Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 22 april 2011

Spårupptag & Uppletande

Av Heratorpets Vinja - 22 april 2011 20:20

Idag har jag inte satt någon klocka på ringning utan sov tills jag vaknade själv. Var så skönt   .

  

Träffade Janne på bruks vid kl 11 för att ut och träna några spårupptag. Hade lagt 2 upptag, det första gick åt helvete igen Pulling My Hair Out. Fick sitta i skogen en stund igen och sen tog vi andra upptaget.


Gick ut och tog andra spåret. Började att gå ut fel men vände sen av sig själv Wakka Wakka . Det spåret var kanske ca 300 m med 2+slut och dom hittade hon hur bra som helst Thumbs Up . Var även en spetsvinkel som Janne sa hon tog helt perfekt, så det var ju kul Well Done.


Hoppas verkligen att Janne kan "fixa" Vinjas upptag innan vi ska tävla. Missar alldeles för mycke poäng om hon skulle ta bakspår Pouty.



  

Det är väldigt fin skog uppe i Skiren på många ställen.


  

Men på vissa ställen ser det ut så här, inte lika fint.


  

Vinja med dagens spårslut.



Efter vi spårat så följde jag med Janne att snitsla spår inför den kommande Elit spårs tävlingen på klubben. Vinja och Berra var med i skogen och sprang. Tyvärr så blev det inga kort från skogen, hade jämnt göra att hålla reda på alla snitslar som skulle sättas upp.


När vi var klara med det så åkte vi tillbaka till klubben för att valla av en ruta för lite uppletande. Vallade av hela rutan och la ut 4 föremål. Hittade alla idag, även inom rätt tid vilket var ju kanon   .



  

Våran fina klubbstuga.


  

Härligt gröna och fina börjar planerna bli också.


  

Vinja med ett av dom fyra föremålen hon hittade på dagens uppletande.



Sen blev det dags för hemfärd. Blev ett litet stopp här innan jag åkte hem för jag var så jätte hungrig.


  



Hade ett ärende utanför stan och sen på hemvägen stannade jag vid Spicy Hot för att ta med lite mat hem. Ska ut och jobba i natt och hade ingen lust stå och laga mat innan jag skulle gå och vila/sova lite   .



  

Avslutar med en liten bild på min söta lilla flicka.



Hoppas att ni haft en bra långfredag. Nu är det snart jobbar dags så vi får höras i morgon igen.


Bye, Bye Hello







 
 
Sarah

Sarah

22 april 2011 21:26

Vilken gullig klubbstuga :) Vad sugen jag blev på upplet nu!! :)

http://starlet83.bloggplatsen.se

 
Anna med flock

Anna med flock

22 april 2011 22:12

Duktig hon är tjejen i både spår och uppletande. Håller tummarna för att ni får till säkra spårupptag igen. Ha en fortsatt fin påskhelg, Glad Påsk!

http://timsevimse.wordpress.com

 
Ingen bild

Jenny o Dio

22 april 2011 22:22

Ni får nog till det innan det är tävlingsdax! Vi håller tummarna för det!

Era skogar ser jättehärliga ut! Våra börjar bli snöfria också nu. Vi tränar på med diverse småsaker och spår. Det är kul även om jag numera står mer på sidan än jag skulle önska... Men det blir nog andra tider vad det lider :) Det lilla jag hinner med är ju kul iallafall, även om jag saknar mitt lurvöra en hel del :(

 
Rudi  och matte

Rudi och matte

22 april 2011 22:29

Kul att läsa om er träning. Uppletande är ju så kul, det var några veckor sen vi gjorde det, nu fick jag lust att göra en ruta i morgon! Det måste vara hur bra som helst att ha någon att träna med och som, hjälper till att fixa problemen!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

22 april 2011 22:57

Vilket kanonställe ni har att träna på och en jättefin stuga. Mysigt!
Roligt att få följa er träning.
Sv. Tack för det. Ska kolla lite. Kenneln känner jag till.
Ha det bra på jobbet
Susanne

http://quilaoronja.blogspot.com

 
Jeanette, & Sly

Jeanette, & Sly

23 april 2011 08:16

Skönt att andra upptaget gick så bra, det klart att ni kommer få fina upptag igen. Fina bilder som vanligt:) Ha en skön fortsättning på påsken!

http://www.starsweepers.se

 
Madde

Madde

23 april 2011 08:50

Retligt det där med bakspår, jag körde ju hård avdresyr på tävling och styrde nelly 2 ggr till bakspår :-/
Körde en hel del riktningsbestämmelse innan jag hoppade på upptag igen och det fungerade aktiskt riktigt bra =)

Ha en trevlig påsk!

http://schaferlyan.blogspot.com

 
Ingen bild

Henrik Olsson

23 april 2011 13:46

Jag är imponerad över hur hårt du tränar :)

Glad påsk på er!

 
Ingen bild

Henrik Olsson

23 april 2011 14:25

Sv: Ja, nog har vintern satt sina spår i träningen, men å andra sidan känner man sig alltid att man inte tränat tillräckligt inför tävlingar och sånt :)

 
Kerstin

Kerstin

23 april 2011 14:39

Vad skönt att slippa ställa klockan...det gör inte vi heller men här bor det en väckaklocka som ställer till det om man inte masar sig upp...typiskt Ramos när vi byter boende, vi bor i stugan nu i påsk!Vi flyttar hit på riktigt i början på juni...huset blir färdigt i augusti...
Härligt att vara i skogen igen och det kommer säkert att gå bra för er när ni ska ut och tävla igen.
Ha det fortatt den här ljuvliga helgen// Kram

http://trekillarsblogg.bloggplatsen.se

 
Hillman

Hillman

23 april 2011 18:41

Härligt väder tycks det va i hela landet, även vi har det skönt fast inge spårläggning förstås, för det har rävis lagt själv, hihi.

Taxkramisar.

http://taxar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards