Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 24 juni 2011

Lyckats Klara Oss Från Regn Idag :)

Av Heratorpets Vinja - 24 juni 2011 23:38

Har väl inte varit nått lysande midsommar väder här idag   . Men vi har i alla fall sluppit regn   .


Började dagen med lite sovmorgon   vaknade kl 10. Fast så mycke timmars sömn blev det ändå inte då klockan var över halv 3 i natt innan jag la mig.


Mitt på dan blev det en liten tur ner mot Torsharg för lite träning med Vinja   . Idag tränade vi på stegförflyttningar, gick rätt så bra faktiskt.

Framåtsändandet körde vi också, la ut bollar för att få in bra riktning och att hon inte skulle vingla så mycke. Det gick rätt hyfsat idag men det är mycke räning kvar innan det blir som jag vill ha det, om vi nu kommer dit nån gång   . Är verkligen inte ett lätt moment   .


Krypet körde vi också idag, mest vänster svängar för det är det som vi har svårast med. Men ett par gånger så gick det riktigt bra   .


Apportering med metallen, 3 kast på raken utan starskall. Så jävla härligt   . Lite ljudgivning blev det också, skulle önska ett bättre ihållande skall och gärna mera stilla. Får se hur vi kan lösa det så småningom. Ligger inte på prio 1 listan just nu.


Inkallning med ställande, la bollen bakom idag och hon stannade så fint   .



  

Lite små mulet har det varit mest hela dagen.


  

Vinja poserar lite ute vid udden.


  

Liten blomster flicka.


  

Vinja med tränings sakerna.


.

På em blev det hem och slappade lite och åt lite mat. Vid 7-taget så gick Jag och Angie en sväng ut mot Viggeby och tillbaka  Walking The Dog Female . Utefter ån så blev det även några intervaller för alla hundarna. Gjorde 4 st som var ca 150m varje så 2*150*4 = 1200 m. Så det blev bra med motion för dom idag då promenaden var lite drygt 7 km.


.

  

Vinja sitter och väntar på kompisarna.


  

Angie med Zäpo o Rex.


  

Lite bus blev det.


  

Dom kan vara stilla också, men hur kul kort blir det.....


  

Mor och son i en midsommardans.....


  

Mycke bus blev det.


  

Zäpo och Rex.


  

Hela gänget.


  

Man blir trött av att springa intervaller.


  

Vinja har börjat att fälla så det blev lite pälsvård också. Blev en väldans massa hår.


  

Zäpo fick också lite pälsvård.


.

Så har våran dag sett ut. Hoppas att ni alla haft en bra midsommar. Nu är det dags att kvälls rasta Vinja och lägga sig, förhoppningsvis.


Natti, Natti  Sleeping 










 
 
Jeanette, Sly & Maya

Jeanette, Sly & Maya

25 juni 2011 08:16

TACK för grattis! Jag får önska er en HÄRLIg fortsättning på midsommarhelgen! Stor kram från oss

http://www.starsweepers.se

 
Ingen bild

Jenny o Dio

25 juni 2011 12:02

Nä, inget strålande midsommarväder här heller, men snart får ni hetta igen såg jag... Undrar vad man föredrar egentligen. Det här vädret är bra på många vis ;) Lite sol, lite mulet, lite regn...

Vilka härliga lekbilder du har fått till och Vinja är så fin där på stubben, när hon inväntar sina (och dina) vänner!

Nu närmar sig kennellägret. Det blir kul att ses igen!
Ha ne fortsatt härlig midsommarhelg!

 
 Rudi

Rudi

25 juni 2011 19:03

Vilken midsommardans ni höll på med då! Härligt att se! Bra att du tappar päls, jag gillar nakna damer :-)Puss!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Cruellas sida

Cruellas sida

25 juni 2011 21:55

Vilken vacker blomsterflicka!

http://crllaue.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards