Heratorpets Vinja

Alla inlägg den 25 maj 2011

Av Heratorpets Vinja - 25 maj 2011 22:54

Idag så åkte jag och Angie till Hagby för att gå en promenadWalking The Dog Female. Har även idag blåst som bara faanWindy och varit hel konstigt väder. Vi hade rätt tur med vädret på våran sväng och eftersom det var en skogsväg vi gick så skyddade ju träden en del för blåsten.


Är en jätte mysig sväng att gå det ända tråkiga är att man måste vända. Visst kan man gå runt men då blir det super lång sväng.


Dagens sväng blev lite drygt 8 km.


Skulle egentligen jobbat em idag men tog en dag ledigt för att få lite hjälp av Janne på kvällen.


Blev mest fokus på apporteringen men blev även lite framåtsändande, hopp och stegen. Tycker det går framåt med att vara tyst på apporteringen  Happy men det är långt i från klart.


Så dagens lydnads pass gick riktigt skapligt idag  Sunshine .


Sen åkte vi till skogen och Janne la 2 spårupptag till Vinja. Hon har ju lite problem att gå rakt ut och leta efter spåret. Men idag så gjorde hon bägge kanon bra  Woohoo!. Första spåret gick hon först över lite för att vinden låg så. Gick några meter bakspår för att sen vända och gå åt rätt håll  Bravo!.


Det andra gick hon också rakt ut och gick rätt direkt. Så duktig hon var idag min lilla flicka You Rock.


Blev tyvärr inga bilder från träningen. Bara en när hon hoppar över hindret.



  

Tjoohoo, här kommer jag.



Ett gäng bilder från dagens promenad kommer här.



  

På väg ut på promenad.


  

Zäpo hittat en pinne.


  

Vinja hittade också en pinne.


  

Kom och ta den om ni kan.....


  

Men skynda dig med min boll då tycker Rex.


  

Fina Zäpo.


  

Angie och Rex.


  

Zäpo och Rex med sina bollar.


  

Vinja poserar utanför jaktstugan.


  

Hmm, undrar hur en sån här funkar....


  

Paus i skuggan.


  

Fina Zäpo.


  

Stiliga Rex.


  

Min vackra flicka.


  

Kom och ta min kong om ni törs.....


  

Nästan framme vid bilen.


I morgon så jobbar jag em så det blir att gå upp lite skapligt så vi hinner gå en sväng. Bara hoppas det vill sluta att blåsa för det är verkligen inte skönt ute när det blåser såThumbs Down.


Hoppas att ni haft en bra dag.


Natti, Natti Dreaming
















Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards