Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 9 februari 2011

Promenad I Solen :)

Av Heratorpets Vinja - 9 februari 2011 23:38

Måste nog försöka lära mig att komma i säng lite tidigare på kvällarna. Känns lite segt att gå och lägga sig 02,00 och sen gå upp 08,00Wake Up. Börjar kännas som om 6 timmars natt sömn är lite för liteNo. Får nog börja jobba på lite tidigare säng gångWink.

 

 

Även idag har vi haft en strålande sol ute  , tyvärr så blåste det en del och det var inte skönt  Windy . Blev en tur till våtmarken idag också, men vi gick lite längre idag så svängen blev nästan 7 km. Inte så kul gå samma men underlaget är rätt okej där så man får stå ut.

 

 

  

Solen var redan framme.

 

  

Mor och son i busar tagen.

 

  

Angie med hela schäfergänget.

 

  

Kollar dagens nyheter.

 

  

Rex & Zäpo äter snö.

 

  

Tjoohoo, nu kommer jag och tar dig morsan.

 

  

Zäpo med sin pinne.

 

  

Dragkamp.

 

  

Lite miljöträning på galler.

 

  

Hade lite svårt att välja om ni skulle få se denna bild.....

 

  

....eller den här bilden på Vinja och Zäpo. Men jag gillade bägge så det blev båda två.

 

  

Snygge Zäpo.

 

  

På väg hemåt.

 

  

Så söta när dom bär på samma pinne.

 

  

Vinja, Zäpo & Rex.

 

 

 

Det blev även en liten filmsnutt idag på när Vinja och Zäpo kampade med pinnen.

 

 


 






Nu har klockan precis paserat 24,00 så ska jag få sova lite mera är det dags krypa till kojs nu.

Hoppas eran dag varit lika solig som det varit här   .

Sköt om er och natti, natti Pillow





 
 
Freja

Freja

10 februari 2011 03:38

Ja det där med att sova är ju viktigt, min husse har också sömnproblem och har inte sovit mer än två timmar i sträck på flera år, han gillar det inte helt...
Men när jag visat din och Vinjas blogg har han sett de fina bilderna du tar och ställde sig frågan, undrar om inte hon tänkt tatuera in en av de där bilderna på sin älskling!?!
Han gör sånt nämligen, förevigar voffsar...
Ja han klottrar ju allt möjligt med just djurporträtt är det bästaste han vet =)
Phalénekramar!!!

http://prinsessanfreja.blogspot.com

 
Junitjej

Junitjej

10 februari 2011 06:49

Att få se hundarna leka på videoklippet var kul! Härliga bilder du bjuder på! Det känns som en förmån att ha en fyrbent vän att gå ut med, när solen skiner. Förresten, det är en förmån de andra dagarna också. Jag hade aldrig kommit ut vid regn, om det inte hade varit för Yambos skull.

http://junitjejen.se

 
Kicki

Kicki

10 februari 2011 08:08

ja du vädrets makter rår man ju inte på men nu snöar de här å de känns ju sådär...men men de e bara att gilla läget...hoppas du fick sova lite längre så du känner dig utvilad!!

http://www.gammtackan.blogg.se

 
Hillman

Hillman

10 februari 2011 11:15

Solen lyste igår men det var kallt, inget öppet vatten har vi heller. Idag snöar det och jag antar att du får det samma. Söt bild när båda bär pinnen, den bilden tyckte matte bäst om oxå.

Taxpussar.

http://taxar.bloggagratis.se

 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

10 februari 2011 12:13

6 timmars sömn är ganska lite ibland, men för egen del så funkar det ganska bra. Men får jag mindre än 5 timmar blir jag gradvis ganska vidrig :P

http://ww.henrikolsson.eu

 
Sarah

Sarah

10 februari 2011 15:41

JÄTTE fina hundar :)

http://starlet83.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Jenny, Elba o Dio

10 februari 2011 17:13

Åh så mycket härliga bilder du har tagit! Filmsnuttar är också så roligt att få se :)

Det är svårt att komma sig i säng... men attans så skönt om man lyckas och får vakna utvilad. Vart att jobba på helt klart :)

 
Sarah

Sarah

10 februari 2011 19:51

Svarade i min blogg men svarar även här :) Dom var verkligen jätte fina :) Jizza kommer ifrån Molars kennel :)

http://starlet83.bloggplatsen.se

 
Sigge Svamphund

Sigge Svamphund

10 februari 2011 20:13

Tror jag ska se till att matte skjutsar mej till den där våtmarken nångång när onödiga isen har dött.
Antar att det går bra att bada där..........
Nu är det ju bara äcklig snöstorm som aldrig slutar

http://svamphunden.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

www.zamantha-freija.blogspot.com

10 februari 2011 20:22

6!!!!! timmars sömn...då hade jag varit ett VRAK dagen efter...nä nä här är det minst 8 som gäller för att jag skall orka le på jobbet dagen efter :)

 
Sarah

Sarah

10 februari 2011 20:55

Haha näe,men det var första gången i badkaret och det var inget roligt sa hon :)

Pappa till jizza är just Molars Zaiko :D. Och mamma är Molars Xtra. Jizz är en helt underbar hund som är med på allt och vill allt med mkt motor om man plockar fram det :).

Jag har tävlat lite lydnad,startat 3 gånger i 1:an, 2 förstapris. Jag borde väl eg starta henne mera men just nu har intresset svalnat och jag känner att jag tränar för våran egen skull. Får se om jag startar henne i höst kanske. Annars så har vi spårat en del, uppletande och lite sånt. Har lite dåliga tävlingsnerver därav inte så mkt tävlande!

Vad gör du med vinja?? :)

http://starlet83.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards