Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 10 december 2010

Hundkul, Besök Hos Vicky & Simträning

Av Heratorpets Vinja - 10 december 2010 22:12

Jaha, då har man gjort sin första arbetsdag efter ledigheten Phew. Var första dagen för Spike att vara ensam hemma, ja med Vinja förstås.  Har visst gått jätte bra Terrific. Vicky kom vid 8,30 och rasta dom, gick ut till udden och tillbaka. Vid halv 1 taget så kom Angie och gick samma sväng och gav dom sedan lunch.

 

Hade funkat kanon för både Vicky och Angie. Får verkligen tacka så mycke för hjälpen You Are The Woman.

 

 

När jag kom hem från jobbet så mötte jag Angie & Zäpo. Dom hängde med på en liten sväng ner mot Torsharg och runt udden.

 

En hel del busande blev det för Zäpo och Vinja även Spike var med lite också och lekte.

 

  

Zäpo har fått ner morsan.

 

  

Vinja och Zäpo.

 

  

Vad stora dom blev....

 

  

Tjoohoo här kommer Spike farande.

 

  

Mycke spännande dofter det finns.

 

  

Lite vackert var det nere på Torsharg.

 

  

Spike, Vinja och Zäpo.

 

  

Vinja och Zäpo busar och Spike kollar på.

 

  

Jag vill också vara med och leka säger Spike.

 

  

Angie med gänget.

 

  

Högt upp i snöhögen.

 

  

 

  

Fullt bus i backen.

 

  

Full fart ner för backen...

 

  

Spike bjuder upp Zäpo till lek som man bara ser nosen på.

 

  

Hela gänget i stora backen.

 

  

Full fart.

 

  

Busar.

 

  

Sötnosarna.

 

  

Solen håller på att gå ner.

 

  

Ännu mera bus och skoj.

 

  

Vinja har lagt Zäpo på rygg.

 

  

Härligt vacker solnedgång.

 

 

 

Efter promenaden som blev lite drygt 2 km gick vi hem och gjorde lite mat. På kvällen var det dags för simträning på Strömsholm för vovvarna. Och det är verkligen uppskattat .

 

 

Inann vi åkte till Strömsholm åkte vi en stund hem till Vicky så Spike skulle få träffa lite folk han inte kände.

Var bla Janne , Jannes mamma och sambo. Gick kanon bra och Spike visade sig från sin bästa sida   .

 

 



  

Spike i Vickys kök.

 

  

Janne och Spike.

 

  

Spike tränar ligg.

 

  

Men asså....Vad gör ni egentligen.....

 


Från Vicky sen så åkte vi och hämta Angie och grabbarna för att åka och simma  . Dom tycker verkligen det är kanon kul att simma Swimmer.

 

Vinjas träning såg ut så här. Började först bara simma runt i en 3-4 min, sen 2 min i jet streem, vila 3-4 min sen 2 min i jet streemen. Sammanlagt så simmade hon drygt 25 min.

 

Rex och Vinja kämpar tillsammans.

 

    

  
Rex.


  

Vinja och Rex.

 

  

Här i jet streemen får hon kämpa ordentligt.

 

  

Rex.

 

 

Medans vi bada med Vinja och Rex så var dom andra gossarna i bilen med varsitt täcke på sig. Zäpo satt bak i skuffen och Spike i baksätet. Dom verkar ha slappat när vi var borta.

 

 

Nu är klockan jävligt myckePouty närmare bestämmt 23,30 snart. Är högtid att avsluta detta så man får gå och sova.

 

Ha en bra helg ni som är lediga.




 
 
Jenny o Elba

Jenny o Elba

11 december 2010 07:06

Beardisar är himla söta med sin böljande päls och flaxande öron :) Kul att han börjar ta för sig lite han med :)

Ha en bra jobbarhelg. Vi kanske ses på söndag... Du kan ju kolla med Ingrid fram på fm (om du vill och hinner) när vi ska dyka upp. Vi ska ringa henne när vi vet lite närmare :)

http://www.skutispanieln.blogspot.com

 
junitjej

junitjej

11 december 2010 10:16

Vilka underbara vinterbilder på hundarna!!
Min hund har också simmat i bassäng.

http://junitjejen.se

 
Ingen bild

Vicky

11 december 2010 10:54

Hoppas att du orkade upp i morse. Det var ju full fart för dig efter jobbet. Spike är en härlig kille. Tack för besöket i går.
Kram

 
Maja Jaro & Hinta

Maja Jaro & Hinta

11 december 2010 11:53

Kul med besök. Fy o skäms på mig Har inte varit inne på jättelänge.... skärpning.
Kul o se alla foton på Vinja

http://www.majazarges.webs.com

 
Team AROZ

Team AROZ

11 december 2010 13:44

Fullt ös var det igår :D !! Härligt :D !!
Vi ses snart :D !!

http://www.angieorex.se

 
 Annica,Älsa o BollnäsTrollet

Annica,Älsa o BollnäsTrollet

11 december 2010 15:18

Jaha och här hade det blivit tillökning i flocken:) vad fin han är Spike:) det var bara tillfälligt om jag fattade det rätt?
Vi var mycket o simmade med min förra hund i Strömsholm, hon hade spondylos i ryggen...
ha en trevlig helg!

http://leonland.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

11 december 2010 18:17

Han ser lite skepiskt försiktig ut Spike, ja det är nog bäst att ta det lugnt med bestarna.
Härligt med den där rosa färgen på molnen den gillar jag skarpt;-)
Ha en skön lördagkväll:-)

http://ingemix.bloggplatsen.se

 
Rudi

Rudi

11 december 2010 18:26

Spike är ju duktig som bara trivs borta hos andra. Jag tror att jag skulle längta hem förskräckligt...

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Sigge

Sigge

11 december 2010 19:46

Oj vad det gänt mycket här då.'Har ju inte hunnit in på flera dagar.
Tillökning har det blivit.
Matte säjer att några inlägg ner finns det bild på när ni är bortom Charlottenburg och ute på Kolsta Hatt vägen då är ni nära lämpli gå runt väg mot Trollskär

http://svamphunden.bloggplatsen.se

 
Anna & Nova

Anna & Nova

11 december 2010 21:06

Vad bra att det går bra med Spike, även när han är ensam hemma :)Han verkar vara duktig på att anpassa sig :)
Fina bilder på solnedgången, himlen kan verkligen vara vacker :)

http://ellegaard.doggyblogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards