Heratorpets Vinja

Alla inlägg den 3 april 2011

Av Heratorpets Vinja - 3 april 2011 23:45

Idag har verkligen varit fullt upp hela dagenPhew. Väckarklockan ringde 7,30 och då var jag verkligen segAlarm Clock . Beror kanske på att jag hade svårt att komma i säng igår igen, klockan var nog halv 2 innan jag kom i säng. Lite sent kanske  Embarrassed.


Klockan halv 9 var jag och hämta Angie och Zäpo för dom hade sin kurs idag på bruks som började klockan 9. 



  

Angie och Zäpo lyssnar på instruktören.


  

Övade platsliggning gjorde dom.


  

Instruktörerna Bosse med sin hund Gissa och Roger.

  


Medans dom hade teori så passade jag och Vinja på att träna lite. Gick väl sådär med den. Nog märks det att det var VÄLDIGT länge sen vi träna, så nu gäller det ligga i om det ska bli några resultat Wink.

  

Det vi träna på idag var fritt följ, gick väl sådär. Hon tränger sådant lilla fröken, speciellt när det var länge sen vi träna. Får träna mera och även försöka träna bort trängningarna. En inkallning med stå och ligg blev det också. Den gick verkligen kanon Wakka Wakka, kul att nått sitter sen i höstas. Skulle även testat lite framåtsändande, men när "gubbarna" var borta så får vi ta det en annan gång.

  

Lite skall körde vi också, hon skäller rätt okej men sitter väl inte riktigt stilla. Men som Ingrid och jag sagt förut, bättre att hon skäller och hamnar lite snett än att skälla dåligt och sitta rakt. Bägge apporteringarna blev det också. Metallen är ju inte vidare kul tycker Vinja så den är riktigt seg Sadly I Can't. Så den behövs verkligen träna massor på. Vet bara inte hur jag ska få henne tycka den är mindre läbbigHmm 2 . Så är det någon som har någon bra ide så mottages den tacksamt Bow Down Before You.


Tunga apporten går lite bättre Way To Go, men eftersom hon även där håller lite dåligt så hamnar den på kanten och då har hon svårt att springa med den rakt. Så det behövs också tränas på. Krypet han vi också med lite, tränar just nu mest på att få in bra vänster svängar vilket inte är lätt Hmm.


Så nog finns det en massa att träna innan man törs ut och tävla.



Efter jag skjutsat hem Angie och Zäpo så bar det av hem till Jessica för att vara med på hennes valpträff. Dom hade ju börjat vid 10 men jag var där ca halv 12.


Var verkligen kul att se dom små liven igen, jösses vad dom vuxit. Så söta var dom allihopa  . Dom hade tränat på lite inkallning, förbuds övningar, kollat lite på vilt och haft avslappnings övningar. Kan ha missat nått då jag kom lite senare.


Jessica Berättade/visade lite med jakten om olika signaler och hur man lärde in vissa saker. Går inte in närmare på det då jag säkert skriver fel.


Var tyvärr inte världens bästa fotograferings väder ute då det var mulet och grått Black Cloud. Men lite bilder blev det.


Är tyvärr inte heller säker på vem som är vem av alla valpar. Är verkligen inte lätt se skillnad på dom när dom alla är svarta. Men jag tror att jag prickat rätt på några valpar i alla fall. Har fusk kollat på Jessicas sida om valparna och kunnat få till lite, men tyvärr inte alla. Har även missat att fota ett par av dom. Men men, inte mycke att göra åt.



  

Sigge.


  

Linda och Jocke.


    

Tror dessa 2 bilder är på Daisy. Hade tagit en en annan bild där jag såg samma skor där jag även såg vem som ägde dom. Så med lite tur är det rätt   .


  

Malena och Lennon.


  

Tror detta också är Lennon.


  


  

Dessa två har jag ingen aning om vilka dom är.


    

Mynta.


  

Jessica instruerar lite.


  

Okänd valp igen.


  

En del av valpgänget.


  

Trolla.


  

Glimma.


  

På slutet så började det att regnaRain Cloud. Var tur att det kom på slutet och inte var hela tiden.


När valpträffen var slut så åkte jag och Vinja hem till Ingrid för lite mera träning. Regnade som fan så det var tur vi kan träna inne Thumbs Up.


Där blev det lite fritt följ, stegförflyttningar, kryp och bakdelskontroll. Även där så träna vi vänster svängar i krypet och jag fick en massa bra tips av Ingrid. Så nu ska bara matten komma ihåg allt och lära sig att "gå rätt" Wink. Även i backningen fick jag bra tips som även det måste matten träna på. Blev väldans massa att komma ihåg för mig idagPhew.


Inne i hallen var verkligen inte lätt att fota, men här kommer 2 bilder på Ingrid och Allt-I när dom tränar stadga.



    




Hoppas verkligen på bättre väder tills i morgon. Då kanske det kan hinnas med lite träning då också. Mera lydnad behövs verkligen och även spår upptag skulle behövas en väldans massa mera träning på.


Men vi får se vad som händer i morgon. En sak är i alla fall säkert att jag ska nog inte sätta någon klocka på larm utan sussa så länge jag vill Pillow.



Jösses vad mycke ni fick läsa idag. Hoppas ni orkade ända hit ner.






Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards