Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 28 juni 2011

Riktigt Varm Dag

Av Heratorpets Vinja - 28 juni 2011 22:15

Har varit lika hemskt varmt ute idagSweaty, Inte skönt alls med sån hetta som det varit idag. Kollade termometern som låg i solen när jag kom hem vid 3-taget på em. Höll på att få en chock hur varmt det varShocked 1.


Här har ni bildbeviset.



  


Eftersom det var så varmt idag också så blev det även idag en tur ut till Jolle basen och simmade   . Idag var Angie och grabbarna med, alla vovvarna stor trivdes i vattnet och tyckte det var jätte skönt   .


Vinja fick simma ca 30 min och fick även en del intervaller.


Lite bad bilder lyckades det bli.



  

Vinja njuter i vattnet.


      

Ett gäng badbilder på Zäpo i vattnet.


  

Rex tyckte också det var skönt i vattnet.


  

Mattes pärla.


  

Väntar på att jag ska kasta badsaken.


  

Vinja och Zäpo på väg ut i vattnet, Rex står kvar.


  

Vinja full fart ut i vattnet.


.

Efter badet så åkte vi ner vid pumpstationen och gick ut till Viggeby och tillbaka för dom skulle hinna torka lite. Den svängen blev lite drygt 2 km.


Tyvärr blev det inga bilder från den. Men ni kan få se 2 bilder på Angies katt som fått kattungar. Dom är lite drygt en vecka och har nyss öppnat ögonen. Var inte lätt att fota för kattmamman blev orolig om man flyttade på ungarna. Men lite ser man i alla fall.

Blir bättre sen när dom blir lite äldre.



           


.

I morgon jobbar jag em och slipper gå upp så jätte tidigt   . Ska visst bli lika varmt i morgon också Sweating 2så det blir väl att åka och bada på fm In The Pooloch sen kort promenad så dom torkar.


Hoppas ni alla haft en bra dag och inte smällt bort i värmen Melting.



Bye, Bye Blow Kiss








 
 
Grabbarna boys

Grabbarna boys

28 juni 2011 23:19

Vi som tyckt det har varit varmt här med ca 10 grader mindre än er.
Förstår att ni har badat.
Jättehärliga badbilder och söta bilder på kissekatterna.
Vov från grabbarna boys!

http://www.grabbarnaboys.blogspot.com

 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

28 juni 2011 23:41

Den där ljusaste, grå katten, ser fin ut. Jaa, allihop förstås ;-) Ska bli kul att se dom längre fram. Jaa du, bada är det enda som går att göra i värmen.
Sv. Japp, både Quila o Ronja kastar sig ut i vattnet och simmar, utan att vi kastar något. Sedan ligger dom i och simmar och simmar, fram och tillbaka. Tror det blir lätt att ta simkörkort :-) Har bokat tid nu, ska börja nästa vecka!!! Ska bli kul.
Skönt att du slipper gå upp så tidigt i morrn. Ska visst bli samma värme även då.
Kram till dig!

http://quilaoronja.blogspot.com

 
Henrik Olsson

Henrik Olsson

29 juni 2011 04:52

Jag måste åka ner med mina vovvar och bada lite också - tror att dem skulle uppskatta det :)

Sv: Jag försöker räkna med 5-6 timmars sömn, men det är inte alltid att det fungerar :/

http://www.henrikolsson.eu

 
Monica

Monica

29 juni 2011 06:28

Ja i går var det svettigt och i dag blir det visst ännu värre;-(
Söta kattungar, det är lättare med dom än med valpar dom lär sej ju av mamma att gå på låda på en gång när det är dags;-)
Härliga badbilder:-)))
Ha en bra dag i värmen;-)))

http://ingemix.bloggplatsen.se

 
Madde

Madde

29 juni 2011 08:55

Sover numera med terassdörren öppen (känns säkert med 3 st schäfrar hemma ;-)
man fr välja promenadtider och vägar när det är så här pass varmt ute men det är ju nice när man kan bada dom små vännerna!

Sv. Jag spårar oftast de hårda spåren helgkvällar efter att Lidl stängt vid 19-20 tiden trampar jag ut spåret/spåren!
Det är för att få minimal korsning av spåren av andra nu.

http://schaferlyan.blogspot.com

 
Christine

Christine

29 juni 2011 10:05

Härligt med bad när det är så här varmt ute, precis som det ska vara på sommaren!:-) Tack för midsommarhälsningen, vi önskar er en skön fortsättning på sommaren!

http://www.wilsesdelta.wordpress.com

 
Britt Marie o Rudi

Britt Marie o Rudi

29 juni 2011 12:58

Jaaaa, igår fick jag också bada och simma hur mycket som helst! Jag var hos Tigers nya sommarstugan som ligger två meter från Hjälmaren, så där plaskade jag och dök hela dan med min polare!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Sarah

Sarah

29 juni 2011 20:21

Skönt att kunna bada hundarna i denna värme! Åhh vilka gosiga och söta kattungar!!

http://chanellie.bloggplatsen.se

 
Hillman & Illerson

Hillman & Illerson

29 juni 2011 22:07

Här var det ännu varmare på altanen i solen, när värmometern stod på 37,8 slutade matte att titta och gick och tog siesta med oss, hihi.

Taxpussar.

http://taxar.bloggagratis.se

 
Junitjej

Junitjej

29 juni 2011 22:34

Puh, så varmt!

Svar: Tack för din gratulation!! Efter att jag fyllde 28 år, så slutade jag räkna.

http://junitjejen.se

 
Cruellas sida

Cruellas sida

29 juni 2011 23:20

Vi har oxå haft toppenvarma dagar! Härligt när man har semester! Kattungarna kommer att bli ljuvliga om några veckor, hoppas vi får se fler bilder ;D

http://crllaue.blogspot.com

 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

30 juni 2011 00:17

Nähää, inte här ännu?! ;-)
Hoppas din/er dag varit bra. Här var det något svalare, lite mera vind. Skönt!
Ha de gott, min vän
Kram

http://quilaoronja.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards