Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 20 december 2010

Äntligen En Solig Promenad Igen :)

Av Heratorpets Vinja - 20 december 2010 20:30

När jag vaknade i morse så var det mulet och snöadeSnowstorm. Tänkte att nu minsann har inte vädret läst vad det skulle vara för väder idagThinking. När jag kollade i natt så stod det nämligen att vi skulle få lite sol idag  , så jag tänkte faan också  Kicking Dirtjag som sett fram emot en fin dag  Mostly Sunny.

 

 

Men jag hade faktiskt tur   för vid 11 taget så började det klarna upp en fin härlig sol började att skina så vackert  .

 

Har ju som sagt snöat en hel del här så valet av promenad vägar är väl inte så många om man inte vill pulsa i snön. Blev idag Stora Gökstensrundan, tyvärr så får dom vara en hel del kopplade men hellre det än gå i djup snö. 

 

Dagens sväng blev lite drygt 6,5 km.

 

 

 

  

Spike har nu fått sig en ny frisyr med två tofsar.

 

  

Solen lyser så vackert över slussen.

 

  

Vinja och Spike fick posera lite med solen bakom sig.

 

  

Lite plogat var det här.

 

  

Vinja och Spike vid båtslipen.

 

  

Bäst passa på fota solen medans den är här.

 

  

Spike luffsar iväg för att sniffa på nått.

 

  

Varför göra det lätt för sig, när man kan kämpa lite tycker Vinja.

 

   

Min härliga flicka.

 

   

Vinja och Spike.

 

   

Varför kan inte alla vinterdagar få se ut så här.

 

   

Min snygging i solen.

 

   

Spike var inte så glad att få posera medans Vinja är en van blogg hund   .

 

   

Tjoohoo, nu kommer jag.

 

   

Hoppas ni inte tröttnar men jag var bara tvungen att visa att solen fortfarande lyste så här långt.

 

   

Torshälla hamn.

 

   

Vinja poserar lite på bordet.

 

   

Så skönt att få gå där det är plogat.

 

   

Någon som visst inte är rädd om sin båt.

 

   

Ett gäng hungriga ankor.

 

   

Utsikt vid ån mot solen, visst är det vackert.

 

   

Och så här ser det ut åt andra hållet.

 

   

Så här julfint har dom gjort i en av våra rondeller.

 

   

En bock har vi fått i en annan rondell.

 

 

Ja nu är det snart dags att åka och jobbaPouty, gör 3 nätter nu och slutar på torsdag morgon. Känns inte någon höjdare behöva åka iväg och jobba.  Men, men vad gör man, man måste ju ha pengar.

 

 

Får se om jag hinner in en snabbis till några av er nu innan jag åker. Har ca 20 min innan jag måste åka.

 

Ha det så bra och sov gott så hörs vi i morgon igenHeart Glasses






 
 
Ingen bild

Anna och Jens

20 december 2010 21:26

Hej!!

Kungsbyn och tillverkning av korv har varit dagens aktiviteter. Hundarna tycker vi är jätte tråkiga.

Jens har lämnat oss för att jobba natt han med, men han har inte samma tur som du utan jobbar hela julhelgen...

Anna

 
Rudi

Rudi

20 december 2010 22:26

Ja, där ser man att ni inte har koll på min matte minsann. Älgfärsen får jag behålla varenda smula av, min matte är nämligen vegetarian så hon snor aldrig mitt kött! Tur va? Nä, älgfärsen är min , bara min...det sa Tigermatten tydligt när hon gav mig den! Torshällabilderna känner min matte väl igen. Hon bodde där för hundra år sen ungefär och gick omkring med sin lilla hund som hetter Pirro där i hamnen.

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Ingen bild

Jenny o Elba

21 december 2010 00:34

Vilka härliga vinterbilder!!! Och så trevligt med lite sol. Det verkar som om det blir vår tur med sol imorgon, fast då är vi tydligen nere på -20 och kallare igen... Det är svårt att få allt på en och samma gång :)

Tackar för tipset om de "tappade" leksakerna. Det kan vi ju faktiskt pyssla på med :)

Jobba lugnt! Jag skulle kunna jobba inatt med, sova ska jag tydligen inte göra iallafall, som det verkar ;) Tur att jag inte måste kliva upp tidigt imorgon :)

 
Kicki

Kicki

21 december 2010 09:58

...härliga foton som vanligt!!
Inte hade vi tur med någon sol igår heller...men idag e de kallt igen -14 grader men de e rätt ok...finns ju inga dåliga väder ju!!*L*
Ha de gott å hoppas du fick en bra natt på jobbet!!

http://www.gammtackan.blogg.se

 
Anne-Lie

Anne-Lie

21 december 2010 19:04

Fina bilder!!!! Fina hundar!

http://www.mollebeck.zmn.se

 
Anna & Nova

Anna & Nova

21 december 2010 20:08

Så fint på himlen :) Spike är söt i sina tofsar och Vinja lika vacker som alltid :)

http://ellegaard.doggyblogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards