Heratorpets Vinja

Alla inlägg den 23 juli 2011

Av Heratorpets Vinja - 23 juli 2011 22:29

Får börja med att beklaga till alla er som fått konstiga kommentarer i era inlägg och gästböcker. Hoppas ni förstår att det inte är jag utan hon från Usa. Får ni nått så radera det bara.


Tyvärr så läser hon även min blogg varje dag och ser ju även det jag skrivit nu. Ni som undrar vad som händer kan kolla denna länk så kanske ni förstår lite bättre http://www.angieorex.se/


---------------------------------------------------------------------------------


Nu över till dagens händelser.


Har varit en tropisk klibbig värme idag också  Tropical Island , så någon promenad mera än ut till udden har det inte blivit.


I stället så blev det en tur till Jolle basen för lite simträning   . Både Vinja och Zäpo låg i och simmade ca 35 min. Kanon träning i värmen   .


Här kommer lite bilder från dagen.


.

  

Härlig promenadväg ut mot udden.


  

Mattes snygging.


  

Angies söta kattungar.


  

Fina Zäpo i vattnet.


  

Kämpar bra i vattnet.


  

Vinja med sin Kong Wubba.


  

Så roligt att simma tycker Vinja.


  

Full fart ut i vattnet.


  

Hundarna väntar på att Angie ska kasta badsaken.


  

Vinja med bad kittet.


  

Nybadad och sval.


  

Lite bus och dragkamp blev det också.


  

Fina Zäpo.


  

Kom och ta min pinne om ni törs....


.

Hoppas att eran lördag varit bra.


Har några flera roliga historier på lager så nu ska ni få en till att skratta åt.


.

Vad vore världen utan kvinnor...


Tre män var på en skogstur när de plötsligt kom till en stor, brusande älv.
De måste ju komma över till den andra sidan men hade ingen aning om hur de skulle klara av det.


Den förste mannen bad till Gud:
- Käre Gud, ge mig styrka att korsa den här älven!"
Och Pang! så gav Gud honom starka armar och ben så att han kunde simma över älven på två timmar, efter att nästan ha drunknat flera gånger.



Då sa näste man:


 - Käre Gud, ge mig styrka och verktyg så jag kan
korsa den här älven!
Och Pang! så gav Gud honom en roddbåt och han klarade av att ro över älven på en timme, även om båten var på väg att välta flera gånger.


Den tredje mannen hade sett hur det hade gått med de två andra, så han bad också en bön:
 - Käre Gud, ge mig styrka, verktyg och intelligens så jag också kan komma över älven!"
Och Pang! så skapade Gud om mannen till en kvinna.


Hon såg på kartan, gick uppför älven ett par hundra meter och gick sedan över bron.









Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards