Heratorpets Vinja

Alla inlägg den 29 maj 2011

Av Heratorpets Vinja - 29 maj 2011 20:51

Dagen började som sagt rätt tidigt idagAlarm Clock. Klockan 5,45 hämtade jag Vicky för avfärd mot Södertälje, eller snarare i Turinge där vi skulle samlas för spåret.


Ju närmare vi kom Södertälje ju sämre väder blev det och det började att regna  Rain Cloud. Det var 10 startande och vi drog startnr 6.


For iväg ut till spårmarkerna och det blev lite väntan på våran tur.


Spåret började inte bra då Vinja tog bakspår  Sadly I Can't , var en del uppbökat i upptags rutan så det hade säker varit lite grisar där på besök  Pig . Vände på Vinja och vi hittade ut och rätt håll.


Hittade 1:a pinnen och sen kom första strulet. Började dra sig runt åt vänster vilket inte var rätt för då hade vi kommit tillbaka till rutan. Som tur var så hittade jag tillbaka där vi hittat pinnen och fick henne på rätt spår.


Var rätt mycke vatten i början, hittade sen 2:a pinnen. Fick sen lite strul igen och jag tror vi missade nästa pinne. Fortsatte och hittade sen våran 3:e pinne. Efter den så var det in i en tät granskog som inte var lätt komma igenom. Spåret kom sen ut på ett litet gärde och det var där vi tappade bort oss fick jag veta efteråt.


Spåret hade sneddat över och gått tillbaka in i skogen åt höger, men Vinja följde gärdet och gick sen över diket längre bort och upp i skogen. När vi kom fram till några hus så förstod jag vi var helt fel ute  No.


Eftersom jag inte visste var vi gått fel och troligtvis inte skulle hitta så selade jag av och ringde spårläggaren och sa att vi är helt vilse  Question Mark.


Så här i efterhand så skulle man kanske gjort annorlunda. Men saken var den att Vinja verkligen såg ut att ha ett spår hela tiden, vilket hon säkert hade men tyvärr fel efter gärdet. Och eftersom det är hon som har näsan så var det ju bara lita på henne.


Hur många gånger har man inte hört om folk som tävlat och varit så säkra på att hunden gått fel men sen fått reda på att det inte alls var så. Så av den anledningen så hängde jag bara på. Väldans tråkigt att vi inte hittade till slutet. Men det är inte mycke göra åt.



Inte blev det några kort heller, bara på Vicky när vi väntade på lottningen.



  



Var redigt blöt och frusen efter ha varit ute i regnet. Som tur så hade jag ombyte. Eftersom vädret var så dåligt så åkte Vicky och jag hem direkt.


Hemma hos Vicky så passade jag på att träffa Vickys nya familje medlem. En border collie valp som heter Texas. Vilken sötnos, men så liten han var. Är ju van vid schäfer valpar så den här såg ju ut som en liten plutt bara.


Inte var han lätt att fota heller för inte var han så mycke stilla inte.



  

Texas.


  

Gott med tuggben.


  

På upptäcksfärd.


  

Liten stund satt han stilla det lilla yrvädret.


  

På språng på gräsmattan.


  

Spanar lite vad dom andra hundarna gör.


  

Liten sötnos.


  

Kollar in presseningen.



På em så gick jag och Angie en liten sväng i skogen. Blev bara en kortis på lite drygt 4,5 km. Men det kändes rätt lagom efter vi irrat runt i skogen på fm.



  

Mattes fina flicka.


  

Spanar efter Zäpo och Rex.


  

Zäpo smyger på morsan.


  

Mor och son.


  

Alla tre på samma fläck.


  

Lite poserande ute vid udden på hemvägen.


  

Min lilla skrutta.



Känns verkligen inte kul att missa spåret  Sad , men det är inte så mycke att göra åt. Är väl bara att träna mera på lite svåra klurigheter och hoppas det går bättre nästa gång.


Har ingen mera tävling inplanerad just nu, utan nu får vi träna ordentligt innan vi anmäler oss igen. Vinja ska föresten till tandläkaren på tisdag och fixa en hörntand som hon slagit av lite i toppen. Har själv inte sett det men när vi vaccinerade sist så såg veterinären det.


Är antingen 7 eller 28 dagars karens beronde på vilken narkos dom använder.


Jag får tacka så mycke för alla tum och tass hållningar  Bow Down Before You , men tyvärr så klantade vi oss denna gången.


Hoppas att eran helg varit bra.


Natti, Natti  Dreaming .






Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards