Heratorpets Vinja

Alla inlägg under september 2010

Av Heratorpets Vinja - 22 september 2010 23:40

Idag på fm innan jag skulle jobba åkte Vicky och jag till Enköpings Bk för att träna lite. Eftersom jag inte kommer ihåg vägen dit så var Vicky snäll så vi åkte dit. Även Vickys uppfödare Anna kom dit med alla hundar och den lilla babyn.

 

Är just nu 10e reserv till elit spåret på söndag. Så vi tänkte att vi skulle träna lite där, men tror knappast jag kommer med. Men det är ju bra och kolla in planerna lite.

Men efter att ha sett deras plan så är ju inte sugen på att åka dit. Vet inte om dom bara håller på lägga om den eller det hänt nått med den, men tävla där just nu är verkligen ingen höjdare   .

 

 

  

Så här ser planen ut. Tänk er hur den ser ut efter några hundar gått där. Skulle det sen regna så är det ju bara ler välling där. Vet inte vad ni som läser tycker men jag tycker inte det ser nått lockande ut   .

 

  

Enköpings Bk.

 

  

Vinja hoppar.

 

  

Stegen testa vi också.

 

  

Russin med sin dotter Axa, som föresten är född samma dag som Vinjas valpar.

 

  

Vicky & Happy tränar och Vinja kollar på.

 

  

Min fina flicka i solen.

 

  

Vicky och Axa kampar med bollen.

 

  

Hon var som en liten studds boll den lilla tjejen.

 

  

Vicky och Axa vilar lite medans Anna och Russin tränar.

 

  

Kolla in vilken snygging.

 

  

Axa.

 

  

Russin, Happy & Axa.

 

  

Anna, Russin och Vinja.

 

  

Hela Svassas gänget.

 

  

Vicky tränar att Happy ska stå fint.

 

  

Vicky och gänget.

 

 

Vi han väl träna lite i Enköping, men som sagt var planen som inte var avstängd väldigt liten så det gick inte göra så mycke. Men nu hittar jag dit iaf   . Ska väl funder lite på om jag ska stå kvar som reserv eller inte. Men som sagt så lutar det mera åt inte när jag såg planen.

Sen finns det faktiskt lite att förbättra i lydnaden och jag känner mig även rätt seg så jag vet inte om jag orkar vara nervös igen.

 

 

Ja, ja vi får se hur man gör. Han ju inte göra så mycke mera på fm än åka fram och tillbaka så det får bli en sväng i morgon innan jag börjar jobba.

 

 

  

Lite dålig bild men bron innan Strängnäs är allt bra läbbig åka över då den är så hög.

 

 

Ha det så gott nu så hörs vi i morgon igenBlow Kiss

 

 







Av Heratorpets Vinja - 21 september 2010 22:54

Strax efter 9 i morse så träffades Jessica och jag för att gå en promenadWalking The Dog Female. Blev svängen runt Gärdtre och Glömsta som är ca 8 km. Blev även 2 intervaller var för Vinja och Gnista. Första blev ca 150 m och den andra runt 200 m.

 

Vi hade jätte tur på våran promenad att det inte kom nått regn för det hängde verkligen i luften  Black Cloud.

 

 

   

Jessica och vovvarna väntar på Vinja och mig.

 

    

Äpplena ser röda goda ut, får nog ta och smaka på ett en dag.

 

   

Gnista.

 

    

Vinja.

 

    

Sota.

 

   

Vinja kommer farande efter ha hämtat sin boll.

 

   

Gnista hämtat sin dummy.

 

    

Dagens andra intervall, lika kul den.

 

   

Gnista gillade också att springa.

 

   

Gruppfoto på tre snygga flickor.

 

 

 

 

 

Mera än så har vi inte hunnit innan jag åkte till jobbet. Jo dottern har fått komma hem så henne hämtade jag innan jobbet. 


Hoppas ni haft en bra dag och sluppit regnet.


Hörs i morgon. Bye Bye Hello







Av Heratorpets Vinja - 20 september 2010 20:19

Vill först av allt tacka för alla grattis vi fått efter våran debut i elitenThank You.   Det värmer verkligenThank You och jag är verkligen stolt över min lilla flicka Animated Hearts.

 

Sen mitt största tack går till Janne och Ingrid som hjälpt mig så myckeBow Down Together  . Janne med alla spåren/uppletande och Ingrid med lydnad/uppletande, utan er skulle jag aldrig kommit så här långt. Så jag är verkligen så tacksam.

 

 

Har mest blivit slappa idag, både för att vi är trötta efter gårdagen och har suttit på akuten med dottern hela natten No. Fick enorma magsmärtor under söndagen och åkte upp vid 20,00 tiden. Jag var inte hemma föräns vid 4 på morgonen så man har varit rätt seg. Dottern blev i alla fall kvar på lasarettet.

 

 

Blev en kort sväng runt vid Torsharg, där blev det lite kryp träning eftersom det strulade igår   . Men idag tyckte jag hon kröp bättre   .

 

 

  

Vinja i höstlöven.

 

  

Efter träningen blev det bus med bollen.

 

  

Vid rastningen 19,30. Usch vad det blir mörkt fort nuSad.

 

  

Poserar lite i mörkret.

 

 

 

Blev ju inget jobba idag när ja kom hem så sent i morse. En timmes sömn är lite lite om man ska orka jobba. Är em skift nu så man slipper gå upp jätte tidigt i alla fall.

 

Än en gång stort tack för alla grattis och all tränings hjälp från Janne & IngridBow Down Before You .




Av Heratorpets Vinja - 19 september 2010 17:23

Idag är jag verkligen super gladNa-na-na-na . Har varit i Arboga och tävlat våran första elit tävling. Vi fick 573,25 p och CertWoohoo!. Trodde väl aldrig det skulle gå så bra på våran första tävling.

 

Men hu vad nervös jag har varit hela dagen  Scared 2. Hade inte varit kul att gå vilse i arboga skogen inte. Hade fullt på upptaget och spåret You Rock. Uppletande hitta vi bara 3 föremål, var inte så lätt ruta då det var ett kalhygge med lite träd och en massa stora vissna ormbunkar så man hade svårt att se var dom var.

 

Lydnaden fick vi 247 och 235,5p på orkar inte skriva alla betyg men det som behöver tränas mera på är framåtsändande och krypet, vilket jag också visste innan. Sen lite bättre avslut då hon sätter sig lite segt och snett ibland. Men det är bara träna på och se när man kommer med nästa gång.

 

Säsongen är ju nästan slut så vi får väl ta nya tag i vår igen med att hitta tävlingar.

 

Blev ju tyvärr inte så mycke kort idag. Insåg att jag kanske inte ska göra som när vi tränar och fota stup i kvarten Wink . Men några kort blev det. Fota lite på Michaela och Wiggo som också var med och tävlade. Tyvärr fick dom inget cert men cert poäng.

 

 

 

  

Vinja med sitt första Cert och pokalen. Glömde ta i Arboga.

 

  

Min duktiga lilla flicka har fixat detta   .

 

 

  

I morse nästan framme vid Arboga.

 

  

Michaela och Kampgårdens Wiggo i fritt följ.

 

  

Språng marsch.

 

  

Läggande inför ink m stå o ligg.

 

  

Ställandet, riktigt fint.

 

  

Framåtsändande.

 

  

Det här var det vinnande ekipaget. Hade verkligen tur med vårat cert idag för om hon fått 4p till så hade det blivit cert poäng.

  

 

Både Vinja och jag är fruktansvärt trötta just nuSleeping . Gäller komma i säng i tid för jag har en fm kvar. Kan ju inte direkt påstå att jag jublar i morgon när man ska upp kl 4,30 Thumbs Down.

 

Nu ska jag bara gå och slappa och pussa lite Blowing A Kisspå min duktiga hundPuppy 1 .

 

 

Ha en fortsatt skön söndag nu.

 

 







Av Heratorpets Vinja - 18 september 2010 21:34

Vilket tråkigt väder vi haft idag   , regn till och från hela dagenRainy. Har varit och hämtat min nya säng idag så nu kanske man slipper vakna och ha ont i ryggen.

 

På em vid 5-tiden så trottsade Jessica och jag regnet och gick en sväng i skogenWalking The Dog Female. Hade tur att det inte regnade hela tiden men nog kom det några skurar. Svängen vi gick var drygt 6 km och vi var blöta och hundarna både blöta och smutsiga innan vi var hemma.

 

Eftersom det regna blev det bara lite kort, fick passa på då det var uppehåll.

 

 

  

Regn och slask hela dagen.

 

  

Gnista, Sota och Jessica.

 

  

Fina flickorna Vinja och Gnista. Fast rätt smutsiga är dom.

 

  

Liten vacker solnedgång såg vi.

 

  

Gnista hade med sig lite av skogen hem.

 

  

Sota sitter och väntar att få komma in och bli torkad.

 

 

En smutsig och blöt Vinja hemma vid Jessica.

 

   

Skönt komma hem och ha torkat efter allt regn.

 

 

Nu börjar klockan bli mycke och det är dags att gå och sova. I morgon händer nått pirrigt men mera om det får ni veta i morgonWink .

 

 

Natti, Natti, nu ska jag sova i min nya sköna säng Dreaming   

 

 

 

  






Av Heratorpets Vinja - 17 september 2010 21:54

Ibland blir det verkligen inte som man tänkt sigThumbs Down . Planerna för dagen var att hem och laga mat när jag slutat jobba och sen skulle jag ut och träna lite och sen gå en liten sväng  Walking The Dog Female .

Tror ni jag han nått då  No . Först tog maten mycke längre tid än jag tänkt mig, var inte ut vid klubben föräns efter kl 6. Hade sen tagit på mig alldeles för lite kläder så jag frös som bara denFreezing Cold . Berodde säker en del för man var trött efter gått upp 4,30 i morse.

 

Janne kom ut en sväng för han hade lagt spår till Berra. Så vi åkte upp och la ett upptag till Vinja för hon skulle få göra nått i alla fall. Det gick kanon braToo Happy 1hon var så duktig min lilla flicka. Kolla lite åt ena hållet och sen tog hon andra hållet som var det rätta You Rock. Är så stolt över min lilla flicka.

 

 

Blev inte mycke kort idag, hade ju även hunnit mörkna lite. Tog några kort på Janne & Berra när dom spåra.

 

 

  

Janne lägger Vinjas upptag.

 

  

Berra redo att ut och spåra.

 

  

Ute i spåret, bra går det också.

 

  

Första apporten.

 

  

Andra apporten.

 

  

Berra hittar slutet.....

 

  

Så här glada blev Janne & Berra då Na-na-na-na.

 

  

En läcker solnedgång blev det också.

 

 

Eftersom det inte blev några kort på Vinja idag så leta jag på lite gamla, för självklart ska flickan vara med i sin egen blogg.

 

 

 

Visst är hon vacker.

 

Här också är hon söt.

  

 

Jaha får se vad som händer i morgon då, med tanke hur det blev idag så är det nog lika bra att inte planera nått. Jo en sak är säker att jag hämta min nya säng i morgonDreaming och det ska verkligen bli sköntSunshine .

 

 

Vad som händer i morgon vet jag inte än, är nog ingen ide att planera heller för tiden kanske inte räcker till vad man vill göra då heller.

 

Nu är klocka super mycke och måste skynda mig till sängen, så vi hörs i morgon.

Ha nu en kanon trevlig helg och ha det mysigt och krama om varandra lite, så blirCouple alla mycke snällare & gladareTeddy

 

 

  







Av Heratorpets Vinja - 16 september 2010 20:52

Började morgonen med en promenad med Jessica och hennes vovvar Walking The Dog Female. Klockan 9 skulle vi träffas och det kändes tidigt när klockan ringdeAlarm Clock . Men bara man fick vakna till lite så kändes det bättre.

 

Gick en sväng förbi vid Gärtre och Glömsta gård, blev en sväng på ca 8 km i alla fall för mig. Jessica hade ju lite längre. Vi hade en trevlig promenad men vädret hade ju kunnat vara bättre. Det började dugga nästan direkt för att sen sluta lite och sen sätta fart lite mera ordentligt  Rain Cloud . Så det var skönt komma hem och få lite torra kläder på sig.

 

 

  

Precis jag kommit ut lyste solen så här härligt.

 

  

Ett gäng nyfikna tjurkalvar hitta vi  Cow 3 .

 

  

Även lite hästar gick vi förbiHorse .

 

  

Gnista kollar också in hästarna.

 

  

Fina flickorna Sota, Gnista & Vinja poserar i mossan.

 

  

Vinja och Gnista kommer i full fart.

 

  

Här kommer Vinja farande, Gnista har redan sprungit ur bild.

 

  

Syns verkligen på träden nu att hösten är här.

 

  

Här måste varit nått väldigt spännande.

 

  

Gnista och Vinja bland höstlöven.

 

  

Tre snygga tjejer i backen.

 

 

På em åkte Janne och jag och träna, tänkte träna på nått nytt ställe så vi åkte till Arboga Bk. Var ett trevligt litet ställe och inte så långt så dit blir det säkert flera gånger.

Körde igenom hela elit momenten med lite blandat resultat.

 

 

  

På em såg det skapligt ut på himlen.

 

  

På väg mot Arboga.

 

  

Var inte så stort vid Arboga Bk.

 

  

Häftig bild på kvällen blev det. Vägen ser röd ut av gatlyktorna.

 

 

Nu är det bara natti, natti kvar. Ska börja jobba igen i morgon bitti så klockan ringer vid halv 5 taget. Är inte pigg då vill jag lova.Alarm Clock 2

 

 







Av Heratorpets Vinja - 15 september 2010 22:28

Får väl börja med att varna för att det blir mycke bilder idagSnappy . Blev en massa bilder tagna idag och det är verkligen inte lätt sortera och radera. Har rensat i flera omgångar men det blev rätt många ändå.

 

 

Började våran fm med att jag, Angie och hundarna skulle åka och hjälpa Angies sambo som fått punktering på taxi bilen och stod bortom Strängnäs. Men strax innan kjula så ringer han och säger han fått hjälp att låna ett fälgkors då det som var i bilen visst var trasigt.

 

Så när vi ändå var i kjula så blev det först ett litet spår till Zäpo, sen en 5 km promenad  Walking Dog i kjula skogen med alla vovvarna.

 

 

  

En glad Vinja kommer springande.

 

  

Mor och son i skogen.

 

  

Vinja ligger och spanar.

 

  

Alla ville ha samma pinne.

 

  

Fin liten Zäpo.

 

  

Zäpo spårar.

 

  

Glad Zäpo och matte när dom hitta slutet.

 

  

Rex poserar i skogen.

 

  

Rex igen.

 

  

Vinja och Zäpo busar medans Rex kollar på, dom har ju snott hans boll.....

 

  

Hallå där....Kan man få sin boll då undrar Rex....

 

  

Zäpo och Rex så fina i blåbärs riset.

 

  

Vinja och Rex så söta.

 

  

Visst är dom vackra mor och son.

 

  

 

På eftermiddagen så bar det av till Strängnäs Bk för lite träning med Ingrid. Vi körde bägge igenom hela eliten och vi var nöjda med dagens träning trotts massa "fel" på vissa moment för Vinja och mig.

Vissa saker är verkligen inte lättNooch dit hör först och främst kryp och framåtsändande. Kan ju tyvärr inte skryta med nå super höga betyg i dom andra momenten heller men dom två är absolut inte lättaThumbs Down  . Men det är väl bara att ligga i och träna. Har ju bara kommit med på en elit tävling i höst....Tack o lov känns det som just nu....Så vi har ju hela hösten på oss att träna till våren. Får hoppas vi får en fin höst och barmark längeThumbs Up.

 


Funderar på om man kanske skulle kunna lära Vinja läsa regelboken så hon vet hur momenten ska se utThinking . Tror det kanske skulle kunna gå lite lättare då.

 

 



  

Strängnäs Bk.

 

  

Stora fina planer har dom.

 

  

Vinja och jag har fusk tränat lite innan Ingrid kom.

 

  

Ingrid o Allt-I redo för fritt följ.

 

  

Framåtsändande åt en hållet.....

 

  

Och åt andra hållet, ett grymt snyggt framåtsändande har dom....Riktigt avundsjuk blir man verkligen.

 

  

Kryp.

 

  

Skall.

 

Allt-I i en stilstudie i hopp över hinder.

 


        




  

Stegen upp....

 

  

Stegen ner...

 

Sen blev det lite uppletande.

 

 


  

Bolt på väg ut och leta.

 

  

På väg in med en sak.

 

  

Allt-I ska ut och leta.

 

  

Full fart ut.

 

 

 

Vinja fick uppletande med synretning idag eftersom hon haft lite hjärnsläppCrazy 1 ett par gånger. Men idag gick det bra vilket kändes jätte sköntToo Happy 1. Sen bar det av hemåt.

 

Ska träffa Jessica kl 9 i morgon bitti så det gäller försöka komma i säng snart så jag orkar upp. Kommer inte vara så jätte pigg när klockan ringer kan jag tänka migAlarm Clock  .








Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards