Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 10 november 2010

Mulen Och Trist Dag

Av Heratorpets Vinja - 10 november 2010 19:51

Har varit mulet och +grader här idag   men som tur har inte snön hunnit smält bort, fast kladdigt på vissa ställen har det varit. Riktigt tung gått i snön var det när vi var ute på promenad. Som tur var ändå större delen av våran sväng plogad  Snowplow.

 

Blev idag en sväng bort mot Kolsta för där som sagt brukar dom vara duktiga att ploga, och så även idag  . Dagens promenad blev nästan 8 km och Vinja fick springa lite efter bollen ute i snön också så hon fick nog röra sig lite mera.

 

På hemvägen började det att snöa igenSnowstorm.

 

 

   

Så skönt att rulla sig i snön.

 

    

Hmm, kommer det någon kanske....

 

    

Kul att gräva i snön.

 

    

Halva vägen ut mot udden var plogad.

 

    

Inte kul att det smälter och blir blött   .

 

    

Min söta flicka.

 

    

Bra plogat på kolsta vägen   .

 

   

En grå och trist dag har vi haft.

 

    

Vinja med bollen i snön.

 

   

 

 

   

Väntar på att jag ska kasta bollen.

 

    

Mörkt ute redan vid 5-taget.

 

    

Lite busig.

 

 

Fick en lite kort filmsnutt när Vinja rullade sig i snön.

 

 

 



 

 

 

 




Nu är maten klar så nu ska jag äta. Hoppas verkligen vi kan få lite sol i morgon. Enligt väder prognosen så kan vi få lite sol i morgon  , hoppas verkligen vi får det   .  



Ha det bra ni alla där ute så hörs vi imorgonHello   






 
 
Annette

Annette

11 november 2010 06:53

Här var det också snö slask i går.
så tråkigt.
o snön har kommit kan den väll stanna och att det ligger på en 2-3minus.
Då är ju hundarna rena och fina också.

Ha det gott
Annette och vovar

http://www.vovarna.blogspot.com

 
Sigge Svamphund

Sigge Svamphund

11 november 2010 08:23

Jaså ni går åt Kolsta.
Utanför Kolstahatt har mattes föräldrar sommarstuga på en liten, liten ö.
Fast den når man bäst fårn Trollskär.
Bada är inte alls kallt bara uppfriskande.
Fast matte försöker ju alltid förbjuda mej.
Om det är ok så länkar jag till dej.

http://svamphunden.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Laila & Kenzo

11 november 2010 08:41

Hallu.. ja hua vilket väder vi haft, men i går tycker ajg det var jättefint. Gick en långpromenad rakt in i skogen men Siska och Kenzo.. mina ben va heeelt stumma..
Vi får ta en promenad ngn dag.. spåra blir ju svårt just nu.. Må gott Kramen

 
Rudi

Rudi

11 november 2010 09:32

Åh, en brud som har snörull som hobby! Precis i min smak :-)Självklart får du länka till mig, ska säga åt matten att göra detsamma till dig!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Madde

Madde

11 november 2010 09:42

Vilken härlig och lång promenad väg ni har att kunna gå! Mysig vinja är som rullar runt i snön, Svinto är också en som älskar att rulla runt i snön då den kommer!

http://www.working-gsd.se

 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

11 november 2010 12:15

Vi har regn och hagel på schemat idag, men jag hoppas det ger med sig :)

Sv: Ja, träningen ska öka gradvis, men jag testar ändå gränserna nu för att se hur vi ligger till.

I natt är tanken att jag ska upp extra tidigt och gå hela 2 mil innan jag sticker till jobbet. Vi får väl se hur det går med dem planerna!

Ha en fin dag!

http://www.henrikolsson.eu

 
Monica

Monica

11 november 2010 15:01

Ja här är det halt i dag rena chickenracet när man ska ut, tur att inte hundarna drar.
Härlig är hon Vinja när hon rullar runt i snön, fattar inte att den kan vara så rolig.
Ha en skön torsdagkväll;-)

http://ingemix.bloggplatsen.se

 
Jessica Gnista & Sota

Jessica Gnista & Sota

11 november 2010 16:00

Så du var bekväm och gick på plogade vägar.... Jag och Linn träffades i går för att gå långprom och vi traskade rakt ut i skogen, pulsade runt i snön. Det kändes i benen :) och hundarna njöt av att busa runt i snön :). Måste ses någon dag!! Kram

http://www.skeppartorps.se

 
Jeanette, Sly & Enya

Jeanette, Sly & Enya

11 november 2010 17:03

Hej!
Skönt att ni fick till en bra promenad trots trist väder, jag hoppas att detta ger med sig så man kan fortsätta spårträningen:)Härlig film på Vinja:), våra hundar njuter iallafall av snön;) Kram

http://www.starsweepers.se

 
Anna med flock

Anna med flock

11 november 2010 21:51

Åh vad härligt det ser ut när hon rullar i snön!

Visst får du länka!, bara roligt så gör jag detsamma:) Skriv vad du vill, dom flesta brukar antingen skriva Timsevimse eller hundarnas namn (Tim & Ina) eftersom det handlar om mina upptåg med dom.

http://timsevimse.blogg.se

 
Sarah

Sarah

11 november 2010 22:27

Så fin Vinja är!

http://stumpelumpan.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards