Heratorpets Vinja

Alla inlägg den 10 juni 2011

Av Heratorpets Vinja - 10 juni 2011 23:36

Jippie, äntligen några dagar ledigt igen  , börjar igen på onsdag morgon.


Vädret har det inte blivit nån förändring på, det är fortfarande olidligt hettHand fan. fast nu när man är ledig så funkar det ju bättre då man kan gå promenader lite senare på kvällen.


På dan idag så gick det ju knappt vara ute så varmt var det  Sweaty.


Så jag och Angie åkte till Jollebasen och badade med hundarna när jag vaknat. Blev riktigt förvånad då det blivit varmare bara på några dagar, var nu 20 grader i vattnet. Så nu behöver man inte åka till Strömsholm på några månader utan kan träna ute gratis istället  Thumbs Up .


Ca 30 min låg Vinja i badet i ett sträck. Blev även ett gäng intervaller när jag kastade ut leksaken. Tyvärr så trasslade den in sig under bryggan efter drygt halva tiden så nu får vi köpa en ny Kung Wubba att ha när hon badar.



  

Vinja för börja med lite uppvärmning genom att simma omkring lite. Den gröna badsaken har ni sett för sista gången här.


  

Zäpo kämpar på i vattnet.


  

Rex trivs också i vattnet.


  

Söta Zäpo.


  

Så här ser det ut vid Jollebasen, bilden tagen längst ut från bryggan.


  

Rex och Zäpo.


  

Vinja kastar sig ut efter sin badsak och Zäpo funderar om han ska följa med ut ser det ut som.


  

Angie med gänget vid strandkanten.


  

Tänker du kasta idag eller........


  

Alla vill ha bollen.



Sen blev det hem och slappa lite i soffan  Couch Potato. Vid 8 taget så började vi piggna till igen och gav oss ut på promenad  Walking The Dog Female. Blev en sväng ut mot Kolsta och upp i skogen och runt. Var bara jag och Vinja på promenaden, eller det kanske inte är helt riktigt riktigt  Thinking. Det var jag, Vinja och ca 5 miljoner mygg som gjorde sällskap  Buggie 2 . Så någon kvällspromenad i skogen så länge det fortfarande är varmt blir det nog inte på ett tag. Man gjorde ju inget annat än att vifta bort alla myggen.

  

Lite drygt 6,5 km blev dagens promenad. Var meningen jag skulle gått en längre sväng men jag stod inte ut med alla myggen  Pulling My Hair Out.


Lite apporterings träning blev det också på promenaden. Stannade vid 3 tillfällen och kastade apporten 2-3 ggr varje gång och hon var tyst ALLA gångerna  Woohoo! . Så jävla skönt att träningen gett resultat Thumbs Up. Ska nu bara bli spännande att se hur det blir när vi kommer ut på en appellplan och sen att någon kommenderar, vet ju inte om det är det som gjort att hon haft startskall. Men det återstår att se nästa gång när vi tränar med nån.


Var verkligen inte lätt att fota med alla myggen, för så fort man stannade så hade man ju fullt av dom på sig  Thumbs Down .



  

En and med sin lilla unge såg vi.


  

Tränat på apportering.


  

Självklart får man bollen som belöning när man varit tyst och duktig.


  

Stannade efter båtslipen och svalkade fötterna lite.


  

Fortfarande varmt ute tycker Vinja.


  

Vattenpaus i solnedgången.


  

Här var tanken från början att jag skulle tagit till vänster så det hade blivit en lite längre sväng. Men jag var så förbannat trött på myggen så det blev snabbaste vägen hem.


  

Solen går ner bakom båtslipen.


  


 

Jag och månen önskar er alla en god natt.













Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards