Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 15 december 2010

Härligt Att Få Se Lite Av Solen :)

Av Heratorpets Vinja - 15 december 2010 23:47

Det är verkligen inte kul att jobba när solen visar sig så sent på dagen och sen försvinner så tidigtPouty.

 

Om man jobbar fm och slutar kl 2 så hinner solen nästan försvinna innan man hinner ut  . Och jobbar man em måste man ut rätt skapligt för att hinna med nått innan man ska till jobbet. Men solen kommer ju oftast inte fram föräns vid 11 taget och då är man ju oftast på väg hemåt och hinner bara njuta en liten stund av solenThumbs Down.

 

Så ja, nog klagat för denna gång  Wink. Kom tyvärr ut lite senare än jag tänkt så det blev en lite kortare sväng än jag tänkt från början. Blev ut mot udden och bort mot Torharg och Kråketorp. Vände nere vid lilla bäcken och tog samma väg hem igen.

 

Blev lite boll kastning i snön åt Vinja för hon skulle få springa lite mera  Thumbs Up . Även Spike sprang när jag kastade bollen, mest efter Vinja för bollen var visst inte så kul.

 

Dagens sväng blev lite drygt 4,5 km och det var runt -10 grader ute.

 

 

  

Vinja hittade en pinne som föll henne i smaken.

 

  

Mycke spännande dofter finns det.

 

  

Tjoohoo, här kommer jag.

 

  

Vinja och Spike i stora snöhögen vid Torsharg.

 

  

En busig Spike som står och skäller på mig.

 

  

Titta så fint dom kan posera.

 

  

Ropade du på mig....

 

  

Hon har fått bollen....Vad får jag då ser Spike ut att säga.

 

  

Spike springer efter Vinja som har sin boll.

 

  

Orkar inte springa hela tiden.

 

  

En busig Spike igen som skäller.

 

  

Han kommer vara en riktig blogghund innan han flyttar hem igen. Poserar så fint på parkbänken.

 

  

Solen kom fram en liten stund, men typiskt när vi nästan var hemma   .

 

  

Så fina dom är i solen.

 

  

Kolla in min skönhet   .

 

  

Spike i närbild. Inte lätt få bra kort på honom. Skulle behöva ha borste med så han inte ser så ruffsig ut på korten.

 

  

Hoppas vi får mera soliga dagar.

 

  

En trött Spike efter att ha sprungit efter Vinja i snön.

 

 

 

Så skönt att jag gör sista em i morgon  . Är sen ledig tills på måndag kväll då jag ska göra 3 nätter innan julen. Hoppas vi kan få lite härligt väder när man är ledig.

I morgon blir det en promenad med Jessica och hennes vovvar  Walking The Dog Female , ska bli kul. Ska även bli spännande att få se Gnista hur hon ser ut, är ju lite drygt 2 veckor innan hon ska få valpar  Puppies .

Får verkligen inte hoppas att väderprognosen stämmer för den säger det ska komma en massa mera snö  Windchill.


Sköt om er och Natti, Natti  Pillow 





 
 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

16 december 2010 05:43

Det är nackdelen med vintern - att man nästan aldrig hinner med att få ta del av solljuset - men börjar det inte vända i dagarna?

Snart blir det ljusare och ljusare :)

http://www.henrikolsson.eu

 
Christine

Christine

16 december 2010 07:50

Visst är det jobbigt med mörkret, även om nu snön gör att det blir lite ljusare. Men snaer går det åt rätt håll igen, härligt!

http://www.wilsesdelta.se

 
Anna med flock

Anna med flock

16 december 2010 08:23

Första bilden där Spike skäller på dig var helt underbart ljuvlig med pälsen som flyger åt alla håll, vilket troll ;)

http://timsevimse.blogg.se

 
Ingen bild

Anna och Jens

16 december 2010 09:16

Hej!!

Annonser på Spike kommer att sättas ut i veckan, vi får hjälp av Anna på husdjurshjälpen. Hoppas att detta gör att vi finner ett nytt hem till honom.

 
Team AROZ

Team AROZ

16 december 2010 09:47

Håller med "Anna med flock" den bilden var urmysig !!
Ja, mörkret e tråkigt men ändå riktigt mysigt att gå i eftersom snön lyser såpass bra ändå :)
Kraamen !!

http://www.angieorex.se

 
Anna & Nova

Anna & Nova

16 december 2010 09:52

Ja det är svårt att få njuta av soljuset fullt ut när man jobbar förmiddag/eftermiddag. Men det går snart mot ljusare tider hehe.
Fina bilder på vovvarna i snön :)

http://ellegaard.doggyblogg.se

 
Monica

Monica

16 december 2010 10:42

Snöstorm men dess bättre mycket varmare bara -1 som tur är.
Härlig bild där han står och muppar på dej och solen kom fram var riktigt fin. Det finns mycket fint att fota på vintern också, speciellt himlen som får så mycket vackra färger.
Ha det bra och blås inte bort;-)

http://ingemix.bloggplatsen.se

 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

16 december 2010 11:51

Sv: Tack :)

Bilden är tagen på ett ställe där jag brukade gå innan jag flyttade ut till skogen :)

Ha en fin dag!

http://www.henrikolsson.eu

 
Jessica

Jessica

16 december 2010 16:49

Spike ser ut att trivas:)
Ja visst är det trist att gå miste om solen nu på vintern när man jobbar dag, jag grämer mig över dom missade fototillfällena;)
Ha en skön ledig helg!

http://www.yrlabus.se

 
Kicki

Kicki

16 december 2010 18:37

...här har de då inte varit någon sol alls...
var till veterinären med tjejjerna idag å annies öra e inte bra än så nu e en odling tagen å Novas tumörer ska opereras bort då de växt på sig ganska myckket...gillar verkligen fotot på yrvädret Spike

http://www.gammtackan.blogg.se

 
Mia o Razzel

Mia o Razzel

16 december 2010 21:45

Men det blev fint när solen väl kom fram.
Härliga bilder och hundarna tycker det är så skönt med snön.

http://www.razzeltrazzel.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards