen.

 

  

Japp nu är jag beredd att springa till rutan.

 

  

Gnista går fint.

 

Tog en lite bildserie när Vinja hoppa över hindret.

 


  

På väg.....

 

  

I luften....

 

  

Och över.

 

 

Får hoppas jag bättre nattsömn i natt än igår natt. Vaknade mitt i natten och låg sen bara och vände o vred på mig hur länge som helst, inte kul allsNo . Kan behöva sova för i morgon ringer klockan före 7 igen Alarm Clock, känns nästan som mitt i natten. Men jag, Jessica och Angie ska ut och gå vid halv 9 så det är bara kravla sig upp.

 

Blir säkert en massa bilder i morgon också. Ha det så bra och Natti, Natti Counting Sheep








Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards