Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 23 mars 2011

Härlig Dag Med Laila, Kenzo & Izac

Av Heratorpets Vinja - 23 mars 2011 21:30

Idag har Vinja och jag varit hemma hos Laila, Kenzo och Izac. Har blivit lite spår på gärdena för Vinja och Kenzo.


Vinja fick ett spår som var lite drygt 400m med 8+slut. Det blåste som bara den och hon slog en del, men hittade i alla fall alla sina pinnarWoohoo!.



  

Vinja med en av alla små apporter som hon hittade.


  

Slutet hittade hon också   .



Kenzo fick ett näringsspår. Vet inte hur långt men mellan 3-400m tror jag det var. Gick kanon bra för honom också trots blåsten. Även han hitta alla sina apporter   .



  

Kenzo i spåret.


  

Här ligger det en apport.


  

Lite godis måste man ju få när man hittar sakerna som matte lagt ut.


  

Så bar det iväg i spåret igen.


  

Kom till slutet gjorde dom också   .


  

Vinja spanar när Kenzo spårar.



Även lille Izac fick använda sin lilla näsa idag. Han fick nämligen pröva på sina första spårrutor. Riktigt duktig var han i sina premiär rutor   . Izac är en working kelpie och ska bli en vallhund när han blir stor.



  

Hmm, det är någon som lagt en massa godis här....


  

Mums, det här var ju riktigt kul det här med att spåra.....Och gott också.



En liten filmsnutt på Izac i sin spårruta kommer det här.



  




Efter vi spårat så blev jag bjuden på lite kina mat Chinese Restaurant. Mums vad gott det var. När vi ätit så blev det en liten sväng bort mot 4H gården så Izac skulle få träffa fåren liteSheep. Tyvärr så ville inte fåren träffa Izac för dom höll sig undan så fort han tittade på dom.


Sen blev det en liten sväng upp i skogen så alla vovvar skulle få rasta sig lite.



   

Izac hittade en liten pinne i skogen som han tyckte smakade bra.


   

Riktigt litet charmtroll är han den lille Izac.



Har tyvärr inte blivit så mycke promenad idag, men hon har ju fått spåra lite. Hoppas vi kan få slippa blåsten snart för den är inte kul.



Tack Laila för en trevlig dag med spår, valpmys och god mat. 








 
 
Laila, Kenzo och Izac

Laila, Kenzo och Izac

23 mars 2011 22:27

Åååå va bra fimlen blev, å bilderna såklart...
Tusen tack för en trevlig och avkopplande dag.. Tur för mig att jag har dig.. speciellt i dag.. jösses vad förvirrad jag var.. upplever att det är lite bättre nu till kvällen ;o) ..heh..
Go natt Kramar från oss

http://www.2vallhundar.se

 
Freja

Freja

24 mars 2011 01:53

Helloj!!! Snygga som vanligt trots blåsten! Var faktiskt rätt ok här idag även om det brukar blåsa mer än löjligt i den här stan... Måste fråga, vems är de andra voffsarna? Är det dina syskon Vinja? Frejekramar!!!

http://prinsessanfreja.blogspot.com

 
Rudi

Rudi

24 mars 2011 07:37

Vilket fint bebis-spår till charm-Izac! Lyssna på farbror Rudi nu: spår är livets roligaste grej! Sen kanske du ska valla lite får också förstås, men spår är det bästa!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Anna med flock

Anna med flock

24 mars 2011 08:53

Låter som en trevlig dag! Kul att Vinja klarade spåret och fann alla pinnarna trots blåst, duktig tjej! :)

http://timsevimse.wordpress.com

 
Sarah

Sarah

24 mars 2011 10:07

Duktiga vovvar! :)

Sv; Försöker att minska ner på min värktabletts ranson för har ett mycket ett tag och det känns inte så bra.
Treo kan funka men gjorde inte igår och har inga andra tabl tyvärr så då är det bara att stå ut. Jag vet ju att det beror på att jag inte sover ordentligt så bästa är bara att lägga sig och sova ett par tim eller så. Då brukar det försvinna men igår var det ett jäkla liv här så kunde inte ens sova...

Det är mest semestervik jag söker för det som finns nu och har redan ett sååå.. ;) ... Det är arbetsmarknadskontoret som tvingar mig att söka ändå.. Förstår att dom tycker det men lite individanpassat kanske det kunde vara om man redan har ett sommarvik med mera...

Jajjemen har massa bilder och kommer upp i ett inlägg idag! :D

Ha det gott! :)

http://starlet83.bloggplatsen.se

 
Sarah

Sarah

24 mars 2011 10:52

Sv;DEt var så lite så, älskar att kolla på korten.. tog säker flera tusen kort på henne som liten ;).. Märks det att hon är min bortskämda stumpa?? ;)
Ja valpar är något speciellt, ÄLSKAR valpar!

Tack hoppas det går lika bra som i tisdags med joggingen!...
Ja det där med promenad är ibland svårt, att hitta bra ställen, jag vill ju helst gå lös med Jizz också så ännu svårare när man är i stan...

Det ska jag göra, hon pussar nog hysteriskt tillbaka om jag känner henne rätt ;)

http://starlet83.bloggplatsen.se

 
Kicki

Kicki

24 mars 2011 14:14

...ja fy vad de blåser å lilltroll ska jaga ikapp vartenda lööööv....satan så hon strider men de går bättre å bättre...blir några enstaka ryck idag men hon skööte sig bättre än igår för då va hon billig!!*L* Annie va oxxå rätt billig igår då hon hittade vildsvinsskit å rullade sig i så de dröp om henne efteråt...skithundar med andra ord!!*L*

http://www.gammtackan.blogg.se

 
Henrik Olsson

Henrik Olsson

24 mars 2011 16:41

Att avsluta spårandet med kinamat låter som en riktig höjdare!!

Själv blir det lugna gatan för min del - en envis nackspärr tar bort all motivation just nu :S

http://www.henrikolsson.eu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards