Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 16 november 2010

Härlig Promend I Solen :)

Av Heratorpets Vinja - 16 november 2010 19:57

Vilken kanon härlig dag vi haft här men en sol som lyst hela dagen  . Blev verkligen förvånad när man vaknade och det inte regnade.

 

 

  

Dagen kan inte bli allt annat än bra när man möts av en sån här syn på första morgonrastningen  .

 

   

Vinja i morgonsolen.

 

   

Min söta flicka.

 

 

Vid 10 skulle jag vara hos doktorn för en koll på armen som är svullen fortfarande. Blev sjukskriven i 2 veckor till och ska äta Ipren i 5 dagar.

 

Efter det så blev det en tur till Skogstorp för att hämta Per som ställt in moppen för vintern. När vi ändå var där så fick Vinja komma ut för lite rastning.

 

 

    

Ån i Skogstorp, var väldigt låg vatten nivå.

 

  

Även här fanns det en brygga att kolla in.

 

 

Sen åkte vi hemåt. Var ju meningen att Jessica och jag skulle gått en promenad när hon vaknat. men tyvärr så mådde hon inte bra  . Som tur var så ville Angie följa med ut och gå så hon och jag åkte till våtmarken och gickWalking Dog.

 

Dagens promenad blev lite drygt 7,5 km och både Vinja och Zäpo var jätte busiga och lekte större delen av våran promenad   .

 

 

   

Håll dig på backen grabben.

 

   

Akta dig morsan för nu kommer jag och tar dig.

 

 

   

Det är mums med snö tycker Rex och Zäpo.

 

  

Tror jag nog tar lite till....

 

 

Blev även en liten filmsnutt när Vinja och Zäpo busade.

 

 

 

 

Tog några huvudbilder på Rex, hade även denna gång svårt att välja så jag lägger ut bägge.

 

 

  

 

 

  

 

 

  

Nu är det inte mycke snö kvar här.

 

  

Vinja i solen.

 

  

Gänget i solnedgången.

 

  

Den här "pinnen" släpa Vinja med sig på en stor del av promenaden.

 

  

Avslutar med en vacker solnedgång.

 

 

 

Efter promenaden var det skönt att komma hem och slappa liteCouch Potato . Blir ju tyvärr så fort mörkt så någon mera promenad blev det inte.

 

Får hoppas vi slipper dåligt väder i morgon också, tyvärr så tror jag inte det blir någon sol Pouty.

 

 

Nu ska vi äta och sen ska jag kolla runt lite på era bloggar.

 

 

Ha det så bra så hörs vi i morgon Hello.

 

 

 






 
 
Jeanette, Sly & Enya

Jeanette, Sly & Enya

16 november 2010 20:54

Hej!
vilken härlig dag! Underbara promendstråk ni har:) Söt film på Mor & son, släkten är "värst" eller hur man brukar säga;) Kram

http://www.starsweepers.se

 
Anna & Nova

Anna & Nova

16 november 2010 21:07

Här har vi också haft sol idag, ÄNTLIGEN :)
Man vill bara vara ute hela tiden när det är så gott hihi.
Din arm fick sig en rejäl skada, hoppas den skall läka helt snart!

Kul med film idag igen. Så roligt de har :)

http://ellegaard.doggyblogg.se

 
Annette

Annette

17 november 2010 08:07

Hejsan
Tack för svaret det lättvettigt med löpbandet ;)
Jag var bara nyfiken.
Mintto har opererat båda sina knä leder och fick efter det sim träning och stå på vibrations platta. för att stärka musklerna.
I bland lär ju vovarna bygga upp muskler för att stärka vissa muskler för att klara viss påfrestning..av skada eller svagheter dom är född med.
Jag har jobbat mycket med min golden tik, hon har c på ena höften och D på andra höften.

Hon cyklar jag med åker skidor...och går mycket. jag har aldrig märkt av hennes höfleds fel och hon har aldrig varit stel.
Vetrinären är chockad att hon har höftleds fel överhuvud taget. och så grovt höftfel.
Men han säger att hon har ju så mycket muskler, så det håller upp allt i höften så det blir inte påfrestande.

Spännande: för förr rekomenderad dom hundar med höftfel att dom inte fick göra massor av saker.

Men jag har alltid tänkt att, Karin sak få leva et aktivt hundliv..så få hon väll leva till hon är 6-7år och haft ett bra hundliv än att hon inte får göra någonting och leva till 10år.

Nu är hon 7år och har aldrig haft problem.
Nu säger vetrinären att det är pga hennes aktiva liv.

hahahah...förlåt det vart ett långt inlägg.
Med min funderingar. :)

Ha en fin dag och hoppas armen snart blir bättre.
Ett tips... ta en alvedon och 1 ipren 3 gånger om dagen 3-4 dagar. det är som en kur.
Den kombinationen är bättre än receptbelagda smärt tabletter.
Sen kan du även köpa Linex ett jätte bra liniment finns på intersport. Det är värmer muskeln och är inflamations hemmande. Och vetekudde om du har någon också bra.

Det är det råd jag ger mina kunder.
Fast jag vet inte riktigt vad som har hänt med din arm? Har du ramlat?

Ha en fin dag
Annette

http://www.vovarna.blogspot.com

 
Hillman & Illerson

Hillman & Illerson

17 november 2010 09:56

Var bara tvungen att kika in här och lämna lite tassavtryck. Såg att du lämnade kommentarer på vår blogg och vi tycker att ni verkar vara ett trevligt gäng, så ni får gärna fortsätta att hälsa på hos oss. Vilken härlig promenixrundan ni har, inte ser det så kallt ut heller, här har vi haft tur hitintills och det har varit bara ett par minus. Fast idag var det något mera, vi gillar inte kylan och snön går välan bra om jag (Hillman) plogar åt brorsan. Vi hörs nog vidare skulle jag tro om vi får kärringen att knappa så fixar det sig.

Taxkramisar.

http://taxar.bloggagratis.se

 
Angie, Rex & Zäpo

Angie, Rex & Zäpo

17 november 2010 10:07

Todeloo :D !
Vilka bra bilder det vart :)
Idag är det fint ute med allt det vita..känns som att stiga ut i en sagovärld :)...men du hade rätt - solen lär vi nog inte se skymten av idag :(
Hörs sen... Kramizar !!

http://www.angieorex.se

 
Carina

Carina

17 november 2010 11:07

Vilka härliga bilder. Visst är det skönt när lilla solen vågar titta fram. Man blir så mycket piggare och gladare :-) kram

http://tysonochganget.blogspot.com

 
Kicki

Kicki

17 november 2010 11:22

...jag tar propavan för att sova...härliga foton som vanligt!!...vi bor i Linköping å närmsta för oss e Strömsholm

http://www.gammtackan.blogg.se

 
Anna med flock

Anna med flock

17 november 2010 11:27

Härliga bilder som vanligt, sista bilden på solnedgången var fantastiskt fin!

Jag skrattade gott när jag tittade på filmen, hade ljudet på och Ina undrade vart katten ljudet kom ifrån ;)

http://timsevimse.blogg.se

 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

17 november 2010 11:45

Lyckans ostar som har sol :P

Sv: Jag tror nog att jag avstår från varm öl! :P

http://www.henrikolsson.eu

 
Monica

Monica

17 november 2010 12:33

Nä inget regn i går men ingen sol heller, härliga bilder och film. Solnedgången ser riktigt läcker ut.
Konstigt är det i dag plöjde han omkull så det skrek om det men gick bättre efteråt ingen hälta ingenting????!!! fattar nada.
Ha det bra;-)

http://ingemix.bloggplatsen.se

 
Anna med flock

Anna med flock

17 november 2010 13:44

Jag simmar med Tim på Norsholms djursjukhus, det tar ca 30 min att åka dit med bil, det ligger mellan linköoing o norrköping. Jag har köpt ett 50 gångers kort och simar själv utan personal och betalar 100 kr per gång. Köper man "mindre kort" blir det dyrare.

förresten skrev jag fel i bloggen upptäckte jag (har ändrat nu), jag och Tim ska tävla i freestyle är det tänkt, inte träna... är visst så nervös så jag inte kan stava ;)

Hoppas du och vinja får en fin dag!

http://timsevimse.blogg.se

 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

17 november 2010 13:45

Sv: Jag föredrar helt klart kall :P

http://www.henrikolsson.eu

 
Annette

Annette

17 november 2010 13:47

Hejsan ingen
Jag kom på det nu, jag har ju sett dom bilderna fy sjutton. Kunde ha gått riktigt illa.
Jag tänkte att du hade överansträngt axeln eller gjort någon muskel steckning :( där av mina råd :).
Ha det gott
Annette Mintto och Karin

http://www.vovarna.blogspot.com

 
Daniel

Daniel

17 november 2010 14:05

Härligt att kunna njuta av natur & sol!

http://danielfagerholm.webblogg.se

 
Vicky

Vicky

17 november 2010 16:13

Ja det var riktig skönt ute igår. Stackars Jessica som inte mådde så bra:(. Vi utmande ödet och gick vid Roxnäs och vatten. Happy hoppade inte i en enda gång. Men han tyckte det var jobbigt att inte får bada. Har nu lyckats ta egna kort och lagt ut på bloggen:). Fast det är ju enklare att sno av dig!!
Kram

http://www.berdis.dinstudio.se

 
Rudi

Rudi

17 november 2010 19:12

Värsta, bästa bus-brottarfilmen! Precis så där håller jag och min bästis Tiger på när vi brottar ner varandra, men vi är alltid aldeles tysta! Det ser mysigt ut att gå efter ån så där! Jag går alltid i skogen.

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Sigge

Sigge

17 november 2010 19:45

Ska se till att få gå efter ån vid tillfälle. Hittills har jag juu bara gått i centarla stan och där får jag inte bada.
För övrigt så är det onödig is på alla mina sjaör så det blir dåligt med bad

http://svamphunden.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards