Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 10 februari 2011

Nu Är Det Vinter Igen :(

Av Heratorpets Vinja - 10 februari 2011 23:21

Jaha då var det dags igen då....Det har kommit ner sånt där lappmögel hela dagen   Thumbs Down. Det som hade börjat blivit barmark och så fint uteSunny.

 

Det yrde som bara den på fm när vi skulle gå utWindchill och var inte så skönt alls.

Blev en liten kortis med Angie och grabbarna Walking The Dog Male, gick ut mot Viggeby och tillbaka. Svängen blev ca 4,5 km.

 

Var inte lätt ta kort när snön yrde, men skam den som ger sig Wink. Så några kort får ni se även om kvaliteén inte är den bästa.

 

 

  

Mor och son har kul i snön.

 

  

Gänget i snön.

 

  

Tjoohoo, här kommer vi.

 

  

Ta mig om du kan morsan.

 

  

Rex i snön med sin boll.

 

  

Försök ta den om du kan....

 

  

Akta dig grabben för nu kommer jag....

 

  

Ha, ha du kan inte ta den.

 

  

Jasså du grabben, vem har handsken nu då....

 

  

Kom och ta den då om du törs.....

 

  

Kolla in Zäpos stil när han springer iväg.

 

  

Mor och son i snöhögen.

 

 

Ja då var man äntligen ledig några dagar igen Na-na-na-naska verkligen bli så skönt. Börjar igen på måndag kl 22 och har 3 nätter att göra.

 

Men hu vad snö vi fått Kicking Dirt, den ändå som uppskattar det är Vinja som snörullade flera gånger på sista rastningen.

 

Tänkte att nu när det är så snöigt och tråkigt ute så tänkte jag avsluta med en härlig sommar bildSunshine . Så titta och njut.

 

 

  

Visst längtar man tills det ser ut så här igen.

 

 

Natti, NattiCounting Sheep

 

 







 
 
Freja

Freja

11 februari 2011 03:13

Tycker då allt att ni fått härliga bilder idag med!!! Och jaaaa, sommar!!!! Vill ha så mycket man bara kan...

Min husse är tatuerare ;) så han kan säkert fixa en tavla om du vill, tyvärr tar det ju en hel del tid och kostar därför en del, men ni kan ju diskutera det!!! (förövrigt hälsar han att det är klart då vågar tatuera dig =) men det ska man ju bara göra om man vill såklart) Indirekt sover han inte lite, bara lite i taget, två timmar sömn, vaken en halv, en timme sömn, vaken en... osv... Men det går om man bara vill säger han!
Envis som få den där hussen...

Nu ska vi försöka oss på just det där med att sova igen... Jag hjälper till och myser såklart!!!
Phalénekramar!!! Vuff!!!

http://prinsessanfreja.blogspot.com

 
Rudi

Rudi

11 februari 2011 08:05

Ja, nu lär det väl dröja innan spårselen kommer på igen. Fast jag älskar ju snön nästan lika mycket som spårning så inte gör det mig nåt!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
sofie

sofie

11 februari 2011 08:53

Jag tycker att det är hälrigt med vintern så länge plogbilen visar sig. Nu verkar det vara brist på sådana i våran stad. Helt otroligt att man ska få pulsa fram.

sommaren har dock två stora minus som vi nu slipper fästingar och ormar.

http://maysan-astrid.blogspot..com

 
Jessica

Jessica

11 februari 2011 10:59

Finfina buskort:))
Här sägs det vara oväder på G men jag hoppas det skonar Skåne för nu vill jag fortsätta spåra och träna även om jag älskar snö:)
Ha en härlig helg!

http://www.yrlabus.se

 
Kerstin

Kerstin

11 februari 2011 12:10

Ja fy bubblan vad med snö det damp ner...kom inte ut i morse, men nu skiner solen!
Fartiga bilder och det ser ut som att de fyrbenta gillade vädret i alla fall...
Sommarbilden ser alldeles för ljuvlig ut och som ngn skrev då kommer fästingarna o ormarna och tar över...
Önskar er en Trevlig Helg!

http://trekillarsblogg.bloggplatsen.se

 
Sarah

Sarah

11 februari 2011 12:16

Vad ni är duktiga!! :D Grattis till framgångarna!
Tanken i början var att tävla i spår med henne men som sagt mina tävlingsnerver klara inte det så kämpade mig ut på lydnadsplan med enormt stöd av lydnadskompisar!

Nu tyvärr har intresset bleknat lite, iaf att tävla. Träna blir för att det är kul och att jizz ska ha något att göra:)
Annars är vi mkt ute hos min pojkvän som bor långt ute på landet på en gård där han jobbar hemma. Har flera verkstäder och Jizz går lite som gårdhund och vaktar oss. Hon trivs kanon bra som det! Är ute hela dagarna, springer på hela gården, vaktar samtidigt som hon får härliga skogspromenader med lite upplet och så :)

Visst är det hemsk med denna snö som kommer nu :( Det var ju nästan vår innan och man såg lite grönt och barmark! Men som sagt hundarna verkar älska det iaf och det är väl positivt ;)

http://starlet83.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Jenny, Elba o Dio

11 februari 2011 13:34

Åh så grönt och härligt det ser ut med sommar :) Men vi är på rätt sida om vintern! SNART är snön ett minne blott och grönskan börjar spira igen :)

Visst njuter man extra av lediga helger då man jobbar (oftast allt för många ) helger :)
Hoppas på finväder så att du kan njuuuta riktigt ordentligt!

Dio skickar en pirayapuss!

 
Monica

Monica

11 februari 2011 15:24

Det blev ju bra bilder trots snön och Vinja i gräset var fin bara det inte blir en het sommar vill ju kunna njuta av vädret någon gång.
37 cm snö har vi fått, och där det drivit är det över halvmetern inte roligt alls.
Ha en skön fredag;-)

http://ingemix.bloggplatsen.se

 
Hillman & Illerson

Hillman & Illerson

11 februari 2011 18:17

Ja nog skulle det vara skönt med grön gräs under tassarna och sådär en 18 grader varmt, i stället har vi massor av snö och minus 21. Husse tittade för 15 minuter sen då var det 18. Tvi attan det blir griskallt.

Taxkramisar.

http://taxar.bloggagratis.se

 
Junitjej

Junitjej

11 februari 2011 20:05

Så kul hundarna har det tillsammans!

http://junitjejen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards