Heratorpets Vinja

Alla inlägg den 30 oktober 2010

Av Heratorpets Vinja - 30 oktober 2010 22:23

I morse vid halv 10 så träffades jag, Vicky och Janne i Kjula skogen för att lägga spår. Även Sara och Ziwa kom lite senare när Sara jobbat klart.

 

Vi hade kanon tur med vädret, på morgonen såg det rätt mulet ut så jag trodde det skulle bli regnBlack Cloud. Men det blev faktiskt ett riktigt kanon väder och solen kom fram och lyste så vackert  

 

Det gick bra för alla i spåret idag, vilket är kul  Woohoo!.

 

 

Det har blivit väldigt mycke kort tagna idag och det har verkligen varit svårt att sålla bort vissa. Fast jag sorterat flera gånger så blev det ändå en massa kvar. Men, men det blir så ibland.

 

   

Det var lite mulet när jag åkte men solen försökte komma fram. 

 

 

Först ut idag var Vicky & Happy och spåra. Hon hade lagt ett lite längre appell spår med mycke apporter i för att han skulle bli mera nogrann i spåret. Och det funkade kanon, gick jätte bra i spåret och hitta alla pinnar  You Rock .

 

 

  

Vicky & Happy gör sig redo för att spåra.

 

  

Påsläppet.

 

  

Happy på väg i spåret.

 

  

Happy har hittat en apport  .

 

  

Så var han på väg i spåret igen.

 

  

Kolla in Vickys fina benföring i skogen.

 

  

Men hallå, du tänker väl inte ta min pinne som jag hittade...Hitta en egen.

 

  

Vicky och Happy kampar vid spårslutet.

 

  

Men hallå matte....Nu vill jag ha nått gott när jag var så duktig att spåra.

 

 

 

Sen var det Janne och Berra som skulle spåra, tyvärr så han jag inte ta nått kort på dom   . Men det hade gått jätte bra för dom  .

 

Sen var det Vinjas tur. Janne hade lagt ett spår med många spetsvinklar och många vanliga vinklar idag. Har ju tyckt hon slarvat lite förut men idag gick det jätte bra  . Förutom i sista spetsvinkeln där hon hade jätte strul   , men vi tror det beror på att någon gått där inte långt innan vi kom dit. Kom nämligen en med bil som åkte upp och gick precis där vinkeln låg.

Men hon var jätte duktig och hitta alla sina pinnar, även dom Janne hade gömt. Så jag är jätte nöjd med min lilla flicka idag   .





  

En av alla apporter som hon hittade idag.

 

  

Vinja med slut apporten.

 

  

Vinja tigger lite godis av Vicky.

 

  

En glad Vicky.

 

Sist var det dags för Sara och Ziwa att spåra lite. Blev bara korta spår för Ziwa har ju inte spårat så mycke. Sen går hon upp lite i varv och har svårt koncentrera sig om det blev för långt. Men det kommer hon är ju bara liten valp än  Puppy 2 .

 

 



  

Sara och Ziwa på väg till sitt spår.

 

  

Ziwa letar efter sitt spår.

 

  

Sara och Ziwa kampar vid spår slutet.

 

  

Vicky ska lägga ut Ziwas andra spår och vill gärna ha sin leksak.

 

  

Ziwa spårar.

 

  

Mycke skoj vid spår slutet blev det.

 

 

Efter spåret fick alla vovvar komma ut och "umgås" lite. Blev även ett gäng bilder på det.

 

 



  

Ziwa kollar in Happy och undrar vad det är för lurvig sak Hmm 2.

 

  

Våga inte komma och ta min pinne säger Vinja.

 

  

Hon är verkligen jätte söt lilla Ziwa.

 

  

Berra.

 

  

Ziwa spanar lite.

 

  

Janne med Berra, Ziwa & Vinja.

 

  

Happy ser ut som en ryamatta när han ligger i skogen.

 

  

När det var färdig lekt så åkte vi ner på fotbollsplanen och tränade lite lydnad. Mest Vicky som har fått problem med platsen. Hon har anmält till 2 appell tävlingar men vet inte om hon kommer med ännu. Hon hade verkligen maximal otur på sin första appell tävling där hon missa uppflyttninge med 0,5 poängKicking Dirt. Där kan man verkligen tala om otur Thumbs Down.

 

 



  

Vicky & Happy i linförighet.

 

  

Framförgående, Janne kollar det blir rätt.

 

  

Inkallning.

 

  

Vicky lyssnar på lite instruktioner från Janne.

 

  

Har just greppat apporten.

 

  

Och så till matte med den.

 

  

Vinja och Happy ligger plats.

 

  

Titta så fint han ligger.

 

 

Vinja och jag träna också lite, blev mest fritt följ med vänster svängar och lite stegförflyttningar. Hon är lite laddad nu när det var ett tag sen vi träna så det blev en del trängnar och slarv i början  , men blev lite bättre efter ett tag .

Lite kryp blev det också där vi mest tränade vänster svängar och att inte få henne att ploga. Måste även lära mig vilket som är lagom takt att gå i. Som tur är har vi lång tid att träna innan tävlings säsongen börjar igen.


Metallapporetn han vi med också. Där fick Janne hjälpa mig då den lilla damen har börjat med start skallPulling My Hair Out, vilket inte alls är så lyckat.

Hej och hå vad långt det blev idag då. Hoppas ni orkade med ända hit ner. I morgon hoppas vi på bra väder så man kan gå en långpromenad. Väntar ju även på att Ingrid ska höra av sig när det är dags för Allt-I att valpa då jag ska vara med på den.

 

 

Vi hörs kanske i morgon. Ha det så braHello







Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards