Heratorpets Vinja

Alla inlägg den 31 oktober 2010

Av Heratorpets Vinja - 31 oktober 2010 23:52

Idag har jag tillbringat hela dagen hemma hos Ingrid. Hade den stora äran att få vara med när Allt-I skulle få sina valpar Puppies. Var verkligen jätta spännande att få vara med på ännu en förlossning.

 

Jag kom dit strax efter kl 9 i morse och sen blev det några timmars väntan. Allt-I tyckte det var jobbigt och visste inte riktigt var som var bäst att ligga  Hmm 2 .

 

 

  

Hon låg lite i Bia bädden.

 

  

Hon prövade sängen.

 

  

Men upptäckte att Bia bädden var nog bäst i alla fall   .

 

  

Den här ställningen funkade att vila i tyckte Allt-I.

 

 

 

Första valpen kom 11,37 och var en mörkgrå tik.

 

 



Första tiken ca 10 min ung.


   

En huvudbild han jag ta när Allt-I var ute och rastades.


   

Andra valpen, en grå hane född 13,35. Har varit ute i denna värld ca 8 min.

 

 

Tredje valpen kom 13,47 och var en mörkgrå tik. Fjärde valpen kom 14,13 och var en svart hane. Han inte ta egna bilder på dom, men bild på dom fyra syskonen tillsammans blev det.

 

 



  

Den sista hanen ligger längst bort, längst fram dom två tikarna och hanen som kom som nr 2 vilar huvudet på en av sina systrar.

 

 

14,53 kom en svart tik och 15,50 kom det en svart hane. Så fördelningen blev 3 tikar och 3 hanar. 2 tikar är gråa & 1 är svart, 2 hanar är svarta & 1 är grå.

 

 



  

Några av valparna, inte lätt få bra bilder när dom är så mörka.

 

  

Ingrid kollar på Facebook medans vi väntar på 7:e valpen.

 

  

Allt-I med sina småttingar.

 

  

En hög med valpar.

 

  

Såna små sötnosar.

 

  

En liten svart valp.

 

  

Den grå hanen.

 

  

Riktigt mörka är dom allihopa.

 

  

Liten svart sötnos.

 

  

Hela gänget.

 

  

Sover skönt hos sina syskon.

 

 

Tyvärr var den 7:e valp dödfödd   , det var en svart hane.

Ja så mycke mera än det har jag inte hunnit med idag. Vinja fick tyvärr en vilo dag men det får hon stå ut med.

I morgon ska vi försöka hitta på nått, vad vet jag inte ännu  Wink.

Hoppas ni alla haft en bra helg, det har i alla fall jag haft  Thumbs Up .

 

   






Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards