Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 29 september 2010

Härligt Väder Med Träning och Cykel Promenad

Av Heratorpets Vinja - 29 september 2010 20:17

Idag blev det en liten blandad tur med både promenadWalking The Dog Female, cykling Bike Riding och lite lydnads träning. Var ett kanon väder idag ute med strålande sol  .

 

Blev svängen ut mot udden, förbi Torharg sen mot Gärdtre och Glömsta sen hem. Hela svängen blev 8,5 km och av det gick vi kanske ca 2 km, resten cykla vi.

 

På Torsharg så stanna jag och träna lite framåtsändande, bollen fick vara med idag också för att verkligen få henne gå rakt. Den får vara med nu större delen av våran träning så får man testa av emellanåt och så om poletten ramlat ner  Wink.  
Började med sakta delen vilket gick väldigt bra   , är väl mycket bollens förtjänst men, men man måste ju ha hjälper om man ska förstärka nått. Blev även en hel åt varje håll vilket jag också var nöjd med Thumbs Up.

 

Lite kryp blev det självklart också. Tycker det går framåt men finns en massa att fixa på ännu. Att hon inte ska ha så bråttom, inte för hög och vänster svängarna. Men det är bara träna vidare, någon gång ska det väl lossna så det sitter skapligt. Har ju hela hösten och vintern på oss, kanske längre om man inte kommer med på någon tävling i vår.

 

Metall apporten fick sig en omgång också. Såg bättre ut idag men det är gripandet och farten in som måste tränas en massa på.

 

Hoppas tävlings kalendern kommer ut snart så man kan börja kolla in alla eventuella tävlingar man kan anmäla till.

 

 

  

Den här vackra soluppgången möttes man av i morse när man kom hem från jobbet.

 

  

Vinja redo för framåtsändande.

 

  

Vinja och metallapporten.

 

  

Märks att Vinja inte gillar hålla i metall apporten. Kolla så dåligt hon håller den, hänger bara i tänderna.

 

  

Nöjd flicka efter lite träning när man fått sin boll.

 

  

Riktigt skönt ute idag och nästan ingen blåst   .

 

  

Läckra höst träd vägen upp mot Gärdtre.

 

 

 

Var praktiskt att variera svängen med att både gå och cykla. Framförallt när man inte har så gått om tid. Fast vi var nog ut nästan 2 timmar.

  

Nu är det dags ut och rasta Vinja innan jag åker till jobbet. Har 2 nätter kvar, är inte kul med nätter för man blir så seg framåt 3 tiden på nattenThumbs Down . Då längtar man verkligen hem till sin säng Pillow.

 



Hörde på radion i natt att det var pussar dagen idag så jag sänder alla mina blogg läsare en stor pussKisses .





 
 
Carina

Carina

29 september 2010 22:27

hihi vad rolig hon ser ut när hon håller i metallapproten, tur hon har stora tänder så den blir kvar i munnen. Vilken härlig soluppgång. Idag har vi oxå haft en härlig dag med massor av sol, men det märks det är höst för så fort solen gick ner blev det rätt kyligt.

http://tysonochganget.blogspot.com

 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

30 september 2010 05:33

Så fin hon är där hon ligger med sin boll :)

Ha en fin dag! :)

http://www.henrikolsson.eu

 
Ingen bild

helena hagström

30 september 2010 06:03

Tack för raderna i min blogg, hoppas verkligen hon piggnar till lilla damen här hemma i Berga.

Underbara bilder på fina Vinja
Kram

 
Jessica Gnista & Sota

Jessica Gnista & Sota

30 september 2010 08:50

Halloj!
Ja visst är det smidigt att ta med cykeln för att spara lite tid. Jag tog oxå en cykeltur i går em, har en runda här ute jag brukar cykla som är ca 8 km. Men man kanske ska cykla Gärdtre rundan någon dag, fungerade det bra med cykeln över åkern? Tänker om det var för lerigt...?
KRAM

http://www.skeppartorps.se

 
Anna & Nova

Anna & Nova

30 september 2010 14:03

Ja nu har vi verkligen fint höstväder :) Jag älskar det :)
Hihi vad roligt det ser ut när Vinja håller i metallapporten.

http://ellegaard.doggyblogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards