Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 5 oktober 2010

Ännu En Spår Dag I Kjula

Av Heratorpets Vinja - 5 oktober 2010 20:39

Efter en hel dag på jobbet så åkte Angie och jag igen till Kjula för lite spår arbete.

 

Blir kanske lite tjatigt men eftersom Vinja ska vila några dagar till känns det lite bättre när hon fått spåra lite   .

 

Även idag blev det i grus gropen för lilla fröken. Idag fick det ligga ca 30 min men tror nästan det ska få ligga längre nästa gång. ( Troligtvis i morgon ). Blev nog även lite längre spår idag och jag tycker nog att det går bättre och bättre  Bravo!.

 

 

Innan vi åkte fick Vinja komma ut en snabbis till Zäpo för annars blir han så galen.

 

 

  

Zäpo kommer i full fart.

 

  

Vinja gör sin plikt och fostrar den lille gossen lite innan vi åker.

 

  

Bustrollet Zäpo.

 

  

Vinja på väg ut, ingen tvekan idag inte   .

 

  

Mums, här ligger det lite köttbulle.

 

  

Sen full fart igen, får verkligen hålla emot för hon har lite bråttom. Skulle önska hon tog det lite lugnare.

 

  

Nu är det nära slutet.

 

  

Japp då var det klart och bollen låg även idag som slut.

 

  

Lite köttbullar som belöning är mums.

 

 

Sen var det Zäpos tur att ta sitt spår. Det hade legat ca 30 min och hade även en liten snäll vinkel på spåret. Han är så jätte duktig den lille gossen Bravo! och tycker verkligen det är jätte kul   .

 

 

  

Zäpo i sitt spår.

 

  

Hittat sitt slut. Han tyvärr inte fota nått mera emellan då jag hade lite svårt att hänga på.

 

  

Den snygge gossen Zäpo.

 

 

Sist så fick Rex ta sitt spår som också gick kanon braGreat .

 

 

  

Rex selad och klar.

 

  

Så var han iväg.

 

  

Hitta apporten gjorde han.

 

  

Och så iväg igen.

 

  

Kampar vid spår slutet.

 

  

Stolt Rex med sin leksak.

 

  

Skapligt stor är den fd grusgropen så det går göra rätt långt spår här.

 

  

Rex på väg ut på ett uppletande.

 

  

Hitta sin sak gjorde han också   .

 

  

Lite kampande blev det självklart också.

 

  

Rex tyckte han kunde få behålla sin boll lite till.

 

  

Zäpo fick också leta men glömde tyvärr ta kort   .

 

 

  

Det går fort med hösten nu. En massa nya gula löv varje dag.

 

 

Blir tyvärr lite tjatig blogg så länge hon är halt. För om hon får sig ett litet klurigt spår varje dag så får ju hjärnan jobba lite i alla fall. Det börjar bli bättre men det gäller skynda långsamt så det hinner läka ordentligt.

 

Nu är det snart natti, nati igen så man orkar med jobba i morgon. 

Ha det så bra så hörs vi kanske i morgon Hello .

 

 

 

 







 
 
Anna & Nova

Anna & Nova

5 oktober 2010 21:40

Duktiga ni är som spårat på grus :) Lite annorlunda mot skogen. Jag har testat hårt spår på asfalt men Nova fattade inte. Men på grus förstår hon bättre :)

Fina bilder på er och hundarna när ni spårar :)

Hoppas Vinja är helt bra snart!

http://ellegaard.doggyblogg.se

 
Jessica

Jessica

6 oktober 2010 02:29

Åh vad roligt med hårda spår.... Perfekt aktivering nu när Vinja inte är helt bra i sitt ben.

Nästa vecka jobbar jag inte så mkt, har du tid och möjlighet vore det skoj att träffas och spåra någon dag :). Kram

http://www.skeppartorps.se

 
Mia och Razzel

Mia och Razzel

6 oktober 2010 08:56

Vad lugnt och trevlig det ser ut när ni spårar.
Annat än när jag hänger med i "snöret" :-)

http://www.razzeltrazzel.se

 
eahunddagis

eahunddagis

6 oktober 2010 10:15

Fina hundar! :D
Älskar färgen som Rex har!

http://eahunddagis.blogg.se

 
Angie, Rex & Zäpo

Angie, Rex & Zäpo

6 oktober 2010 10:23

Todeloo :D !!
Vad mycket fiiina bilder du fått :D !! Själv har jag varit sämst på att både fota & blogga som du vet ;P ....men det kommer nog snart igång igen :P.
Förlåt att jag varit så dålig på att skriva härinne *rodnar* ...men jag har kollat varenda blogginlägg ivarjefall :).
Tack för att du tog hand om mina grabbar så bra i lördags :D !!!
Massa Kramizar Från Oss !!!!!!!!!!

http://www.angieorex.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards