Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 20 juni 2011

Äntligen Hunnit Med En Mera Riktig Promenad :)

Av Heratorpets Vinja - 20 juni 2011 20:07

Vädret har som vanligt lika blandat som vanligt. I morse när jag gick upp så var det rätt mulet Black Cloud, sen blev det lite sol   när Angie och jag skulle ut och gå en sväng så började det regna litePartly Cloudy men efter nästan halva promenaden så kom solen fram igen   . Så det har verkligen var växlande väder idag.


Idag så åkte vi till våtmarken för att gå en svängWalking The Dog Female, var ett tag sen vi gick där, sen är det perfekt för hundarna kan ju vara lösa hela tiden och är det varmt kan dom ju även bada i ån  In The Pool.


Vinja var riktigt busig idag också, börjar verkligen undra om hon trots allt haft ont i sin tand förut. För jag tycker nog att sen vi fixade den är hon mycke piggare.


Dagens sväng blev lite drygt 7 km, känns skönt att äntligen få till en mera riktig promenad än dom små svängar som blivit flera dagar.


Lite bilder från dagens promenad kommer här.



  

Så här mörkt på himlen var det när vi började våran promenad.


  

Tjoohoo vad kul att busa. Här jagar Zäpo Vinja.


  

Snälla, vi kan väl få bada lite....


  

Men hallå....Jag vill bada.....


  

Vinja jagar sonen.


  

Akta dig morsan för nu tar jag dig....


  

Hörru grabben, inte så kaxig mot morsan.


  

Vinja och Zäpo ligger och är avundsjuka på Rex boll.


  

Mattes fina flicka   .


  

Kolla vilken fin pinne jag hittat.


  

Zäpo står och spanar lite.


  

Fina Zäpo.


  

Gammelfarbror Rex.


  

Liten blomster flicka.


  

Zäpo och Vinja poserar fint på bordet. Nu är vädret även kanon igen.


  

Zäpo fick posera lite själv också.


  

Vi tänkte gå ut på bryggorna och kolla lite, ska inte ni med......


  

Hela fina gänget   .


.

Hade verkligen tur med vädret på våran promenad för efter ca 45 min när vi kommit hem så öppnade sig himlen och det bara vräkte nerThunderstorms. Hörde även Åskar på lite håll, men som tur bara en gång. 


Blir som vanligt spännande se hur morgondagens väder tänker bli  Thinking. Lite på prognoserna är väl knappast nån ide då ändå inte stämmer  Thumbs Down.


Nu är det snart dags att åka och jobba, hoppas jag orkar hålla mig vaken för det blev inte så   mycke sömn nu på kvällen  Pouty. Brukar försöka komma i säng till 5-taget men idag var klockan 18,30 innan jag kom i säng.


Hoppas eran dag varit bra  Thumbs Up . Hinner tyvärr inte hälsa på hos er nu, men med lite tur kanske jag kan göra det under natten  Wink.


Till er som får sova önskar jag en god natts sömn Pillowoch till er som ev jobbar en bra natt på jobbet.


Bye, Bye  Blow Kiss 



 







 
 
Rudi

Rudi

20 juni 2011 21:07

Vad bra att ni fick till en längre prommis idag! Matten och jag har nyss joggat nu på kvällen för det är så skönt väder ute så det går inte att sitta still! Och igår kväll körde vi uppletanderuta i skogen i regnet. Det var superkul!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Chrissie

Chrissie

20 juni 2011 21:13

Tack för tassavtrycket på min blogg:-)
Härliga vovvebilder!!:-))) Vad skulle vi göra utan våra fyrbenta godingar? ;-)

http://djurenojag.bloggplatsen.se

 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

21 juni 2011 00:36

Visst är det härligt, när allt är som det brukar. Dom där långa promenaderna är ju så sköna. Ser ut som vi haft ganska lika väder då. Jag önskar samma som du, lite upptorkat i markerna, inte för varmt, inte för kallt. Det är väl inte för mycket begärt ;-)
Ha en bra natt på jobbet ;-)
Kram (Härliga bilder, så klart)

http://quilaoronja.blogspot.com

 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

21 juni 2011 01:06

Ahaaa....du har testat att beställa! Ska se vad jag kan göra....hm....googla kanske?! Hihi. Annars får jag väl ta mig en sväng till SMHI, (ligger ju straxt intill) ;-) Jag kan väl kräva det vädret vi vill ha, eller??
=)

http://quilaoronja.blogspot.com

 
Henrik Olsson

Henrik Olsson

21 juni 2011 04:37

Klart att dem är lite avundsjuka på Rex boll! :P

Sv: Ja, det har varit ganska intensivt ett tag - och på torsdag får vi besök, och då måste vi vara tillräckligt "färdiga".

Men det borde vi hinna trots att jag tog det lite lugnare igår! :P

http://www.henrikolsson.eu

 
Patricia o grabbarna boys!

Patricia o grabbarna boys!

21 juni 2011 06:48

Jättehärliga bilder från er promenad.
Här har vi ganska exakt lika dant väder.
Ha en bra tisdag.
Kram o vov!

http://www.grabbarnaboys.blogspot.com

 
Monica

Monica

21 juni 2011 06:58

Härligt med en riktig promenad, fina
busbilder;-)))
Ha en skön tisdag;-)))

http://ingemix.bloggplatsen.se

 
Sofie

Sofie

21 juni 2011 08:24

Härligt att ni fick till en ordentlig promenad och att ni hann innan himlen öppnade sig. Det är inte roligt när man står där under ett träd och funderar när det ska sluta spöregna.

Håller med dig ibland är det svårt att hinna med och uppdatera sin egen blogg, läsa andras och jobba. Tur att man har lediga dagar ibland.

Hoppas att du hade en bra natt. Sedan tycker jag helt klart att du ska prova på photoshop det är kul men svårt. Finns bra hjälp på nätet som moderskeppet

http://maysan-astrid.blogspot.com

 
Nina

Nina

21 juni 2011 09:18

Va gött att komma ut på en riktig runda :)! Superfina bilder på alla vovvarna, särskilt den där Vinja sitter på bordet är ju helt underbar. Hoppas att du orkade hålla dig vaken under natten! Ha en go tisdag :). //Kramkram

http://www.palmstrand.se

 
Hillman & Illerson

Hillman & Illerson

21 juni 2011 10:18

Va skönt att det var skapligt väder med lite sol i alla fall, man blir lite piggare när solen lyser på en. Nu ska vi försöka lura ut matten en sväng men det kanske inte funkar, för hon hade visst nåt hon skulle göra först.

Taxpussar.

http://taxar.bloggagratis.se

 
Kicki

Kicki

21 juni 2011 17:39

ja du vädrets makter kan man inte styra över även fast man skulle vilja ha med ett finger å styra lite!!*L* som vanligt massa fina foton!! Hoppas du fått sova nått!! kramiz

http://www.gammtackan.blogg.se

 
Henrik Olsson

Henrik Olsson

21 juni 2011 19:59

Sv: Just nu har det varit lite si och så med träningen, men jag hoppas att jag kommer igång igen snart!

Det har varit ganska mycket den senaste tiden, och energin har inte räckt hela vägen :S

http://www.henrikolsson.eu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards