Heratorpets Vinja

Alla inlägg den 5 juni 2011

Av Heratorpets Vinja - 5 juni 2011 22:11

Ja då var sista fm gjord, känns skönt att slippa gå upp halv 5 i morgon bitti  . Fast någon jätte lång sovmorgon blir det inte. Måste ju hinna gå en sväng på fm innan jag ska jobba och man har ju ingen aning om hur varmt det blir ute i morgon  .


Idag har det inte varit fullt lika varmt ute, vilket var rätt skönt. Det som var synd var att det blåste rätt ordentligt Windy. Blev en sväng ut mot udden, förbi Torsharg, ut mot Viggeby och genom kohagen vid Gärtre och hem. Ca 7,5 km blev dagens sväng.


Hade även passat på att stoppa ner apporten i ryggsäcken och tränade vid 2 tillfällen på promenaden. Blev förvånand att det gick så bra Thumbs Up, eftersom jag var själv och ingen kunde ta apporten så körde jag en ny variant.


Talade helt enkelt om för henne flera gånger innan jag skickade att hon skulle vara TYST, även precis innan jag skickade henne sa jag tyst. Och det funkade, 3 ggr i rad första gången var hon tyst och andra gången fick hon apportera 4 ggr varav den sista sa jag inget utan gjorde mera som en "riktig" apportering. Och hon var tyst även då också, kanon kul Woohoo!.


Så nu får jag väl testa så ett tag och hoppas att det fortsätter att funka.


Lite bilder blev det från dagens sväng.



  

Så var vi på väg ut på promenad. Gräset har verkligen vuxit massor, hoppas inte stigen växer igen.


  

Hittade en liten rosbuske som börjat att blomma.


  

Mattes lilla snygging.


  

På väg ut mot Viggeby.


  

Lite svalkande om fötterna blev det i bäcken. Tyvärr så lite vatten kvar att det blev mest leravatten direkt.


  

Efter dagens första apporterings pass.


  

I gräset med bollen.


  

Glad Vinja med sin kong.


  

Ett gäng vackra lila blommor hittade jag vid ån.


  

Vinja vaktar väskan medan matten rastar sig i skogen.


  

Var nått som bet mig på armen igår kväll när vi var ute. Idag är den svullen och kliar massor   .


  

Utsikt från berget i kohagen som vi gick igenom.



Får hoppas det blir lite lagom varmt på fm i morgon så det blir någon promenad.


Nu ska jag ta och kolla lite vad ni haft för under dagen.


Ha det så bra så hörs vi i morgon Heart Glasses.











Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards