Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 21 oktober 2010

Riktigt Kanon Väder Har Vi Haft Idag När Vi Spåra

Av Heratorpets Vinja - 21 oktober 2010 20:46

Idag har vi haft ett otroligt vackert väder, en stor sol   och en klar blå himmel. Riktigt härlig höstdagLeaf Pile.

 

  

Blev en tur mitt på dagen även idag till Kjula för att spåra lite   . Idag var Sara och Ziwa med och spåra också.

 

Ziwa var duktig och tyckte det var jätte kul att spåraWakka Wakka.

 

Gick bra för Vinja idag också Too Happy 1 . La ut 7+1 varav ett var det lilla treo röret igen. Hitta alla men hade lite strul på ett ställe där vildsvinen Pig 2varit och bökat.

 

 

En massa kort har det blivit tagna idag   . Börjar med några bilder på våran morgon rastning.

 

 

   

Solen lyser härligt genom träden.

 

  

Okej då....Jag väntar väl tills du är klar...

 

  

Mycke spännande dofter finns det i höstlöven.

 

  

Så här vackert var det i Kjula skogen, inte ett moln på himlen.

 

  

Ziwa väntar att få komma ut ur bilen.

 

  

Ziwa i spåret.

 

  

Duktig liten flicka.

 

  

Ziwa hittat sin leksak.

 

  

Sara och Ziwa kampar.

 

  

Söta Ziwa.

 

  

Ziwa har gjort ett uppletande.

 

  

Duktig flicka som hittat sin sak i skogen.

 

  

Ziwa och jag kampar.

 

  

Inte lätt ta kort på en valp som inte sitter stilla.

 

  

Vinja hittat Treo röret.

 

  

Flera apporter låg det i skogen som hon hittaWay To Go .

 

  

Vinja med sin slut apport.

 

  

Bollen är bra belöning tycker Vinja.

 

  

Inte ett ända moln på himlen var det idag.

 

  

Efter spåret så blev det en sväng till dom som har mina vinter däck förvarade för att skifta till dom. Tyvärr så var dom utslitna så det var bara att köpa nya, så där försvann 3000kr i ett nafsThumbs Down. Men tyvärr så är man ju tvungen ha bra däck om man inte vill hamna i diket i vinter.

 

 

I morgon så ska vi åka till Vinjas uppfödare. En av Vinjas valpar kommer dit och den har jag inte sett sen hon var 8 veckor, så det ska bli jätte spännande att träffa henne Puppy 1.

 

 

 

 

  

 

Månen och jag önskar er alla en skön natt med många härliga drömmar.  

 

 

 

 

 

 







 
 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

21 oktober 2010 23:59

Idag var det vår tur att ha skitväder. Först sken solen, sen började det snöa. Sen kom regnet och vinden...

Sv: Ja, jag jobbade in fredagens timmar, så nu har min semester börjat - 10 dagars ledighet! :)

http://www.henrikolsson.eu

 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

22 oktober 2010 00:16

Sv: Ledighet för mig betyder sällan ledighet!

I morgon ska material köpas så att jag förhoppningsvis kan bli klar med hundgården innan jag påbörjar kontoret :)

Hoppas att armen läker bra, men ett par veckors sjukskrivning vore kanske bra. Du ska ju inte belasta armen förrän den läkt ordentligt!

http://www.henrikolsson.eu

 
Carina

Carina

22 oktober 2010 05:57

Jasså ni har sluppit snö, regn, hagel :-) Fast vi fick lite sol oxå, undertiden jag var och tränade agility sken solen på oss och vi blev riktigt varma. Verkligen konstigt väder. Måste oxå se till att byta däcken, fast jag har trubbel med mitt bankkort så det blir lite svårt just nu, typiskt. ha en härlig helg, kram

http://tysonochganget.blogspot.com

 
Kicki

Kicki

22 oktober 2010 08:01

...vilka underbara foton!!
Ja, jag har tävlat i lydnad med Annie å vi tävlar i 2 an nu, har inte blivit någon lydnadstävling i år för vår del men vi körde apellen i söndags å de gick ju käpprätt å pipsvängen!!*L*
Jag har en hemsida till tjejjerna om du vill kika runt lite på vad vi gör www.rottisannie.dinstudio.se
Ha en underbar helg!!

http://www.gammtackan.blogg.se

 
Kicki

Kicki

22 oktober 2010 14:28

...jag hade Annie å valparna hemma första 4 v å sen så var de hos uppfödaren sista 4, hon bor i Nynäs å vi i Linköping så de e inte nästgårds precis...jag vill inte att hon ska ha en kull till då hon blivit stel å dan i leferna men tyvärr så har jag ju inget att säga till om i de avseendet...hoppas du får en trevlig helg!!

http://www.gammtackan.blogg.se

 
Anna & Nova

Anna & Nova

22 oktober 2010 20:51

Här har det snöat en hel del men det har töat så det är isgata :(
Ja det är viktigt med bra däck!

Trevlig helg :)

http://ellegaard.doggyblogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards