Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 3 december 2010

Så Skönt Med Lite Mildare Väder :)

Av Heratorpets Vinja - 3 december 2010 23:09

Äntligen har det varit lite mildare uteNa-na-na-na, har bara varit -7 grader här och det var så skönt att gå ut och gå   . Tyvärr så har vi inte haft någon sol och det har snöat en massa här större delen av dagenSnowstorm.

 

Gick en sväng mot Kolsta med Jessica, Gnista & Sota  Walking The Dog Female , blev en sväng på ca 5,5 km. Var inte så lätt få några bra bilder när det snöade och var så grått ute. Min kamera gillar bäst när det är sol och ljust ute   , kan nog hålla med att jag gillar det bäst också  Wink.

 

 

  

Jessica, Sota & Gnista.

 

  

Riktigt grått var det ute fast klockan bara var 10 på fm.

 

  

Vinja spanar in nått ser det ut som.

 

  

Gnista har fått låna Vinjas täcke som täcker bra om magen  .

 

  

Inte lätt få alla sitta som man vill när man ska ta gruppbild.

 

  

Sota.

 

  

Kul att gräva i snön tycker Vinja.

 

  

Sota ser lite fundersam ut, ser nästan ut som om hon väntar på att bollen ska hoppa upp från marken.

 

  

Inte kul när det snöar i ögonen tycker Vinja.

 

  

Häftigt med alla vita träd, tänk om solen lyst vilka läckra kort det blivit.

 

  

Gnista, Jessica och Sota längst bort på Kolsta vägen.

 

  

Min lilla söta flicka.

 

  

Vackra Gnista.

 

  

Vinja med sin roliga boll.

 

  

Lite av solen såg vi en kort stund.

 

 

 

Mera än så han vi inte idag, blir tyvärr inte så mycke när man ska iväg att jobba. Har ju ingen lust att gå upp jätte tidigt. Räcker gott med dom dagarna man jobbar fm och klockan ringer 4,30 på morgonenAlarm Clock .

 

 

Måste bara visa ett par otroligt vackra kort som Per tog när han nyligen var på besök i Tornio i Finland. Blev så otroligt fina kort så ni bara måste få se dom.

 

 



  


  



Visst blev det fina bilder på soluppgången.

Får hoppas att väder prognosen har rätt för i så fall får vi sol i morgon   .

Hoppas ni har haft en bra fredags kvällKisses .






 
 
Jenny o Elba

Jenny o Elba

4 december 2010 08:15

Jag har också en finväderskamera. Lite irriterande ibland, eller hur?!

Vi har äntligen mildare här också idag, bara 10-12 minus, fast det snöar fortfarande... Får se om det blir lite träning att gå fint på sta'n eller en tur till skogs. Ska äta frukost och läsa tidningen medan jag funderar :)

Ha en riktigt härlig lördag! Hoppas att ni får sol!
Ritigt vackra soluppgångsbilder från Finland förresten!!!

http://www.skuttispanieln.blogspot.com

 
Emma

Emma

4 december 2010 08:45

Hej på er! Hoppas du och Vinja har det bra! :) Ja det hade varit så roligt om vi hade bott närmare varandra så man hade fått träffa Vinja på riktigt och se på valparna du skrev om. Det har du så rätt i valpar piggar upp en oavsett vad :))

Tack för att du håller tummarna! Kännas skönt att veta att man har folk som peppar en. Efter två år som bara sämre och sämre, så känns det som en SEGER de små bättre sakerna som har hänt i kroppen. Men är fortfarande akutpatient det är en lång uppförsbacke men tills slut har jag tagit mig förbi den wiee! Jag siktar mot toppen så långt jag kan nå! :)

Ja visst är twilight filmerna bra!?! Den var lika bra som på bio filmen eclipse! :) Jag önskar dig och Vinja en toppen helg och ännu en gång ursäktar jag sega svar. :) Kram från oss!

http://emmaochhundarna.bloggagratis.se

 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

4 december 2010 09:57

Mildare väder har vi också fått - men samtidigt mer snö!

-0,1 visar termometern nu, så det finns en risk att snön börjar smälta, bara för att senare frysa på igen :S

Ha en fin dag!

Sv: Nä, jag är kanske inte så snäll mot kroppen just nu, men jag tror att det kommer att ordna sig :)

http://www.henrikolsson.eu

 
Kicki

Kicki

4 december 2010 10:25

...sov mig igenom fredagen å hela natten...de va välbehövligt, vackra foton från Finland minsann!!
Idag e jag helt veck å fortfarande trött men får ta mig i kragen å gå ut med tjejjerna i skogen vilket inte blev av igår...hoppas du får en bra dag!!

http://www.gammtackan.blogg.se

 
Anna & Nova

Anna & Nova

4 december 2010 10:45

Vi hade också lite mildare väder igår -7 men idag är det -12. Men jag gillar ju det så hihi.
Fy så grått ni hade det igår :( Men hundarna verkade inte bry sig ;)
Det där med gruppbilder är verkligen inte lätt att få till hehe.

Ha en trevlig helg :)

http://ellegaard.doggyblogg.se

 
Monica

Monica

4 december 2010 12:21

Ja det är inte roligt med all denna snö, grått och tråkigt är det också. Här hade det snöat hela dagen men i Uppsala var det riktigt fint när vi var där. Soluppgångsbilderna var färggranna och fina men även din bleka vintersol var riktigt bra;-)
Ha en skön lördag;-)

http://ingemix.bloggplatsen.se

 
Team AROZ

Team AROZ

4 december 2010 18:25

Tjingeling :)
Härliga bilder på jättesöta vovvar !!
Nu är vi tebax i cybervärlden :)
Vi ses imorn :D Kramizar !!//Angie, Rex O Zäpo.

http://www.angieorex.se

 
Annette

Annette

4 december 2010 21:41

Hejsan
Vilken härlig dag ni haft.
Och varmt..5.5 minus. ;)
Vi har haft 16 minus hela dagen och rå kalt.
Så man har fryset kinderna av sej, när man varit ute med hundarna...hua...

Ha en fin Lördag kväll
Annette med vovar

http://www.vovarna.blogspot.com

 
Mia o Razzel

Mia o Razzel

4 december 2010 22:28

Men idag var det lite bistert igen.
Han kan fota din "gube" också. Jättefina kort

http://www.razzeltrazzel.se

 
Kerstin

Kerstin

4 december 2010 22:34

Ja om ni fick varmare väder så fick vi era grader, hua vad kallt det varit på eftermiddan idag!
Det blev väl inte så tokiga kort fast du har en kamera som gillar sol bättre...kul med tre tjejer som går så bra ihop!
Här har det varit korta rundor och vår lilleman har haft dubbla täcken, naken som han blivit!
Ha nu en skön 2:a Adventssöndag!
Kramar :)

http://trekillarsblogg.bloggplatsen.se

 
Sabina

Sabina

4 december 2010 23:33

Vet ju inte om jag räknar det som mildare väder? ;-) Men i skåne gnäller vi ju när det är under 10 PLUS grader *hihi*

Härliga bilder på solnedgången eller uppgången.

http://cityclickers.wordpress.com

 
Hillman & Illerson

Hillman & Illerson

6 december 2010 15:05

Vi vill inte ha nån sol, för då blir det griskallt, inget att ha på vintern sol menar vi.

Taxkramisar.

http://taxar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards