Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 16 januari 2011

Nu Är Det Verkligen Halt Ute :(

Av Heratorpets Vinja - 16 januari 2011 20:11

Var ju meningen att jag och Vinja skulle besöka uppfödaren idag. Men det har regnat så dant härRain Cloud och dom varnade för blixt halkaIce Skating så jag vågade inte chansa att ge sig ut på vägarna. Inte kul att hamna i diket mellan Torshälla och Glanshammar  Thumbs Down.

 

Har inte blivit så mycke promenad för stumpan idag. Tänkte att vilodagar är ju bra ibland  Falling Asleep och med det väder som vi haft så passade det mig utmärktWink.

 

Tyvärr så kanske det blir vila i morgon också om det ser ut som det gjorde nu på kvällen när jag rasta Vinja. Det är super halt ute och verkligen livsfarligt att ge sig ut nu  Kicking Dirt.

 

En lite kort promenad blev det i alla fall  Walking The Dog Female, gick ut mot udden. På tillbaka vägen så smsa jag med Angie som skulle ut och rasta sina gossar lite och hängde på även på andra sidan av ån. 

 

Vinja och Zäpo busade lite men inte som dom brukade. Blev i alla fall snopen då jag kollade stegräknaren för den visade att vi hade gått lite drygt 3 km. 

 

 

   

Snörullning är verkligen en favorit tycker Vinja. Först på ena sidan....

 

   

 

Och så lite till på samma sida....

  

   

Kan du inte skynda dig lite matte, så halt är det väl inte....

 

    

Vissa människor verkar ha gått om pengar som låter sin båt ligga och frysa fast ute.

 

    

Mattes sötnos.

 

    

Denna bild är tillägnad Sigge Svamphund som älskar kottar.

 

 

Det är någon som håller på att passa på att rusta sin brygga när det är vinter. Men hur puckad får man vara som lägger en massa bräder med spik i där man vet folk går med sina hundar  No . Tänker inte folk alls nu för tiden.

 

 

  

Hela skräphögen.

 

      

Kolla alla spikar som sticker upp, helt sanslöst dumt   .

 

        

Vinja kommer farande med bollen.

 

  

Det ser verkligen förädiskt ut på isen.

 

  

Lite poserande på stubben.

 

  

Vilken tur jag har som har en sån vacker flicka   .

 

  

Zäpo har hittat en pinne.

 

  

Kom igen så busar vi.

 

  

Tjoohoo vad kul vi har   .

 

  

Kolla in hoppet.

 

  

Jag ser var bollen är nu matte....

 

  

Ruggigt halt är det ute.

 

 

 

 

Nu är det strax Tv dagsRecliner, ska kolla på det andra avsnittet av Familjen Macahan som går just nu på Tv4 Guld.

 

Hoppas att eran dag varit bra och ni inte halkat och gjort illa er. Håller tummarna för bättre väder i morgon Thumbs Up.

 

 







 
 
Sigge Svamphund

Sigge Svamphund

16 januari 2011 21:27

Jag hoppas verkligen att alla kottar tinar fram nu. Var nyss ute oc det är livsfarligt enligt matte.
Blankis överallt.

http://svamphunden.bloggplatsen.se

 
Rudi

Rudi

16 januari 2011 22:05

Det var härligt att se dig snörulla...du är en tjej i min smak verkligen! Jag tröttnar aldrig på snörull! Snällt av dig att fixa en kotte till Sigge, han behöver uppmuntran som inte trivs med snörull:)

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Annette

Annette

17 januari 2011 08:23

Hej
Här är det ockå is gata jag får nog ta hundarna på 2 promenader. En i taget för ställer man sig utan för oss så glider man bara...
Bara hålla balansen då kan man inte ha 2 hundar som sticker åt olika håll...

Ha en fin dag
Annette

http://www.vovarna.blogspot.com

 
Kicki

Kicki

17 januari 2011 10:04

...de e likadant här med haltan å i går kväll så körde de med skopa å drog bort en massa snö men tror du de sandade??...de e med livet som insats man går ut nu å jag kan ju tönka mig de äldre hur illa de blir för de när de ska ut...hoppas allt e bra!! kramiz

http://www.gammtackan.blogg.se

 
Madde

Madde

17 januari 2011 11:34

Läskigt halt ute, inget kul att gå med gammelgubbarna i halkan nu!
Igår gjorde Svinto en praktvurpa och hamnade på rygg =(
Broddar hjälper knapt för en själv nu!

Hoppas det smält bort lite mera på gångvägarna för er idag, här var det ok på vissa ställen!

http://schaferlyan.blogspot.com

 
Christine

Christine

17 januari 2011 12:04

Ja den här halkan är inte kul nu, svårt att veta vart man ska gå:-( Det får gärna vara plusgrader ett bra tag nu så det hinner smälta undan!!

http://www.wilsesdelta.se

 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

17 januari 2011 12:20

Ja, vädret har verkligen spårat ut helt nu!

Körde omkull i morse för första gången på något år. Men jag slog mig inte. Blev bara förb*nnad...

Sv: En resesoffa vore något!!! :)

http://www.henrikolsson.eu

 
Monica

Monica

17 januari 2011 17:26

Ruskigt halt är det, hoppade över bogseringen i dag tog bärgning istället men vill ju som sagt inte åka i diket. Det där med spikar i brädor blir man ju riktigt förba..ad på, vi hade en massa lastpallar här som ungarna spikat i och hivat ut i skogen ;-( Kan ju bli ruskiga skador om dom springer på dom.
Ha en skön måndagkväll;-)

http://ingemix.bloggplatsen.se

 
Hillman

Hillman

18 januari 2011 16:26

Tvåbeningarna borde har samma broddar som vi har, så skulle det nog inte va så halkigt åt dem. Fy attan för tvåbeningar som slänger bräder med spik på, nån skulle kunna göra sig illa.

Taxkramisar.

http://taxar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards