Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 20 november 2010

Hundbus & Spår

Av Heratorpets Vinja - 20 november 2010 23:00

I morse när jag vaknade så snöade det liteSnowstorm, som tur var så blev det inte så mycke. 

 

Har varit i Kjula och spårat idag, var jag & Vinja, Angie, Zäpo & Rex och Janne & Berra. Var ju kanon att spåra idag då det snöat lite, vi såg ju exakt var spåret gick   .  Var rätt kul att se var spåret gick och sen se hur hundarna gick. För det mesta så gick dom ju där vi gått men sen låg väl vinden lite olika på vissa ställen så då var dom kanske någon meter i från.

 

Alla hundarna har varit jätte duktig  Bravo!. Var kul att se vilka framsteg lille Zäpo gjort för han var jätte duktig idag You Rock .

  

 

Vinja fick ett spår med en hel del klurigheter, var Janne som lagt vårat spår och ville se hur hon gjorde när han la lite klurigt. Hon fick 3 spetsvinklar som gick bra, en av dom gick riktigt bra Wakka Wakka . En av klurigheterna Janne gjorde till Vinja var att göra en vinkel väldigt nära en skogsväg. Han sa att om dom är trötta på slutet så finns risken dom väljer att följa vägen istället för att följa med spåret in i skogen igen. Men Vinja var så duktig och gick precis där spåret gick Raise The Roof 1. Hon hitta alla sina pinnar som var utlagda, en av pinnarna hade Janne riktigt gömt i snön och trampat till men hon hittade den också.

 

 

Fanns tyvärr ingen sol idag heller så en del av bilderna jag tog blev lite mörka, har försökt ljusa upp dom men jag kan inte göra underverk Wink.

 

 

  

Precis lagom med snö hade det kommit så det gick ändå att spåra.

 

  

Bra man ser vad man gått så man slipper gå vilse.

 

  

Rex fädig för sitt spår.

 

  

Rex på väg ut i sitt spår.

 

  

Duktig hund som hittade hela vägen runt till sitt slut   .

 

  

Janne försöker kampa med Rex, men Rex vill ha sin sak själv.

 

  

Sen var det Zäpos tur.

 

  

Zäpo har hittat sitt spår.

 

  

Zäpo har hittat en apport.

 

  

Vad bra att jag får lite godis också när jag är duktig.

 

  

Sen iväg igen i spåret....

 

  

Angie och Zäpo kampar vid spårslutet.

 

  

Berra vid sitt spår.

 

  

Även han hitta sitt spår galant.

 

  

En av alla spår pinnar han hittade.

 

  

Så här glada blev Janne och Berra när dom hittade slutet.

 

  

Vinja på väg att leta upp sitt spår.

 

  

På väg i spåret.

 

  

Men skynda dig då matte med min köttbulle när jag hittat en apport.

 

  

Vid alla pinnar vankas det köttbulle.

 

  

Även vi hitta till vårat spår slut   .

 

 

Efter spåret så fick vovvarna komma ut och leka lite i snön. Det tyckte dom var jätte kulBounce.

 

 

  

Berra längst bak, Zäpo liggande och Vinja längst fram.

 

  

Zäpo kollar in Vinja som står och smyger på honom.

 

  

Här står hon och smyger.

 

  

Zäpo & Vinja.

 

  

Rex rullar sig i snön.

 

  

Alla hundar vill ha godis.

 

  

Zäpo har fått ner morsan på backen.

 

   

 

 

Resten av dagen har vi bara slappat, man blir lite frusen efter varit ute ett tag.

I morgon så ska vi åka på öppet hus på SHK, senare på dagen ska det bli en tur hem till Ingrid för att fota valparna som blir 3 veckor i morgon. Kommer nog även bli flera kort under veckan då jag lovat att komma och gosa lite med valparna medans hon är borta.

 

Så ni som följer Ingrids blogg får en uppdatering om valparna i morgon.

 

 

Ha det så bra nu så hörs vi i morgonBlow Kiss






 
 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

21 november 2010 00:21

Det busas friskt i snön ser jag :P

Sv: Trasor har visat sig vara bättre än nallar. Mindre att mörda. :P

http://www.henrikolsson.eu

 
Kicki

Kicki

21 november 2010 07:40

...vad snö ni har mot oss...nu ska jag packa in lilan i bilen för att åka å spåra, Ammie hade fortfarande problem med öra å hals så nu blev de annan medicin så hon får va hemma å njuta av husses sällskap istället...ha en bra söndag å sköt om dig....hur e de med din arm nu förresten?? hoppas du inte får några sviter av olyckan!! kramiz

http://www.gammtackan.blogg.se

 
Jenny o Elba

Jenny o Elba

21 november 2010 08:23

Vilken härlig spårdag!!! Jag tycker att det är lite kul att hundarna väljer att följa nosen fastän spåren syns i snön, eller hur?! Men desto mer praktiskt för oss utan nos är det ju :)

Jag blir inspirerad att köra ett spår också... Får se om jag hinner ett litet spår före jobbet idag :)

Ser verkligen fram emot valp-uppdateringen idag ;)

http://www.skuttispanieln.blogspot..com

 
Emma

Emma

21 november 2010 08:32

Hallå! måste fråga terven Berra ser verkligen fin ut * kär*! Vilken kennel kommer han ifrån? :)

Ja det är kanon att mina vovvar har kvar sina hundvänner genom åren som dem funkar bra ihop med! :)

Ett tag sedan Kiara lekte med lilla Rocky som hade kaxat på sig rätt mycket sen sist så Kiara tog ner han på jorden och då rättade sig lilla Rocky in i ledet hehe.. Det märks att Kiara är sju år nu och tycker sig vara den gamla tanten som bestämmer vad dem yngre herrarna + Öb hur dem ska bete sig i flocken haha..

Vad roligt! :)Zäpo har blivit riktigt stilig * kär* hehe ja känner igen det där med min Kiara fast hon inte har egna valpar men många unghundar omkring sig ;)

Tack! :) Har massa nya på lager dags att sätta in dem korten på min dator :))

Hoppas allt är bra med er och roligt att även ni har fått snö! :)

Ha det så bra kära ni! kram

http://emmaochhundarna.bloggagratis.se

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

21 november 2010 08:50

Oj så skoj att läsa om er. Skogen ni var i ser nästan ut som våran skog i stugan, en massa träd och snö. Mycke kul att springa och busa kring. Nospussar från brorsorna i Norr

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
Sigge

Sigge

21 november 2010 09:04

Kamera med på morgonen är oftast onödigt. Sällan det händer nåt skoj då och den här årstiden då är det fortfarande nästan mörkt också.
Men annars brukar ju virrmatte komma ihåg den som tur är

http://svamphunden.bloggplatsen.se

 
Rudi

Rudi

21 november 2010 10:06

Men oj, vad jag blev spårsugen!!!! Det finns inget som är roligare än att spåra!! Vi har faktiskt aldrig spårat i snö, min matte och jag. Kanske blir det av idag!!!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Anna med flock

Anna med flock

21 november 2010 10:41

Vad härligt det ser ut med alla duktiga spårhundar :) Var länge sen jag la spår nu, blev allt lite sugen... ska bara få tiden att räcka till också...

Duktig hon är Vinja som hitta gömda apporter! Vi har en bit kvart till ett sånt intresse för spårpinnarna ;)

Ang simmet så lät det himla bra att ni får utnyttja tiden som ni vill, det kan jag sakna, oftast behövs ju hela simtiden till Tim men ibland hade jag nog gärna kunnat varva och låta Ina simma men det får vi ju tyvärr inte.

Ha en fortsatt fin söndag!

http://timsevimse.blogg.se

 
Anna & Nova

Anna & Nova

21 november 2010 11:12

Det var ju bra att det kom "lagom" med snö så ni fick spårat :) Jag spårar helst inte när det är snö, lite är ok men inte om det är för mycket.
Fina bilder på vovvarna i snön, jag tycker visst att man ser bra :) Det är alltid svårt att få bra bilder i snön tycker jag.

SV: Jag bor i Ljungskile :)

http://ellegaard.doggyblogg.se

 
Mia och Razzel

Mia och Razzel

21 november 2010 17:49

Uj vad snö ni har. Bara blask här.
Roligt att vara ute i snön och spåra och fina bilder blir det ju i alla fall.

http://www.razzeltrazzel.se

 
Älsa o BollnäsTrollet

Älsa o BollnäsTrollet

21 november 2010 18:19

Vad duktiga ni är o spåra=) vi brukar få gå viltspår men nu var det ganska längesen.
Jo visst är det bra jag BollnäsTroll är pigg o glad efter kastrering...men när matte ska jobba eller göra annat kan det bli liiite enerverande=)men vi får hitta på mer hjärngympa så blir det nog bra=)
hoppas ni haft en skön söndag=)
förresten så undrar vi om det är okej att länka till er??

http://leonland.bloggplatsen.se

 
Jeanette, Sly & Enya

Jeanette, Sly & Enya

21 november 2010 18:40

Hej,
härligt att spåret gick så bra för alla:) Kul också med duktiga spårläggare som lägger lite klurigheter så det inte blir allför lika spår, duktiga Vinja! Ha en bra fortsättning på söndagen:)

http://www.starsweepers.se

 
Hillman & Illerson

Hillman & Illerson

23 november 2010 12:20

Vicken tur att ni fått spårsnö, nu när ni skulle träna spår, hihi.

Taxkramisar.

http://taxar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards