Heratorpets Vinja

Alla inlägg under november 2010

Av Heratorpets Vinja - 5 november 2010 22:19

Kan ju börja med att berätta att så mycke sömn blev det inte i nattWake Up, ialla fall inte första halvan av den. Ziwa var rätt stressad och låg och flåsa en hel del och vem kan somna då  Sadly I Can't. Men till slut så blev hon lugn så vi kunde sova några timmar i alla fall   .

 

Har gått mycke bättre idag inne än igår. Har mera kunnat koppla av här hemma mera idag.

 

Gick upp vid 8-taget och gick ut till udden och tillbaka med dom. Blev nästan 2 km vilket gjorde mig förvånad.

 

 

En väldans massa kort har det blivit idag så det har inte varit lätt att välja ut vilka som ska med i dagens blogg. Hade tagit 113 kort men har nu fått ner dom till 28 st, vilket ni får stå ut med  Wink.

 

 

Börjar med kort från våran morgon rastning.

 

 

   

Vinja och Ziwa kommer farande.

 

    

Hmm, här luktar det spännande.

 

    

Ziwa & Vinja i morgon solen.

 

   

Orättvisst tycker Ziwa att bara morsan har pinnenKicking Dirt.

 

   

Hallå morsan.....Kan du släppa pinnen och leka lite med mig också.

 

   

Ziwa så söt i solen .

 

   

Lite bus med morsan.

 

 

Här kommer även en liten film när Vinja och Ziwa leker.

 

 

 

 

 

Vid halv 12 taget så gick vi ut på en liten sväng. Blev udden ut och bort mot Torsharg, sen långa rakan mot Viggeby och sen vände vi och tog samma väg hem.

 

Den svängen blev ca 6,5km och dom han och busa en hel delThumbs Up

 

Har föresten varit ett strålande väder idag med sol hela dagen och klar blå himmelMostly Sunny.

 

 

   

Ziwa tyckte också att bryggor var lite spännande.

 

    

Ziwa ute på bryggan och kollar.

 

    

Ziwa och Vinja på bryggan.

 

   

Fina i solen.

 

   

Kollar in ännu brygga.

 

    

Min vackra Vinja poserar på bordet.

 

    

Ziwa hittat en liten pinne.

 

    

Jag är strax bakom dig mamma....

 

    

Spännande med alla bryggor.

 

    

 

 

   

Lite bus nere på Torsharg.

 

    

 

 

   

Så söta flickor   .

 

   

Så söt hon är lilla Ziwa.

 

  

Sen träffa vi även Angie med Zäpo & Rex så syskonen fick leka en liten stund, och det tyckte dom va kul Wakka Wakka.

 

 

  

Zäpo & Ziwa.

 

  

Akta dig syrran för nu tar jag dig.

 

  

Riktigt kul hade dom.

 

  

Ziwa sitter i solen.

 

  

Paus på Torsharg.

 

 

 

 

Riktigt trött var jag när vi kom hem, började kännas att man sovit dåligt på natten. Blev lite ryggläge i soffan och kollade lite på Tv. Måste nog ha somnat också för jag upptäckte när jag förde över korten att Per hade fotat lite Snappy.

 

 



  

Här ligger vi alla utslagna.


  

Trötta vovvar.

 

 



På kvällen vid 6-taget blev det en sväng runt i Torshälla. Blir ju tyvärr så mörkt snabbt nu sen klockan ställdes om Thumbs Down. Den svängen blev nästan 4 km så när jag nu kolla stegräknaren har vi sammalagt idag gått ca 1,3 mil. Hoppas bara den lilla tösen sover i natt nu för jag tror inte jag orkar med en natt till utan att sova så bra.


I morgon fm ska vi till Kjula skogen och spåra med vårat gäng. Efter det så ska Ziwa hem till sig.


Hoppas ni alla haft en bra fredag och även får en bra lördag. Hoppas verkligen vi får fint väder i morgon också Thumbs Up



Sköt om er nu så hörs vi i morgon Hello  

 

 

  






Av Heratorpets Vinja - 4 november 2010 21:16

Har inte hunnit gjort så mycke idag. Hämtade Ziwa strax efter kl 10, ska vara hundvakt åt henne då Sara ska på kryssning. Sen åkte vi till uppfödaren för hon och jag skulle ta en ordentlig titt på Vinjas mystiska tass Thinking. Vinja haltar ju inte mycke nu men 2 par ögon ser ju bättre än ett par ögonWink.

 

Idag när vi kolla så hitta vi en spricka i tassen. Vet inte om den funnits där hela tiden men nu såg vi den i alla fall. Hoppas det är det som orsakat den konstiga hältan.

 

Har tyvärr inte hunnit med någon promenad i dags ljus så kort på mor och dotter får ni i morgon. Några kort på Ziwa har det i alla fall blivit.

 

 

  

Gissa om jag blev snopen när solen var framme  , det var många dagar sen som den var framme.

 

  

Ziwa på upptäcksfärd hemma hos Monika.

 

  

Monika hade plockat svamp och bjöd på jätte goda svampmackor, riktigt mums.

 

  

Ziwa tar sig en paus hemma hos Monika.

 

  

Ziwa tuggar lite ben när vi kom hem.

 

 

På kvällen så gick vi Lilla Gökstens rundanWalking The Dog Female som är ca 3km. Var tyvärr jätte mörkt så några kort blev det inte på den svängen.

 

 

Håll tummarna nu att Ziwa kan koppla av nu här i natt så att vi alla får sova i nattSleeping.

 

 

 




Av Heratorpets Vinja - 3 november 2010 22:09

Idag vi 10 taget så träffades jag, Jessica och hennes mamma Agge för att spåra i Kjula skogen. Kan ju inte säga att vi hade vädret på våran sidaThumbs Down . Det regnade rätt ordentligtRainy på väg ut till skogen. Men vi hade lite tur då det slutade när vi var framme i Kjula.

 

Det gick bra för alla vovvar idag, tyvärr blev det bara lite kort från på släppet för jag följde inte med runt idag.

 

 

  

Jessica och Gnista gör sig klara för att spåra.

 

  

Han bara få med svansen på Gnista när hon for iväg i spåret.

 

  

Jessica och Gnista vid spår slutet.

 

  

Gnista bär stolt runt på sitt spår slut.

 

  

Gäller att torka den ny parade flickan och hålla henne torr.

 

  

Agge & Vera.

 

  

Gör sig klara för att spåra.

 

  

Vera i spåret.

 

  

Här försvinner dom bort i spåret Jessica, Agge och Vera.

 

  

Härlig spår skog är det här.

 

  

Vinja redo och klar för sitt spår.

 

  

Med en av alla apporter hon hittade.

 

  

Duktig flicka som hitta sitt spår slut   .

    

 

 

Vinjas spår blev ca 600 m långt och jag la ut 7+1. Hon missade en pinne tyvärr     , det blåste rätt mycke på första delen av spåret så hon slog lite i en del vinklar men löste det bra ändå   .


Var meningen att jag skulle gått en sväng när vi kom hem men det blåste nått fruktansvärtHurricane så vi åkte hem istället.

 

I morgon så kommer Vinjas dotter Ziwa hit och ska bo här 2 dagar. Hennes matte ska på kryssning så då ska jag vara hundvakt Dog 7. Så vi får hoppas på bra väder så vi kan vara mycke ute och även kunna ta en massa kort Snappy.


Vi hörs i morgon igen. Ha det så bra och sköt om er Blow Kiss.






Av Heratorpets Vinja - 2 november 2010 21:35

I morse kunde jag verkligen få ligga och dra mig i sängenPillow. Per skulle till sjukgymnasten så han rasta och gav henne frukost innan han åkte iväg  Thumbs Up . Så jag låg till strax efter 10 innan jag gick upp.

 

Det har inte varit nått lysande väder idag  Thumbs Down , har varit mulet och blåsigt hela dagen  Windy . Blev en tur till våtmarken för Vinja och mig idag, svängen blev ca 7,5 km och blåste hela tiden. Hade i alla fall lite tur då lagom jag började närma mig bilen så började det att regna  Rainy , riktigt skönt jag klarade mig från regnet på promenaden.

 

 

  

Vägen mot våtmarken, inget lysande väder som ni ser.

 

  

Fast Vinja lyste upp min promenad så det gjorde inget att det var mulet.

 

  

Lite busig var hon idag.

 

  

Halloy matte, nu kommer jag....

 

  

Min snygging.

 

  

Vinja ute och kollar in bryggan.

 

  

En till kul pinne hittade hon.

 

  

Skulle du matte kanske kunna hjälpa mig lite med pinnen....

 

  

Okej då....Jag tar den väl själv då....

 

  

Liten paus för att gnaga på pinnen.

 

  

Vinja tar sig en paus i trädet.

 

  

Så nära men så långt bort   . En hel å emellan, önskar verkligen dom hade en bro så man kunde knalla över och ta en fika när man är ute och går.

 

  

Två vackra svanar simmade vid våtmarken.

 

  

Vi passade på att träna lite kryp på våran promenad idag också.

 

 

 

 

 

Mera än så har vi inte hunnit idag. I morgon ska jag och Jessica åka till Kjula och spåra. Får verkligen hoppas att det blir uppehåll. Men tyvärr så säger väder prognosen att det ska bli regnRain Cloud. Får verkligen hoppas att den har fel.

Om det inte regnar i morgon så kommer det lite bilder från våran dag i spårskogen.

 

Sköt om er och Natti, NattiDreaming.






M

Av Heratorpets Vinja - 1 november 2010 23:48

Hu vad min kropp är seg just nuThumbs Down. Var med Laila & Kenzo och gick mil spåret i årby Walking The Dog Female , har ju inte gått nått när Vinja varit halt och har väl bara blivit 5 km promenader sen vi börjat gå. Men som sagt så blev det en mil idag och min kropp känner verkligen av det. Det var jätte härligt att få komma ut och röra på sig men bara undrar hur den ska kännas i morgon bitti då jag vaknarDuh.

 

Men, men det återstår att se.

 

Ett gäng kort blev även tagna under våran sväng.

 

 

   

Kenzo.

 

    

Vinja spanar lite vad Kenzo gör. 

 

  

Kenzo poserar fint på stenen.

 

  

Kenzo med sin kampleksak.

 

  

Kenzo spanar i skogen.

 

  

Poserar lite i gräset.

 

  

Vinja står fint och Laila & Kenzo är i bakgrunden.

 

  

Dom fick posera lite även i höstlöven.

 

 

 

Efter promenaden så blev det först en tur till Ica Maxi för att hitta nått att äta, hem och laga mat för att senare på kvällen gå hem till Angie som fyllde år idag  Happy Birthday. Där blev det kakor och tårta.

 

 



  

En halloween tårta fick vi.

 

  

Angie fixar kaffe.

 

  

Lotta ville vara med i bloggen och det fick hon.

 

  

Usch vad orättvist tyckte Zäpo och Rex som fick sitta i hallen en stund.

 

 

Nu ska jag gå och sova för jag är verkligen super trött  Tired.

Får höras mera i morgon. Natti, natti

 






Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards