Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 23 juni 2011

Höftledsröntgen, Träning & Promenad

Av Heratorpets Vinja - 23 juni 2011 22:22

Som vanligt så möttes man av ösregn när man vaknadeRainy. Till o med Vinja tyckte det regnade alldeles för mycke och öronen hängde för att slippa få vatten i dom.


Fm har idag tillbringats hos veterinärenVeterinarian. Det var Zäpo som skulle höft och armbågs röntgas. Allt gick bra där så nu väntar några pirriga dagar innan resultatet kommer in på SKK.


Hur bilderna såg ut ska jag inte uttala mig om då jag inte kan nått om sånt. men i mina ögon såg det bra ut och hon som röntgade sa det inte vara några katastrof höfter i alla fall.


Lite bilder på gossen hos veterinären blev det. Tyvärr inte så bra kvalite då det är svårt att fota inne.



  

Ligger så fint och väntar.


  

Du morsan, hur länge ska vi behöva vänta....


  

Hmm, vad är det här för bord tro....Luktar rätt spännande.....


  

Helt utslagen Zäpo.


  

Kolla in lilla tungan.



Tog lite tid hos veterinären så vi var hemma igen vid 1-taget. Blev hem kollade lite på datan  Computer slappade lite i soffan  Couch Potato och sen blev det lite mat  Spaghetti.


Vädret var väldigt blandat på em, skulle gått ut en sväng vid 6-taget men hade sån tur att jag inte han iväg och gå. För precis när jag skulle börja klä på mig så öppnade himlen sig och det bara vräkte ner  Rain Cloud. Som tur så slutade det efter lite drygt 30 min så då blev det en sväng.


Blev ut mot udden, förbi Torsharg och ut till Viggeby och vände. Tog även samma väg hem, dagens sväng blev lite drygt 7 km. Så skönt komma ut. Hade tur och klarade oss från mera regn  Thumbs Up .


När vi var på väg ut så mötte vi en granne som köpt en lite valp. Var en korsning med rottweiler, labrador och border collie. Blev några bilder på den sötnosen innan vi gick vidare.



      



Dom håller på att fixa till en skogstig som ska bli bredare och få en grusgång och även få belysning. Det är ju kanon, men kolla hur det ser ut nu när det regnat och innan det är klart....



  

Inte speciellt kul gå här just nu   .


  

På väg ut mot udden, här var mycke bättre att gå   .



Vet inte riktigt vad Vinja hade för sig idag på väg ut mot udden. Tror hon var uppe på nästan varenda brygga och kollade. Kan inte riktigt förstå vad som är för kul med detThinking.


Här kommer i alla fall Vinjas besök på bryggorna.



            

Klicka på dom om ni vill se dom större.


  

Riktigt mörka moln på himlen var det.


.

Nere på Torsharg så passade vi på att träna lite. Blev först lite fritt följ med fokus på vänster svängar och inte tränga. Sen lite steg förflyttningar. Är rätt nöjd, men lite mera fin slipning behövs allt.


Krypet körde vi också, även där så var det mest vänster svängar. Gick faktiskt riktigt braThumbs Up. Fast nog är det en hel del kvar innan jag blir helt nöjd.


Blev även apportering, körde 3 ggr i rad utan att det blev startskall/gnäll. Känns så jätte braWoohoo!. Är så glad att det har funkat så bra på dom senaste träningarna med apporteringenRaise The Roof 1.



  

Mattes duktiga flicka med metall apporten  .


  

Bollen får man när man varit duktig.


  

Min söta flicka.


  

Vinja på bus humör.


  

Kul att busa med kongen.


   

.

Får väl hålla tummarna att vi slipper regn nu på några dagar. Tycker det är mer än tillräckligt blött ute nu.


Hoppas ni alla får en bra midsommar sol   och härligt väder Sunny.


Önskar alla en skön midsommar Backyard pool.


 







 
 
Britt Marie o Rudi

Britt Marie o Rudi

23 juni 2011 23:46

Jisses, vilken söt valp! Nu får vi hålla tummarna på ett bra resultat från röntgen! Jag kommer ihåg så spännande det var att vänta och hur glad jag blev när svaret om A-A på höfter och 0-0 på armbågar. Bara att tuta och köra då!
Sv: Jordgubbarna här kostade 40:-/l för plockade, 58:-/kg att plocka själv. Jag har ingen aning om hur det är jämförelsevis.
Det är andra året i rad som jag har sex veckors sammanhängande semester. Det är otroligt skönt, men då tar jag ingen annan semester under året.

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

24 juni 2011 00:32

Vi håller tassar o tummar för ett bra röntgenresultat!!! Snacka om leriga vägar....grrr! Det finns inget som är torrt nu. Regniga midsommarhelger, förstör så mycket för så många :-( Tänk dig, TÄLTA! Näe, tack, hihi.
Söt liten valp :-)
Vi önskar er en riktigt skön helg! (Med en glimt av solen)
Kram från oss ;-)

http://quilaoronja.blogspot.com

 
Eva

Eva

24 juni 2011 07:39

Trevlig midsommar! Hoppas du slipper regnet idag. Här skiner solen, nu på morgonen i alla fall.

http://www.kohagslyckanskennel.se

 
Maja Jaro Hinta Lilja

Maja Jaro Hinta Lilja

24 juni 2011 08:24

Då håller vi tummarna för att de blir fina resultat på Zäpo. Alltid lika nervigt.
Skitväder....ja de kan man vara utan helst.
Trevlig midsommar på Er!!!! Håller tummarna för finfint väder!!!
Kramar på ER

http://www.majazarges.webs.com

 
Madde

Madde

24 juni 2011 09:22

Tycker väntan på svaret från SKK är rätt jobbig :-S

Men håller tummarna för UA resultat och svaret kommer snabbt!
Önskar er en trevlig midsommar!

http://schaferlyan.blogspot.com

 
Britt Marie o Rudi

Britt Marie o Rudi

24 juni 2011 10:14

Svar: Jag har 32 semdagar/år, så det räcker precis :-)

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Henrik Olsson

Henrik Olsson

24 juni 2011 10:22

Hoppas att resultatet blir bra på höfterna!

Min lilla Bagheera har ju C/E, men lyckligtvis så har han en bra muskulatur som gör allt stabil.

Svårt och tänka sig att han har så dåliga höfter när man ser honom leka här hemma!

Glad midsommar!

http://www.henrikolsson.eu

 
Hillman & Illerson

Hillman & Illerson

24 juni 2011 10:44

Önskar dig och Vinja det samma, fint väder alltså här har regnat så mycket, kom hela 13 mm igår, nu räcker det annars måste matten skaffa dummitövlar för det är blött åt taxtassar, hihi. Trevlig missömmer och hoppsa att ni får det skönt.

Missömmertaxpussar.

http://taxar.bloggagratis.se

 
Jessica

Jessica

24 juni 2011 11:13

Önskar er också en glad midsommar!
Tummar hålles för bra röntgenresultat:)

http://www.yrlabus.se

 
Ingen bild

Vicky

24 juni 2011 13:04

Ha en bra midsommar!!
Kram

 
Monica

Monica

24 juni 2011 15:49

Hu ja det är pirrigt att vänta, håller t o t för att allt såg bra ut.
Lustigt att rottisen nästan alltid tar över när dom blandar;-)
Ha en riktigt trevlig Midsommarafton;-)))))))

http://ingemix.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Jenny o Dio

24 juni 2011 19:23

Alltid pirrigt att vänta på resultet efter röntgen. Vi håller tummar och tassar!
Vilken söt liten valp! Att du inte smugglade ner den i fickan och tog med den hem!

Så söt Vinja är med metallapporten i munnen!

Hoppas att ni har ett drägligt midsommarväder. Jag har tajmat in regnskurarna perfekt hela dagen och är hur nöjd som helst :)

TREVLIG midsommar på er!!!

 
Sarah

Sarah

25 juni 2011 10:51

Håller tummarna för att bilderna ser bra ut!!

http://chanellie.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards