Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 6 februari 2011

Härligt Med Lite Barmark :)

Av Heratorpets Vinja - 6 februari 2011 20:53

Efter jobbet så bar det iväg mot våtmarken för en promenadWalking The Dog Female . Har ju gått samma sväng nu flera dagar så nu började jag att tröttnaSadly I Can't .

 

Var strålande väder med sol när vi var ute  , tyvärr så blåste det lite men det var bara dra ner mössan över öronen och traska på. Riktigt bra underlag var det ut mot våtmarken   . Trodde det skulle vara mera halt än det var.

 

Dagens sväng blev drygt 7,5 km. Vi han även med några intervaller idag, blev 4 st som var lite drygt 150 m. Så en ca 1200 m extra sprang hon idagRunning.

 

 

  

Första biten var det lite snö och is.

 

  

Solen lyste så vackert över åkern.

 

  

Riktigt skönt att gå när det var barmark.

 

  

Kolla, här kan man ju kanske lägga ett litet kort spår.

 

  

Poserar lite på stubben.

 

  

Hittade en pinne som tyvärr satt fast.

 

  

Visst är hon vacker i solen min lilla flicka   .

 

  

Tränar lite balans på en gren.

 

  

Riktigt vackert vid våtmarken.

 

  

Vinja i motljus.

 

  

Liten paus på bänken.

 

  

Ge faan i min boll.....

 

  

Ute vid våtmarken var det mycke barmark.

 

  

Några fåglar vid kanten av vattnet.

 

  

Säg bara det magiska ordet så tar jag bollen....

 

  

 

Ja då var det bara en fm kvar då Wakka Wakka. Ska bli skönt att kunna sova lite längre i alla fall när man gör em.

 

Igår kväll var det verkligen inte lätt att somnaPouty, tror klockan var nästan halv 1 innan jag somnade så när klockan ringde halv 5 var inte så piggelin inte.

 

Hoppas verkligen jag kan somna fortare i kväll.

 

 

 

Sköt om er och sov så gott så hörs vi i morgon Sleeping.





 
 
 Rudi

Rudi

6 februari 2011 23:19

Ser att du också hittat lite barmark. Du får nog också snart spåra ska du se. Vi kan inte riktigt fatta att dt finns stor skogspartier här som är helt snöfria! Underbart för spår!Fina bilder på snygg tjer som vanligt!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Freja

Freja

7 februari 2011 01:48

Hej vackra Vinja!!! Klart du är snygg på bilderna, en skönhet är väl alltid fin!!!
Men oj, går ni 7,5 km? Jag går kanske 4 om det är långrunda och då är jag helt slut! (Husse också, han är inte helt uthållig)
Fast jag har gått nästan en mil en gång, det var minsann långt det!!!
Tror säkert din matte fixar spår till dig när hon väl får sova litet, 4 timmar på natten är ju på tok... Då måste hon ju vara jättetrött!
Nospussar!!!

http://prinsessanfreja.blogspot.com

 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

7 februari 2011 04:37

Så vackert ni har det vid våtmarken :) Skönt att det äntligen börjat vända, och att snön sakta försvinner!

Igår kväll regnade det här, och varje dag som bjuder på plusgrader är uppskattad! :P

Sv: Jag har inte frågat chefen, men hundar får vistas i produktionshallen så länge dem inte ställer till med något. :)

http://www.henrikolsson.eu

 
Kicki

Kicki

7 februari 2011 09:42

...visst e de härligt nu när barmarken blir större å större...har hänt mycket här i helgen med blåst å regn som fått bort mycket men nu har de frusit på igen så nu e de snorhalt igen!! ha en underbar dag!! kramiz

http://www.gammtackan.blogg.se

 
Ingen bild

Jenny, Elba o Dio

7 februari 2011 10:20

Vilka vårkänslor!!!!
Just nu grämer det mig att Elba inte gillar att åka bil. Om hon hade gjort det skulle hon få följa med till valpträffen så hade hon och jag kunnat spåra lite och kört uppletande mm. Men hon kommer att få stanna hemma med dagmatte...

Riktigt härliga vårbilder har du tagit :)

Det är svårt att få bra dygnsrytm när man jobbar intermittent 3-skift... Det sliter på människan!

 
Anna & Nova

Anna & Nova

7 februari 2011 12:48

Visst är det härlig känsla när det blir lite barmark :) Så mjukt och gott under fötterna :)
Härligt med sol, vi fick ingen här tyvärr :(
Fina bilder på Vinja :)

http://ellegaard.doggyblogg.se

 
Monica

Monica

7 februari 2011 14:39

Ser härligt ut framför allt barmarken, undrar hur länge det ska dröja här innan man kan gå utan att vara rädd att göra en Mollbergare.
Det blev inte mycket sömn, hu vad trött du skulle vara skift över huvud taget är ju knepigt för sömnen.
Fina natur och vovvebilder, ha det;-)

http://ingemix.bloggplatsen.se

 
Cruellas sida

Cruellas sida

7 februari 2011 19:30

Blir så rackarns avundsjuk nu när jag läser i flera bloggar om barmark!!!Vill också ha ju. Här vet vi precis vad du pratar om när det gäller att ställa om dygnsrytmen...inte helt lätt!

http://crllaue.blogspot.com

 
Sigge Svamphund

Sigge Svamphund

7 februari 2011 20:01

Orättvist!
Ni har mycket mindre med snö än vad jag har, det går en märklig vädergräns i Slytabacken och efter den så minskar snön.
Men bättre tider kommer väl även här.........
Mattes cerat smakar inte kåda, det enda som märks av den är den mjukgörande och läkande effekten.
De kostar 25kr/st så hojta om du vill prova.

http://svamphunden.bloggplatsen.se

 
Hillman

Hillman

7 februari 2011 20:57

Det såg verkligen skönt ut med gräs och grus framme, här är det full vinter men bara 6 minus. Matte är inte så pigg hon heller idag, så vi får nog läsa ifatt bloggarna i morrn i stället.

Taxpussar.

http://taxar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards