Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 19 november 2010

Här Har Varit Full Rulle Hela Dagen

Av Heratorpets Vinja - 19 november 2010 22:42

Vad glad man blev i morse när vi kom ut och möttes av solen  , tänkte då att YES vi får sol idag  .

Men inte fick man vara glad så länge för ett par timmar senare var den borta   . Vilken tur jag tog kameran med på morgonrastningen så man fick några soliga kortSnappy.

 

 

  

Så vacker morgonsol.

 

  

Men hallå...Kan man inte ens få tugga på en pinne i fred utan att man ska bli fotad  Hmm 2 .

 

  

Okej då, ta ett fint kort också då.

 

 

 

Vinja var hel tossig då hon hittade en liten, liten pinne som hon lekte och busade med. Lyckades filma en stund när hon for omkring med pinnen.

 

 








Angie och jag tog en tur in till djuraffären igen för att se om man kanske kunde få köpa flera billiga hundmats säckar. Och det fick vi  Woohoo!, gäller ju verkligen att passa på när man kan få dom 200 kr billigare än normalt. Hade gärna försökt köpa lite flera säckar om det inte var för att halva vårat förråd så står det hundmat nu.


Fyndade även för några månader sen då man fick köpa 3kg Eukanuba för 39 kr, det var ju också super billigt. Så sagt och gjort så grävde jag igenom hela lådan med blandat foder och lyckades hitta 7st påsar som jag köpte då. Så en sak är i alla fall säkert att Vinja har mat hemma för många månader framöver  Thumbs Up .

 


Efter vi shoppat lite så gick Angie och jag en promenad med Zäpo och Vinja när vi kom hem Walking Dog. Var bara mor och son som fick en sväng idag och dom hade super kul och for och busade som bara den.

 

 



  

Här kommer Angie & Zäpo. Syns han sett morsan för han smyger lite.

 

  

Och bus blev det, lite läbbigt i den hala backen.

 

  

Vinja ligger och smyger på Zäpo....

 

  

Zäpo undrar nog när morsan ska komma farande.....

 

  

Kom igen då....

 

  

Kom morsan så busar vi.

 

  

Verkar som om sonen växt om sin mamma nu. Vinja ser ju ut som en liten plutt bredvid Zäpo.

 

  

Zäpo.

 

  

Vinja.

 

 

 

Vi gick Lilla Gökstensrundan som är ca 4 km. Efter det blev det hem för att laga lite mat Hungryoch slappa lite framför TVn lite TV 1, han även med en liten stund framför datan Computer. Blev faktiskt en liten lur i sängen också för jag var lite seg.

Vid 7-taget så åkte jag och hämtade Angie och grabbarna för en tur till Strömsholm, var dags för lite simträning Synchronized Swimming.

 


Idag så simmade Vinja sammanlagt i ca 25min, blev 2*2min i Jet streemen i linan och hon tyckte det var jobbigt efter en stund Phew.

 

 



  

Så kul i vattnet.

 

  

Rex gillar också att simma.

 

  

Kompis simning.

 

  

Det här är kul tycker Rex.

 

  

Vinja kämpar i Jet Streemen.

 

  

Men hallå.....Jag vill bada mera....

 

  

Lite bus med sonen efter badet.

 

  

Håll dig på backen grabben.

 

  

Kul har dom, men det var inte lätt att fota när det var mörkt ute.

 

 

Sen bar det av hemåt för att ta det lite lugnt resten av kvällen. Klockan var lite drygt 21,30 innan vi var hemma.

 

Så har våran dag sett ut idag. I morgon fm så ska vi ut till Kjula skogen och spåra lite, det ska bli jätte kul Raise The Roof 1. Nu är klockan 23,30 så om jag orkar ska jag kolla in era bloggar lite, annars får jag ta det i morgon eftersom jag ska upp tidigt i morgon.

 

Avslutar med den här månbilden jag tog när vi kom hem.

 


  







 
 
Jenny o Elba

Jenny o Elba

20 november 2010 06:03

Vilken härlig dag ni har haft :)

http://www.skuttispanieln.blogspot.com

 
Madde

Madde

20 november 2010 08:52

Stor gosse kommer hennes son bli, Ixxon har ju vad jag märkt lämnat en hel del stora "barn"! Men mkt trevliga hundar!

Det är bara Leffe som är sjuk nu, Nelly och Svinto har ju varit sjuka redan, hoppas som sakt det är lungt i lyan nu, leffe verkar må bra idag *peppar, peppar*

http://www.working-gsd.se

 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

20 november 2010 09:25

Vi hoppades också på sol, men kalla vindar och slutligen snö gjorde dagen ganska ansträngande :P

Nu ligger ett vitt täcke över skogen :)

Sv: Jag har provat den själv, och väntar på att få tag på ett träningsschema för människor också :)

http://www.henrikolsson.eu

 
Carina

Carina

20 november 2010 11:58

Visst bli man glad när solen tittar fram, men den brukar inte bli så långvarig. Vilken bra träning ni har tillgång till, att få simma är ju superbra. Hoppas du får en bra lördag, kram

http://tysonochganget.blogspot.com

 
Anna & Nova

Anna & Nova

20 november 2010 12:44

Härligt med sol :) I natt har vi fått snö här igen :)
Hihi söt film med Vinja, de kan få sina ryck ibland :)

Zäpo börjar bli en stor gosse nu :)

Sv: Du kan läsa om vad som hänt mig i min blogg i kategorin "Min Historia"

http://ellegaard.doggyblogg.se

 
Rudi

Rudi

20 november 2010 13:23

Min matte brukar också fynda hundmat i den affären! Det blir superbilligt ibland!Bra, för då riskerar maninte att svälta ihjäl på ett tag i alla fall. Nu har vi fått massor av påfyllning av snö, så idag är jag attans glad! Kul att se pinnfilmen!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

20 november 2010 13:48

Sv: Ja, vi tränar vidare och försöker hitta en balans som fungerar :)

http://www.henrikolsson.eu

 
Anna & Nova

Anna & Nova

20 november 2010 14:53

SV: Nej det är verkligen inte roligt men jag gör det bästa av situationen :)
Nej jag tar ingen medicin, jag är känslig när det gäller mediciner, blir snurrig i huvudet av en vanlig alvedon. Det är inte kul att leva i en dimma och sen hjälper inte medicinen för värken heller så jag har avstått. Nova är min medicin ;)
Jag jag är "väderkänslig". Om det är kallt och blåsigt, grått ruggit väder så får jag mer värk. Men sammtidigt så har jag jobbigt om det är för varmt också.

http://ellegaard.doggyblogg.se

 
Kicki

Kicki

20 november 2010 15:21

...fina foton, man ser verkligen på fotona att din tjejja har ett feminint ansikte å sonen e mer maskulin i sitt uttryck...båda e superfina!!

http://www.gammtackan.blogg.se

 
Monica

Monica

20 november 2010 15:23

Haha vill bada mer fast tungan hänger i marken, kul bild. Blir väl simma för oss också, får åka ner och simma själv med honom vid badet i sommar.
Härlig liten film, tänk att en pinne kan vara så rolig;-)
Ha en skön lördagkväll;-)

http://ingemix.bloggplatsen.se

 
Anna & Nova

Anna & Nova

20 november 2010 15:48

Jaha gör hon det, det är verkligen en tråkig diagnos :( Jag har provat citodon och alla möjliga konstiga mediciner med konstiga namn hehe. Men jättegulligt av dig att erbjuda dem :) Sånt värmer :)

http://ellegaard.doggyblogg.se

 
Anna med flock

Anna med flock

20 november 2010 22:24

Som vanligt fullt med härliga bilder här inne!

Nyfiken som jag är måste jag ju fråga... simmar ni alltid era hundar ihop, samtidigt i bassängen? Där jag simmar får man nämligen bara ha en hund i bassängen samtidigt. Härliga bilder på dom där dom simmar, dom ser ut att trivas :)

Ha en fortsatt skön helg!

http://timsevimse.blogg.se

 
Mia och Razzel

Mia och Razzel

20 november 2010 22:47

Skönt att vara ledig mitt i veckan när solen tittar fram. Har inte sett den på länge. Knappt varit utanför dörren på jobbet.
Men ni ser ut att ha haft skönt :-)

http://www.razzeltrazzel.se

 
Kerstin

Kerstin

20 november 2010 22:49

jaha så var vi tillbaka igen och nu har man massor att läsa igen!
Vilken härlig dag ni haft och så mild hon är din tjej...superhärliga kort!
Vad skönt för vovvarna att simma i bassäng, bra för konditionen...
Vi ses och höres, här snöar det som attan idag!!!!
Kramar ifrån Kerstin o tre killar!

http://trekillarsblogg.bloggplatsen.se

 
Hillman & Illerson

Hillman & Illerson

23 november 2010 12:18

Va lyxigt ni har varit på Strömsholm och simmat, det kallar vi för lyxliv. Fast det var nog väldans skönt när det är så kallt ute men nere där är det inte så många minus som här.

Taxkramisar.

http://taxar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards