Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 12 januari 2011

Inte Hänt Så Mycke Här Idag

Av Heratorpets Vinja - 12 januari 2011 23:16

Fick en liten chock då jag vaknadeShockedatt det snöade som bara den ute Windchill, trodde det skulle vara slut med det vita eländet nu. Måste ha snöat länge för det var en hel del snö som kommitSadly I Can't.

 

Så nu är det ju ännu farligare ute för nu ser man ju inte var isfläckarna är. Varför var det förbannade regnet tvunget att komma för Kicking Dirt .

 

 

Har inte hänt så mycke här idag. Jag var hos naprapaten för att fixa min nacke och huvudvärk igen. Var kanske hemma vid halv 11 igen. Det yrde som bara den ute så det blev bara en kortis ut till udden och tillbaka  Walking The Dog Female .

 

Några intervaller fick hon göra när vi ändå inte gick så långt. Blev 3 st som var ca 150 m enkel sträcka så hon sprang ca 900 m extra. Den lilla korta svängen blev ca 2,5 km. Men som sagt, man hinner inte gå långa promenader alla dagar.

 

 

  

På väg in till Peter Skog.

 

  

Bara grått ser det ut när det snöyrar så.

 

  

Snyggingen.

 

  

Man ser knappt nått ute.

 

  

Vinja kommer farande med bollen.

 

  

Kan man få vara ifred med sin boll kanske.....

 

  

Utsikt över ån.

 

 

 

Hoppas verkligen prognosen stämmer för i morgon för den säger sol  . Det vore toppen för Vicky och jag hade tänkt att gå Våtmarken i morgon och med lite sol blir den ju mycke roligare   .

 

Hoppas ni alla kunnat vara ute idag utan att ramla omkull. Sigge Svamphunds stackars matte har inte klarat sig så bra för hon hade visst gjort en rejäl vurpa idag  Sad.

Sköt om er och Natti, Natti  Pillow.






 
 
Ingen bild

Vicky

13 januari 2011 06:49

Det är inte allt man hinner med en långpromenad. Hoppas att din nacke sköter sig nu.
Kram

 
Jeanette, Sly & Enya

Jeanette, Sly & Enya

13 januari 2011 09:39

Hej! Sly tackar för grattis:) Hoppas att du får ordning på nacken, måste vara ett aber att gå med huvudvärk hela tiden. Ha en bra dag & hoppas solen tittar fram hos er:)

http://www.starsweepers.se

 
Ingen bild

Jenny, Elba o Dio

13 januari 2011 10:06

Här är det jättefint väder idag, men vi fick också en rejäl dos snö igår... Nu känns det som om det räcker.

Var som sagt försiktiga ni som har is under snön, så'nt kan man bryta benen på. Jag har provat... Men jag var smart att vänta till början av mars för att kunna njuta av vårsolen medan jag satt i gips ;)

Hoppas att ni får sol och en härlig promenad :)

 
Anna & Nova

Anna & Nova

13 januari 2011 10:19

Det verkar som om prognosen stämmer för här har vi sol idag :)Man blir så mycket piggare när solen lyser :)
Hoppas din nacke blir bra, det är inte roligt att ha ont i nacken :( Jag har ju whiplash så jag vet hur det är :(
SV: Jag berättar inte datum för jag får sån prestationsångest då ;)

http://ellegaard.doggyblogg.se

 
Monica

Monica

13 januari 2011 10:34

Här är det i alla fall mulet i dag hoppas du fått din sol, över en decimeter blötsnö kom det:-(
Lite problem har jag med att Argos är så pigg nu när det är halt under snön, får nog slänga på honom ett snöre.
Va duktig hon är som håller reda på bollen i snön, efter att ha tappat bort ett antal är det bollförbud här när det är mycket snö.
Ha en bra dag;-)

http://ingemix.bloggplatsen.se

 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

13 januari 2011 12:13

Visst är det helt makalöst att vintern fortfarande hänger kvar? :S

Sv: Bilden kom från en tidig vårdag, men hemma i "min" skog :)

http://www.henrikolsson.eu

 
Kicki

Kicki

13 januari 2011 14:09

...solen har inte funnits här idag iag! -4 grader men de va skönt ute å vi hat tränat...sååå roligt att vi kommer iväg in till stan å får lite störningar.. ha de gott!!

http://www.gammtackan.blogg.se

 
Sigge

Sigge

13 januari 2011 14:48

Med anledning om det du skrev om nosgrimman så läs nedanstående. Jag har kopierat det från kommenaterna hos mej.
Sprid gärna texten vidare för detta är viktigt!

Det finns inga så kallade hjälpmedel som är konstruerade för hundarnas bästa! Det är det första vi måste lära oss! De är konstruerade för quick fix i människans stressade värld... Det finns heller inga genvägar att lära en hund att gå bra i koppel utan att dra - så enkelt är det MEN kan ibland kännas helt tröstlöst!


Det finns helt vanliga enkla promenadselar som är det bästa hjälpmedlet - inga lära-gå-fint-selar eller strypvarianter av halsband behövs - ta gärna del av denna forskningsrapport så är det lätt att inse vilka faror vi utsätter hundarna för p g a okunskap; http://1stsat.cynod.com/CollarsandEyeIssues.pdf


Även den numera populära nosgrimman kan orsaka fruktansvärda skador och spänningar i bl a nacken på hunden. Dessutom kommunicerar hundar till stor del med ansiktsmimik vilket blir hämmat när de har ett "sak" i ansiktet som gör att de lätt blir missuppfattade av andra hundar. Händer även att människor reagerar negativt på hundar med nosgrimma, vilket kan "skapa" en hund som blir misstänksam mot människor. Det var kanske inte dessa saker man hade tänkt sig när man började använda grimman???!!!


Kunskap och åter kunskap - det blir så mycket bättre för hundarna då!


/ Marie
http://www.marieofsweden.se

http://svamphunden.bloggplatsen.se

 
Hillman & Illerson

Hillman & Illerson

14 januari 2011 18:56

Här är inge halkigt, för det är för kallt. Kanske tur det så matte slipper halka på baken, hihi.

Taxpussar.

http://taxar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards