Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 25 juni 2011

Härlig Långpromenad

Av Heratorpets Vinja - 25 juni 2011 22:01

Inte lätt att veta när man ska gå ut om dagarna längre när väder prognoserna inte stämmer No. Det sa det skulle börja regna på fm och sluta vid 5-taget. Visst var det lite mulet  Black Cloud, men mera än så hände inte. Så vid halv 12 taget så bestämde jag och Angie oss för att gå ut. Var väl bara packa ner våra regnponcho om det började regna.


Fick äntligen ihop en lite mera rejäl sväng idag Walking The Dog Female. Var både en del av en ny sväng och lite gammal sväng. Dagens sväng blev ca 1 mil.


Vinja och Zäpo hade kul som vanligt och fick flera busryck under dagens sväng.


Lite kort från dagens sväng kommer här. Blev inte så jätte många för batteriet på kameran var nästan slut Sadly I Can't. Sen blev det ännu mera rensning för jag upptäckte jag laddat upp över 400 bilder redan denna månad och efter 500 så tar det längre tid att ladda upp bilderna Thumbs Down.



  

Sitter och väntar på kompisarna.


  

Alltid lika kul att träffa sonen.


  

Fick svalka sig lite innan promenaden.


  

Vinja på väg efter pinnen.


  

Alla väntar på att Angie ska kasta pinnen.


  

Hmm, vet inte riktigt vad Vinja sysslar med här....


  

En genom blöt Zäpo.


  

Rex har också badat.


  

Min söta tjej. Kolla så blek hon blev efter jag borstade henne igår.


  

Vinja bökar i mossan, vet inte om hon försöker sig på att vara vildsvin.....


  

Utsikt från våran promenad.


.

Vi hade kanon tur med vädret   . Var visserligen lite varmt på vissa delar av promenadenSweatyför dom hade huggit bort en hel del skog som fanns sist jag gick därTree 5 Tree 3. Lagom vi började närma oss hemma så började det droppa lite, men vi klarade oss   ända hem Thumbs Up.


Resten av dagen har vi bara tagit det lugnt. Lite slappande framför Tvn blev detRecliner  tror även att jag slocknade till lite också ett tag Falling Asleep.



Hoppas ni alla haft en bra dag.


Hörs i morgon. Bye, Bye Hello







 
 
Monica

Monica

26 juni 2011 08:10

Ja i går var det knepigt om man inte ville bli blöt, här avlöste regnskurarna varandra. Det ska visst bli varmare i veckan, bara man slipper 28-30 grader;-(
Härliga bilder på badligan;-))))
Ha en bra dag ska visst inte regna i
alla fall;-)))

http://ingemix.bloggplatsen.se

 
Sofie

Sofie

26 juni 2011 08:33

SV: Hahaha det där med tratten känner jag igen. Sist Maya hade tratt för att hon var opererad så skulle hon promt ligga sked i sängen med tratten och allt under täcket. Det var några bökiga veckor. Katterna vill också ligga på mig om de har tratt. En gång vaknade jag med en katt på bröstet och tratten rakt framför ansiktet :) En smärre chock blev det. Eller så vill katterna ligga på halsen med tratten också lite små jobbigt. Men vad gör man inte för sina djur haha

http://maysan-astrid.blogspot.com

 
Madde

Madde

26 juni 2011 09:33

Nu är det rätt träligt att vara ute just pga av vädret, igår precis då vi skulle ut å kom det världens åskskur, på 30 minuter kom det 22 mm regn och hela området svämade över :-O

Sv: Ibörjan började spåret med en liten näringshög sedan godis i varje steg första sträckan sedan i var tredje steg!
Det andra spåret direkt efter näringshög i starten godis i var 5:e steg och sedan mera sällan.
Ibörjan lägga spåret och sedan ta hunden i spåret.

Igår var det första spåret för säsongen på hårt underlag så började med näringshög och sedan godis var 10 steg i ca 100 steg och sedan i första vinkeln i varje steg men sedan inget mera godis alls, detta spåret fick ligga ca 25 minuter!

http://schaferlyan.blogspot.com

 
Henrik Olsson

Henrik Olsson

26 juni 2011 09:58

Vädret är alltid lite lurigt, och för att göra det hela irriterande så dök solen upp idag efter en grå och kall helg... :S

Ha en fin dag!

http://www.henrikolsson.eu

 
 Rudi

Rudi

26 juni 2011 10:07

Svar:Lägret vi ska på to-sö i Malmköping är i regi av Marie Ström som annars är verksam i Skåne. Det ska vara helt utan tävlingsinrikting, bara roliga aktiviteter med hunden. Jag känner att vi kan behöva nåt sånt efter att ha tränat och tränat och tränat och inte direkt sett något resultat av det, tyvärr.
Bla blir det kurs i T-touch, vi ska göra ID-spår, geo-caching och vattenlekar, tricks och mycket mer. Det ska bli spännande!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Kerstin

Kerstin

26 juni 2011 11:01

Hit och ditväder har vi fått nog av nu kan jag tycka, fast det räcker att det bara är lite värme i luften så är då jag nöjd:)
Vilken härlig promenadväg, med en massa mys...sånt gillas:)och vilken vacker midsommarflicka du har!
JA vi hade en jättehärlig midsommar och den är ju inte riktigt slut än...ikväll väntar middag med alla barn...
Må så gott// Synes :)))))

http://trekillarsblogg.bloggplatsen.se

 
Sarah

Sarah

26 juni 2011 11:39

Härliga bilder :)

http://chanellie.bloggplatsen.se

 
maria

maria

26 juni 2011 20:36

Vattenbilder det tröttnar man aldrig på. Härligt det ser ut. Skönt att kunna svalka sig om promenaden blir varm också.
SV: Vi är ju nästan grannar, ha ha ha ;-). Jag bor i något som heter Östansjö strax utanför Hallsberg. Enligt eniro har vi 108,7km mellan oss. Och du hade helt rätt med tjänstemärket. Så fort hon fattat vad det går ut på så kan vi börja använda det. Det tar nog ett tag då vi endast ses 1ggr/vecka och tränar. Kanske kan bli lite mer under semestern som kommer snart=härligt!
Kram från mig
/maria

http://tassintryck.blogspot.com

 
maria

maria

26 juni 2011 20:37

Tack detsamma! Hoppas midsommarafton var bra!
kram från mig
/maria

http://tassintryck.blogspot.com

 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

26 juni 2011 21:38

Hej min vän! Hoppas ni haft en skön helg, även om det droppat lite från himlen :-) Härliga badbilder. Nu måste vi snart dra iväg till en sjö, så tjejerna får simma igen.....
Kramelikram

http://quilaoronja.blogspot.com

 
Hillman & Illerson

Hillman & Illerson

27 juni 2011 12:35

Vi undrar om Vinja börjat dyka, de gånger vi testat det har det alltid slutat med kallsupar och hostade frustande, hihi.

Taxpussar.

http://taxar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards