Heratorpets Vinja

Alla inlägg den 16 april 2011

Av Heratorpets Vinja - 16 april 2011 20:07

Idag har varit en väldigt lång hunddag igenPuppy 1. Tyvärr så har väl inte Vinja fått röra sig så mycke. Har nämligen varit spårläggare till våran lägre spår tävling som var idag.


Var extra kul idag för det var 2 blogg kompisar som skulle komma och tävla. Det var Britt Marie och Rudi som tävlade spår och det var Christine med Wilses Delta som tävlade i Högre klass Rapport. Även min kompis Jessica med Gnista var med och tävlade i spår.


Jätte kul att få träffa sina bloggkompisar i verkliga livetSunshine .



Angies och min dag började vid 9 taget uppe i Skiren för att lägga spår. Vi skulle lägga 2 spår var och även vara spårmottagare. Vi har haft kanon fint väder idag, det ända tråkiga är att det har blåst en del  Windy.


Efter vi tagit emot på våra spår åkte vi ner för att kolla lite på tävlingen. Träffade då Christine och Delta som tyvärr fått brytit på rapporten då Delta hade hittat en joggare i skogen som var kul. Träffade även det super duktiga ekipaget Kerstin Melin med sin Wilses Cito. Tyvärr hade även dom fått bryta då stackars Cito slitit av en klo ute på rapport sträckan  . Som tur va så hade jag lite tassbandage i bilen så dom kunde få det omlindat  Veterinarian.



    

Lilla söta Delta.



Sen var det dags för Jessica och Gnista att köra sin lydnad. Självklart var jag där med kameran och fotade lite   .



  

Jessica och Gnista startklara. Kolla in den fina kontakten.


  

Linförighet.


  

Framförgående.


  

Läggande under gång.


  

Kryp.


  

Apportering.


  

Hoppet.


  

Jessica och Gnista efter dagens lydnadspass.


    

Bara en liten söt vovve som jag fotade, tror den var med och tävlade men kommer inte ihåg vad den hette.



Sen var det dags för Britt Marie och Rudi att göra sin lydnad.



  

Linförighet.


  

Språng marsch.


  

Framförgående.


  

Stannar fint när matte säger till.


  

Här skulle det vara ett läggande, men Rudi hörde nog inte för det blåste så ute....


  

Rudi i fullfart på inkallningen.


  

Kryp.


  

Apportering.


  

Rudi förbereder sig inför hoppet.


  

Hoppar ut....


  

Och hoppar tillbaka.


  

Jessicas lilla söta valp Glimma var också med idag.


  

En väldigt trött Rudi efter dagens tävling.


  

Agnes, Jessica och Gnista väntar på prisutdelningen.


  

Britt Marie och Rudi väntar också på prisutdelningem.


  

Rudi får sitt protokoll för dagens tävling. Dom fick 449,5p och blev godkända.


  

Jessica och domarna.


    

Jessica och Gnista vann hela tävlingen och fick 564,25p och blev uppflyttade.



Efter att tävlingen var slut så var det åter dags ut i skogen igen. Ska även vara spårläggare i morgondagens tävling så Janne hjälpte mig att snitsla upp spåret eftersom jag inte hittar i dom skogarna....Hittar väl inte i någon skog om jag ska vara riktigt ärlig Shy Whistler.


Som tur är så är inte morgondagens spår så långa. Bara 600 m, elit skydds hundarna som ska ha dom spåren.


Berra och Vinja fick vara med i skogen när vi snitslade. Har tyvärr inte blivit någon annan promenad då jag var super trött när jag kom hem. Så efter detta inlägg är klart så är det nog sängen som gäller för mig   .



  

Visst passar Janne bra i kjol   .


  

Här hittar Janne nått spännande på marken som måste undersökas.....eller var det så att han kanske snubblade....


  

Janne och Berra på väg igen.



Vid halv 5 taget var vi äntligen färdiga att åka hem. Eftersom inte Vinja har fått vara med alls i sin egen blogg idag så kommer här 4 kort som jag tog vid ån när jag kom hem.



        

Mattes lilla pärla.



Nu är klockan snart 21,30, så ska jag orka upp i tid så är det sängen som gäller väldigt snart.


Om jag stannar kvar och kollar på tävlingarna i morgon så kanske ni kan få se lite kort då också. Tyvärr är det nog inte någon med dom jag känner i morgon.


Hoppas ni haft en bra lördag   











Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards