Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 29 november 2010

Vilken Kanon Härlig Dag Med SOL Hela Dagen :)

Av Heratorpets Vinja - 29 november 2010 22:41

Förmiddagen började med en tur till jobbet vid halv 10, skulle ha ett sånt där medarbetar samtal eller vad det kallas. Inte kul alls behöva hasa sig ner till jobbet när man är ledig/sjukskrivenThumbs Down.

 

Sen vid halv 12 taget så träffade jag Vicky med hennes hundar Happy & Molle. Vi gick en promenad mot våtmarkenWalking Dog.

  

 

Vi har haft en ca -10 grader kallt idag men ett strålande väder med sol hela dagen  , så helt otroligt underbart vackert väder  Too Happy 1 .

 

Våran promenad blev ca 8,5 km så idag fick dom röra sig ordentligt. En otroligt massa bilder blev det idag. Är verkligen så kul att fota  Snappy när solen skinerMostly Sunnyoch det är inte lätt att välja och sortera när man fick så många fina kort.

 

 

  

Vicky fixar en toffs på Happy så man ser nått av honom på korten.

 

  

Titta så fin han blev i sin toffs   .

 

  

Vinja hittade en snökockla att leka med.

 

  

Kolla vilket härligt vinter väder vi hade idag   .

 

  

Läcker bild på isen, riktiga konstverk naturen gör.

 

  

Kanon att dom plogat.

 

  

Fina Happy.

 

  

Happy, Molle & Vinja poserar lite i solen.

 

  

Tänk om det kunde vara så här sköna dagar hela vintern, då skulle jag absolut inte klaga.

 

  

Vinja i motljus.

 

  

Min vackra flicka   .

 

  

Änderna gillade att bada. Läste på en skylt att vattnet ska visst hålla +8 grader här hela vintern.

 

  

Ännu en gruppbild.

 

  

Happy gillar att rulla sig i snön.

 

  

Även Molle gillade att snöbada.

 

  

Så har vi vänt och är på väg hemåt.

 

  

Happy, Molle och Vinja lite bakom.

 

  

Här kommer Happy.

 

  

Kolla in håret på Happy när han kommer springande.

 

  

Vinja & Happy sitter fint.

 

  

Titta så fint han går Happy.

 

  

Molle ville också vara med.

 

  

Mattes snygging   .

 

  

Happy.

 

  

Molle.

 

  

Vinja.

 

  

Jag och Vicky.

 

  

Vicky fick lite drag hjälp.

 

 

 

Efter promenaden blev det en tur till Willys för att inhandla lite matSpaghetti. Sen hem med det och iväg till Tuna Park, därefter till det stället vi fynda billiga termobyxor. Var tvungen att byta ett par som vart för små   . Åkte sen och hämtade dottern som slutade att jobba och sen hem. 

 

Det blev en lång dag idag när jag åkte hemifrån vid halv 10 på fm och var sen hemma vid 5 taget på em.

 

Får hoppas väder prognosen stämmer för i så fall får vi sol i morgon också  .

 

 

Ha det så bra så hörs vi i morgon Blow Kiss

 

 

 

 







 
 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

30 november 2010 05:02

Vilket härligt väder ni haft! Jag är smått avundsjuk!

Med lite tur får vi också sol idag eftersom det varit helt klart i natt! :)

http://www.henrikolsson.eu

 
Ingen bild

Vicky

30 november 2010 07:14

Tack för en härlig promenad igår:). Det blev många fina bilder. Du är duktig med kameran.
Kram

 
Britt Marie o Rudi

Britt Marie o Rudi

30 november 2010 08:38

Kul att få följa med dig och Happy och Molle på promenad! Happy har jag ju träffat flera gånger på tävlingar och han är sig lik.Jo, jag och matten bor mitt i skogen så vi kan gå hur långt och hur länge som helst åt alla håll och kanter. Alltid kommer iv hem till slut i alla fall!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Madde

Madde

30 november 2010 08:54

ser ut som om ni promenerat i ett vykort med den härliga snön och vackra ljuset!
Men det blir så kallt om händerna att fota i vintertid även om bilderna bli så fina med allt ljus osv!
Ser ut att bli sol och fint i sthlm idag, men tyvärr kommer jag röra på mig så lite som möjligt idag!

http://www.working-gsd.se

 
Cavvetjejernas matte

Cavvetjejernas matte

30 november 2010 08:57

Vilken härlig prommenad ni fick! Och så många fina bilder :-))
Kram

http://www.cavaliersajten.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Jenny o Elba

30 november 2010 10:14

Vilken kalasdag!
Visst är det kul att fota i soligt vinterväder. Jag håller på att driva både Daniel och Elba till vansinne ibland med mina tvärnitar för att fota det ena och det andra när vädret är så där härligt :)

 
Kicki

Kicki

30 november 2010 13:23

...vilket underbart väder...vi har haft de vädret idag å -14 grader...har dock inte varit ute på någon långpromis idag...får ta den imorn, John har varit hemma å tagit ut de på en promis så de va skönt att slippa idag! ha de gott!!

http://www.gammtackan.blogg.se

 
Monica

Monica

30 november 2010 13:32

Vill också ha sol, här är det bara mulet och snöbyar. Härliga vinterkort, visst är det kul med skuggor man blir ju långbent och smal Hihi
Ha en skön tisdag;-)

http://ingemix.bloggplatsen.se

 
Kerstin

Kerstin

30 november 2010 13:36

vilken härlig promenad, ja vintern är som bäst när den är så här....har det bara snöat färdigt så! Häftigt kort på isskulpturen.
ramos blev inte ett dugg dålig efter sin framfart, hen har nog en krutmage nu tror jag efter allt han stoppat i sig, tjyven där!
Ha det bra!!!!!

http://trekillarsblogg.bloggplatsen.se

 
Annette

Annette

30 november 2010 15:01

Hejsan
Vilka härliga vinte bilder.
Vilken fin bild på isen.
Ja vi har haft 11.2 minus på dagen i dag och sol...äntligen slutat snöa.

men det är mysigt med snön också.

Ha en fin dag
Annette

http://www.vovarna.blogspot.com

 
Christine

Christine

30 november 2010 15:40

Härliga vinterbilder, även om jag nu tycker att vintern kom lite väl tidigt. :-)

http://www.wilsesdelta.se

 
Hillman & Illerson

Hillman & Illerson

30 november 2010 18:08

Här vill vi inte ha någon sol, för det blir så attans kallt då minus 26 just nu. Det är inte skojsigt så vi hoppas att det blir mulet så vi oxå kan promenixa, utan att frysa sönder tassarna.

Taxkramisar.

http://taxar.bloggagratis.se

 
Mia o Razzel

Mia o Razzel

30 november 2010 22:03

Jösses var det så fint väder igår. Ja det är skönt när man "bara" går hemma :-))
Var knappt utanför dörren i går på jobbet.

http://www.razzeltrazzel.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards