Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 17 december 2010

Lydnadsträning & Simning

Av Heratorpets Vinja - 17 december 2010 23:45

Vilken mulen och grå dag vi haft idag, inte ens en liten solgnutta på hela dagen Thumbs Down. Har även snöat en hel del ocksåSnowstorm , tycker det räcker med snöandet nu.

 

 

Har tyvärr inte blivit någon promenad idag   men strax efter kl 10 som kom Vicky och hämtade oss för lite träning i Kungsörs hallen. Det var jag & Vinja, Vicky & Happy, Laila & Kenzo och Magnus med Yoda.

 

Tyvärr så är ju inte hallen så stor som man kunde önska om man vill köra igenom eliten. Räcker inte till för varken framåtsändande eller inkallning med stå o ligg. Men dom övriga momenten bra att köra.

 

Körde igenom det vi kunde av elit momenten och med tanke på att vi inte tränat på JÄTTE länge så är jag super nöjd med min lilla flicka   . Tycker vi ligger ungefär där vi slutade i höstas med dom fel och brister vi hade då, så inget har i alla fall blivit sämre.

 

 

  

Spike och Vinja väntar på Vicky. Syns nästan hur mycke det snöar.

 

  

Spike är jätte snöig.

 

  

På väg mot Kungsör.

 

  

Hitta ett träd med en massa vackra mistlar.

 

 

 

 

Tog ett gäng bilder inne i Kungsörs hallen, men av någon anledning så fick dom flesta en grönaktig ton  Nooch jag har ingen aning om varförHmm 2 .

 

 

  

Kenzo.

 

  

Vinja väntar på att få börja träna.

 

  

Bollen är kul tycker Vinja.

 

  

Vicky & Happy.

 

  

Laila & Kenzo.

 

  

Magnus & Yoda.

 

  

Ängsbackens Yoda.

 

  

Fina Happy.

 

  

Vinja och tränings kittet.

 

  

Vinja och Happy.

 

  

Vinja tigger lite godis av Vicky.

 

  

Utanför Kungsörs hallen.

 

 

 

Efter vi tränat så åkte vi hem till Vicky för att Janne skulle klippa lite på Spikes klor.

 

 



  

Molle.

 

  

Happy längst fram, Spike till vänster och Vinja.

 

 

Sen så blev det hem för att vila lite för att på kvällen så bar det av till Strömsholm och lite simträning för Vinja & Rex. Vinja simmade sammanlagt i ca 30 min idag och av det så blev det 2*2 min i Jet Streamen.

 

 



  

Rex.

 

  

Vinja verkligen älskar att simmaIn The Pool.

 

   

Bad kompisar.

 

   

Vinja kämpar på i Jet Streamen.

 

Ja så har våran fredag sett ut. Tyvärr blev det ingen promenad idag så Spike fick inte gå så långt. Men tyvärr så hinner man ju inte allt. Förhoppningsvis så blir det bättre i morgon med det Thumbs Up .







 
 
Jenny o Elba

Jenny o Elba

18 december 2010 07:12

Ni har ju hunnit med MASSOR på en dag!!! Vad duktiga ni är! Det är skönt med schäfer, det som dom en gång lärt sig kan dom se'n :)

SV:
Ja! Det är frustrerande för jag VET att det jag gör inte kommer att funka, redan innan jag börjat, men jag bara MÅSTE testa iallafall :) Så som vanligt har jag bara mig själv att skylla ;) Det går inte att jämföra en dummie med riktig fågel och är den dessutom färsk... Mmmmmm! Snacka om störning och försvårande av momentet!!! :)

http://www.skuttispanieln.blogspot.com

 
Ingen bild

Vicky

18 december 2010 10:06

Tack för en trevlig dag igår! Det var riktigt skönt att träna inomhus.

 
Anna & Nova

Anna & Nova

18 december 2010 20:30

Gud vad härligt med en hall med konstgräs att träna i. *Inte alls avis jag*
Duktig Vinja var som simmade så länge, måste väl vara ganska länge 30 minuter?

http://ellegaard.doggyblogg.se

 
Rudi o matte

Rudi o matte

18 december 2010 22:06

Jo, bara att hålla med om att hallen kändes mindre än den sett ut på bilder. Men visst är det skönt att vara inomhus en sån här dag! Kul att ni fick till en del träning när ni var där.

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Hillman

Hillman

20 december 2010 16:29

Va ska ni promenixa oxå när ni vart och tränat både i hallen och simning, nä nån måtta får det väl va, vi hundar måste få ta igen oss oxå, har du inte tänkt på det, hihi.

Taxkramisar.

http://taxar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards