Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 15 januari 2011

Jag Vill Ha Mera Sol

Av Heratorpets Vinja - 15 januari 2011 23:16

En liten sovmorgon blev det idag då sambon var morgon piggWakka Wakka .

 

Dagens promenad blev ut mot Kolsta. Finns ju tyvärr inte så mycke vägar att välja på om man inte vill ut och pulsa i snön, och det vill vi inte  Thumbs Down .

 

Även idag så tog Angie och jag en sväng. Som vanligt så lekte Vinja och Zäpo, blev även en del springande ute i djupa snön efter pinnar. Blev en sväng på drygt 7,5 km.

 

Någon sol har vi inte sett skymten av så det har knappt varit ljust på hela dagen  Thumbs Down.

 

 

  

Lite poserande i snön medans vi väntar på Angie.

 

  

Full rulle ute i snön som vanligt.

 

  

Zäpo spanar lite.

 

  

Zäpo och Vinja har dragkamp.

 

 

Blev även en liten filmsnutt när dom kampar.

 

 

 

 

 

  

Lille Zäpo.

 

  

Zäpo hittat en mumsig pinne.

 

  

Vinja hittade också en väldigt god pinne.

 

  

Så fin gosse han är Zäpo.

 

  

Vinja kommer farande i snön.

 

  

Vinja och Zäpo på väg efter pinnen.

 

  

Tjoohoo, jag han först säger Zäpo.

 

  

Visst är dom fina mor och son.

 

  

Angie och Zäpo kampar.

 

  

Vinja kampar också med Angie.

 

  

Hela gänget i snön.

 

  

Zäpo fick lite pälsvård.

 

  

Medans ni kammar kan jag ju gnaga lite på pinnen.

 

  

Hmm, kanske ska hålla lite koll så det inte fuskas nått med kammen....

 

  

Den stilige Rex.

 

  

Inte lätt få till bra gruppbild alla gånger då dom inte sitter som man vill....

 

  

Min fina sötnos.

 

  

Så här grått har vi haft det idagSadly I Can't .

 

 

 

Efter promenaden så bar det av in till stan för att dottern skulle köpa sig en datorComputer. Efter det blev det en tur till ny öppnade Burger King för att provsmaka lite Burger Joint. Det var gott men väldigt mycke folk så man kände sig lite stressad.

 


I morgon, om vädret vill, så blir det en tur hem till Vinjas uppfödare. Hoppas det inte börjar regna för då kommer det bli snorhalt på vägarna, då får vi åka en annan dag i så fall. Det värsta är väll om det är bra väder när jag åker och sen börjar regnaRainy och sen blir jätte haltIce Skating


Bara hålla tummarna vi får bra väder   .

 


Hoppas ni haft en bra lördag, min har varit helt okej förutom det mulna vädret.

 

Sköt om er Kisses





 
 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

16 januari 2011 12:23

Vi har också haft regn, men lyckligvis är det fortfarande plusgrader, så med lite tur torkar vägarna upp ganska snabbt.

Om det inte kommer mer snö...

Sv: Jag har sovit någon natt på köksgolvet med vovvarna, men sängen är bästa platsen om man vill sova gott.

Tycker att det är jättemysigt att somna på kvällen - omringad av vovvar :)

http://www.henrikolsson.eu

 
Hillman

Hillman

16 januari 2011 13:17

Jag tycker det är skönt när solskrutten inte visar sig, för då blir det inge kallt. Här är det mildväder bara när det är mulet, för vi bor i en dalgång bakom fjällen.

Taxkramisar.

http://taxar.bloggagratis.se

 
Rudi

Rudi

16 januari 2011 17:43

Kul att lyssna och se när ni kampar om pinnen! Jag och Tiger hade också samma pinne idag, men vi kampar inte, han bara ger den till mig när jag vill ha :)Hoppas att det gick bra att köra idag, för här hos oss har det regnat mest hela dagen och blev glashalt på småvägarna.

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Jessica

Jessica

16 januari 2011 18:26

Ja här har en del snö regnat bort inatt:)

Dessa underbara pinnar, om man kunde förstå tjusningen. Spexa ger mig hjärtsnörp varje gång hon bär en pinne som en cigarett i munnen, hon tycker jag är så tråkig som får henne att hålla den mitt på istället;) Tjat, tjat:)

http://www.yrlabus.se

 
Jeanette, Sly & Enya

Jeanette, Sly & Enya

16 januari 2011 20:40

Vem vill inte ha mer sol?, eller iallafall att den tittade fram vore en bra början ;) Hoppas att ni hade det trevligt hos Vinjas uppfödare:) Kram från oss

http://www.starsweepers.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards